Strona 1 z 3
klucz dynamometryczny
: 13 sie 2010, 01:09
autor: grzes_pos
witam
Chciałem zakupić sobie klucz dynamometryczny. Stosować go będę sporadycznie. Mam do wyboru następujące:
klucz pierwszy
kluczyk 2
kluczyk3
czy te klucze są coś warte ?
Pozdrawiam
: 13 sie 2010, 08:16
autor: rynio_di
Ja bym wybrał ten trzeci. Dlaczego ? bo posiada jeszcze kątomierz. Jeżeli będzie używany sporadycznie to czasami jest potrzeba dociągnąć śrubę o ileś tam stopni. Większość głowic silników samochodowych dociąga się na stopnie.
: 13 sie 2010, 08:46
autor: ali23
wszystko zależy co chcesz nim dokręcać...
najbardziej uniwersalny wydaje się być klucz 2
klucz 3 jest chyba do skręcania "zegarków"
bo głowicy w aucie nie dokręca się na 25N/m tylko w zależności od silnika 80-100N/m + kąty
Re: klucz dynamometryczny
: 15 sie 2010, 14:48
autor: rudzik6
grzes_pos pisze:witam
Chciałem zakupić sobie klucz dynamometryczny. Stosować go będę sporadycznie. Mam do wyboru następujące:
klucz pierwszy
kluczyk 2
kluczyk3
czy te klucze są coś warte ?
Pozdrawiam
Podziele sie ważną uwagą, te klucze które tutaj wymieniłeś maja jedna wadę, nie można ufać w ich wskazania. Wyobraź sobie , że rozbierasz głowicę silnika, wymieniasz uszczelkę potem ustawiasz te np. 90Nm na kluczu, zakręcasz sruby zgodnie z instrukcja, potem montujesz wałki rozrządu, ustawiasz te np. 20Nm na śruby panewek wałków i czujesz, ze śruby sie ukręcają??? Pytasz co jest???? Ramie takiego klucza jest długie i normalne wyczucie z reki cie zawodzi. A wcześniej jeszcze dokręcałeś nim panewki korbowodowe i juz miska olejowa zmontowana....Badasz sprawę, pozyczasz klucz z zaprzyjaznionego zakładu od kolegi..taki za 600zl...i co widzisz...cholera, mój klucz ustawiony na 90Nm daje 190Nm??? a panewki wałka korbodowego zamiast 20Nm skeciłem 80Nm??? Szok!!! Klucz kosztował 120zł...co jest? Ma TUV GS i inne...szok, śruby urwane, panewki pozaciskane na wale korbowym...rozbieranie silnika i inne problemy....A kupiłem sobie tani "dobry" klucz z atestami. Pisze to na podstawie swojego przypadku.....
mam dalej ten klucz, ale zanim go użyję skaluję w imadle na podstawie ruskiego wskazuwkowego klucza z rynku, który wiem na 100% że wskazuje prawidłowo, jednak jest mało poręczny. TAK WIEC UWAGA NA TE KLUCZE, NAJPIERW SPRWADŹMY JE NA PEWNYM MARKOWYM KLUCZU I PORUWNAJMY bo będzie wiecej problemów niz kozysci.
Ja też kupowałe do pracy amatorskiej od czasu do czasu, klucz ładny niklowany, skala naklejki TUV GS itp...a ogólnie ....skandal.....podwójne rozbieranie silnika i poszukiwanie śrub.....
Pozdrawiam
Wiesiek
: 15 sie 2010, 17:09
autor: ALZ
Też uważam że warto dołożyć i kupić coś konkretnego. Jeśli już szukałeś na allegro to zwróć uwagę na klucze JONNESWAY, są w przyzwoitych cenach i jakość też niczego sobie.
: 15 sie 2010, 17:59
autor: lukasz.radomski
ja kupiłem jonneswaya 40-210NM od tego użytkownika
http://allegro.pl/show_user.php?uid=2173640
wraz ze świadectwem kalibracji przeprowadzonej przez firmę "Techsam" z Lublina
: 17 sie 2010, 16:16
autor: ali23
u mnie w mieście są na ten przykład dwa punkty gdzie testują i w razie potrzeby regulują klucze za parę groszy a czasem i za free
rudzik6 z całym szacunkiem ale różnicę 100N/m nawet laik wyłapie, maksymalne odchyłki z jakimi się spotkałem to 15-20N/m
tyle że np. w oplu taka rozbieżność przy dokręcaniu czujników spalania stukowego spowoduje zakłócenia w działaniu...
: 19 sie 2010, 00:43
autor: rudzik6
ali23 pisze:rudzik6 z całym szacunkiem ale różnicę 100N/m nawet laik wyłapie, maksymalne odchyłki z jakimi się spotkałem to 15-20N/m
...
Widzisz...a jednak, już nie pamiętam dokladnie ale różnice były szokująco duże. Całość opisałem na forum mazda speed
(pod tym samym nickiem). Co do wyczucia, ustaw sobie dla śruby dziesiątki np. 15Nm i dokręcaj ramieniem klucza dynamometrycznego 0,5m, potem weż normalny klucz 10 o ramieniu 0,2m i zobacz jak to wyczuwasz. Potem ustawa 30Nm i zobacz jak wyczuwasz na tak długim ramieniu tę siłę na tak małej śrubie. Do tego robisz to z pełnym zaufaniem do używanego wskazania klucza. Do tego jestem amatorem , co prawda od 30 lat grzebie w mechanice...ale jednak
Pozdrawiam
Wiesiek
PS. A napisałem to w celu oszczędzenia kłopotów kolegom.
: 18 sty 2011, 16:34
autor: bst
Wiesc gminna niesie - nie kupowac chinskich kluczy dyn. Tu niestety nie da sie tanio. Kolege taki klucz kosztowal 7 tys. Bo tyle wyniosl remont silnika. Najtansza opcja to wlasnie taki jonnesway. Albo kupic 'sprezynowy' wychylny za 15 zl i sprawdzic go na jakims markowym.
: 19 sty 2011, 01:14
autor: rudzik6
Ja dalej go używam , a to ze względu na wygodny sposób punktu zadziałania , ale kalibruje go innym rosyjskim , który jest prosty ale pewny i sprawdzony. Jednak nie wygodny w uzyciu.