Frezarka FXB 12 - remont

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#51

Post napisał: BYDGOST » 06 mar 2014, 17:26

Praca tej frezarki, z powyższego postu, jest obszernie opisana tu:
http://www.chipmaker.ru/topic/86899/


Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 11547
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#52

Post napisał: RomanJ4 » 06 mar 2014, 19:53

pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#53

Post napisał: BYDGOST » 06 mar 2014, 23:13

Ta frezarka pod względem konstrukcyjnym bardzo mi się podoba. Z tego co czytam w necie wynika, że w pracy zachowuje się jak typowa chinka i odechciewa się o niej myśleć.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 11547
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#54

Post napisał: RomanJ4 » 06 mar 2014, 23:28

masz na myśli te półkoliste ślady po planowaniu powierzchni?
Obrazek
Moim zdaniem powstały na wskutek niedokładnego ustawienia osi głowicy prostopadle do stołu.
pozdrawiam,
Roman

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#55

Post napisał: BYDGOST » 08 mar 2014, 13:45

Te półkoliste tak, ale od czego te poprzeczne?
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 6
Posty: 11547
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#56

Post napisał: RomanJ4 » 09 mar 2014, 18:38

Jechał wzdłuż do tego miejsca(poprzecznego) i dał w bok, zauważ ze tam linie układają się krzyżowo - bierze przodem i tyłem frezu, stąd przy przesuwaniu powstają linie jak skrzyżowane szable, ale nie całym okręgiem frezu tylko częścią (bo jest pochylony, nieprostopadły)
pozdrawiam,
Roman


newcomer
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 15
Posty: 178
Rejestracja: 14 paź 2008, 01:17
Lokalizacja:

#57

Post napisał: newcomer » 14 mar 2014, 15:52

Koledzy, jaki stosujecie olej do FXB 12 ?
W DTR pisze o oleju maszynowym 26. Obecnie nigdzie go nie uświadczysz w necie. Patrząc po parametrach, to się wydaje, że najbliżej mu do współczesnego maszynowego l-an 32.
Gdzieś, nawet chyba na tym forum wyczytałem, że te lany to syf i lepiej używać oleju hydraulicznego np. HL32.
Może ktoś już ma zdanie, na temat jaki powinien być tam olej.


toja
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 8
Posty: 20
Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
Lokalizacja: Przedmieście netu

#58

Post napisał: toja » 26 mar 2014, 13:09

Witam wszystkich. szukałem miejsca na forum, gdzie można się przywitać, ale chyba takowego nie ma więc zrobię to tutaj, tym bardziej, że temat mnie interesuje i pewnie nie jeden raz będę zabierał tu głos.
Od niedawna również jestem właścicielem FXb 12 i z tego co mi wiadomo, to poprzedni właściciel smarował ją olejem Lan 46 i tak się zastanawiam czy nie jest to czasami za rzadki olej ?
Posiadam DTR-kę, ale jakoś ciężko mi zlokalizować po niej niektóre rzeczy, takie jak np.
Korki spustu smaru łożysk wrzeciona zaznaczone w DTR numerem 29, oraz Korek wlewu i spustu oleju z wrzeciennika nr. 30
Czy może mi to ktoś pokazać np na fotce zamieszczonej poniżej, które to miejsc.
Obrazek
Według dtr, to na tej stronie powinny znajdować się trzy korki nr. 29 oraz korek nr. 30

Awatar użytkownika

Autor tematu
BYDGOST
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 30
Posty: 4264
Rejestracja: 28 wrz 2007, 09:32
Lokalizacja: Bydgoszcz

#59

Post napisał: BYDGOST » 26 mar 2014, 20:51

Łożyska wrzeciona są smarowane smarem stałym smarowniczką pokazaną na tym obrazku:
Obrazek
Smarowniczka ta widoczna też jest na przekroju wrzeciona.
Obrazek
Co do smarowania przekładni to mam rozmontowany cały wrzeciennik i muszę porobić zdjęcia, żeby to pokazać.
Pomnik Ikara - Ku pamięci dawnego lotniska w Fordonie.


toja
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 8
Posty: 20
Rejestracja: 26 mar 2014, 12:32
Lokalizacja: Przedmieście netu

#60

Post napisał: toja » 26 mar 2014, 22:53

Czyli mam rozumieć, że tą smarowniczka łożysk (nr. 29) jest również korkiem spustowym smaru ? Smaruję i zarazem spuszczam smar z łożysk. W takim razie gdzie są dwie następne smarowniczki.
Poniżej jest rysunek z DTR-ki pokazujący trzy miejsca smarowania łożysk, chociaż w dtr są one opisane jako korki spustowe smaru łożysk wrzeciona.
Obrazek
Ta najkrótsza czerwona linia prawdopodobnie wskazuje miejsce opisane powyżej przez @BYDGOST.
Bardziej jednak pasował by numer 28 z rysunku powyżej i opisany jako: smarowniczki wrzeciona w ilości 2szt. Ale gdzie one są, bo u mnie jest w tej okolicy tylko jedna smarowniczka o której pisze @BYDGOST

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”