którą sprężarkę wybrać ?
: 12 cze 2009, 14:42
Witam serdecznie Szanownych Forumowiczów
Chciałem zbudować sobie kompresor do warsztatu.
Mam zbiornik od LPG 90L , do którego chciałem zastosować jedna z polskich sprężarek.
mam do wyboru
HS-17
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_15.pdf
HS-19
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_07.pdf
Obydwie miałbym w tej samej cenie z tym ze hs17 po remoncie a 19 zdemontowana jako działająca z samochodu.
Silnika ani pozostałych rzeczy nie mam i będę musiał dokupić , do 19 pewnie potrzebny był by większy silniczek.
Kompresor chciałem wykorzystywać do ogólnie pojętych prac w warsztacie ,coś pomalować , jakieś narzędzia pneumatyczne (kluczyk czy szlifierka), może kiedyś piaskowanie jakiś małych rzeczy . I nie wiem czy brać ta większą czy i tak nie ma to sensu bo będzie potrzebny większy silnik a i tak z piaskowaniem to będzie problem bo jest za słaba lub jakieś inne przeciwskazania , no i ryzyko ze coś w niej trzeba będzie wyremontować. Jak by się udało to poproszę o jakaś szybka podpowiedz bo w niedziele muszę się zdecydować i wybrać sprężarkę.
Kolejne zagadki to jaki silnik proponowalibyście zastosować. (mam w warsztacie „siłę”)
oraz jakie optymalnie obroty zastosować ?
Nie będzie tam oleju pod ciśnieniem do smarowania panewek .widziałem na "elektrodzie" przeróbki polegające na nawierceniu korbowodu i panewki cienkim wiertłem w celu lepszego penetrowania olejem walka w panewce , co o tym myślicie?
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Robert
Chciałem zbudować sobie kompresor do warsztatu.
Mam zbiornik od LPG 90L , do którego chciałem zastosować jedna z polskich sprężarek.
mam do wyboru
HS-17
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_15.pdf
HS-19
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_07.pdf
Obydwie miałbym w tej samej cenie z tym ze hs17 po remoncie a 19 zdemontowana jako działająca z samochodu.
Silnika ani pozostałych rzeczy nie mam i będę musiał dokupić , do 19 pewnie potrzebny był by większy silniczek.
Kompresor chciałem wykorzystywać do ogólnie pojętych prac w warsztacie ,coś pomalować , jakieś narzędzia pneumatyczne (kluczyk czy szlifierka), może kiedyś piaskowanie jakiś małych rzeczy . I nie wiem czy brać ta większą czy i tak nie ma to sensu bo będzie potrzebny większy silnik a i tak z piaskowaniem to będzie problem bo jest za słaba lub jakieś inne przeciwskazania , no i ryzyko ze coś w niej trzeba będzie wyremontować. Jak by się udało to poproszę o jakaś szybka podpowiedz bo w niedziele muszę się zdecydować i wybrać sprężarkę.
Kolejne zagadki to jaki silnik proponowalibyście zastosować. (mam w warsztacie „siłę”)
oraz jakie optymalnie obroty zastosować ?
Nie będzie tam oleju pod ciśnieniem do smarowania panewek .widziałem na "elektrodzie" przeróbki polegające na nawierceniu korbowodu i panewki cienkim wiertłem w celu lepszego penetrowania olejem walka w panewce , co o tym myślicie?
Dziękuję za pomoc
Pozdrawiam
Robert