imadło maszynowe 6517 bison - remont
: 14 kwie 2020, 10:24
Cześć.
Wiem,
powiecie:
- Człowieku to przecież tylko imadło,
jak nie możesz sobie poradzić z tym , to jak sobie radzisz z tematami bardziej zaawansowanymi ?
Do rzeczy.
Chcę rozebrać imadło maszynowe bisona 6517 do małego odświeżenia. Kupiłem dosyć zabrudzone ale sprawne i nie poniszczone. Trochę nie przemyślanych wierceń
ale nic po za tym.
To co się dało bez rozwiązań siłowych poszło łatwo. ( szczęki, pokrętło, kamienie , obrotnica, zamek blokady )
Nie mogę dostać się do śruby.
Fabryka Bisona stoi - serwis też. Nie znalazłem jakiejś serwisówki.
Wykręcam śrubę posuwu po zdjęciu pierścienia-pokrętła, tak daleko, że z tyłu pokazuje się łożysko.
Dalej nie idzie, a nie chcę czegoś złamać.
Imadło było brudne od wiórów i smaru, po używaniu, więc nie wiem czy się coś nie zapiekło. Nie chcę połamać dobrego imadła, które kosztuje nie male pieniądze nawet używka.
Klapka z zamkami daje się podważyć wkrętakiem ale tylko 5 mm. Widzę, że podnosi też śrubę więc raczej nie tak, albo się przypiekło.
Śruba dalej się nie wykręca. Przestaje się obracać lekko i raczej blokuje. Nakrętka zaczyna się opierać przez przykrywkę z zamkami o krawędź korpusu.
Oczywiście mógłbym większy klucz użyć
Według pierwotnego pomysłu, śruba powinna wyjść tyłem, po oparciu się nakrętki o korpus.
Ale nie idzie. Wykręca się tylko do momentu prawie schowania części mocujacej korbę.
Dalej ni w te ni wewte.
Rozbierał to ktoś ?
Może jakieś foty w necie ?
Ja nic nie znalazłem po 2 dniach szukania.
Chyba się poddam i tylko w benzynie przemyję.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... 20&bih=937
Wiem,
powiecie:
- Człowieku to przecież tylko imadło,
jak nie możesz sobie poradzić z tym , to jak sobie radzisz z tematami bardziej zaawansowanymi ?

Do rzeczy.
Chcę rozebrać imadło maszynowe bisona 6517 do małego odświeżenia. Kupiłem dosyć zabrudzone ale sprawne i nie poniszczone. Trochę nie przemyślanych wierceń

To co się dało bez rozwiązań siłowych poszło łatwo. ( szczęki, pokrętło, kamienie , obrotnica, zamek blokady )
Nie mogę dostać się do śruby.
Fabryka Bisona stoi - serwis też. Nie znalazłem jakiejś serwisówki.
Wykręcam śrubę posuwu po zdjęciu pierścienia-pokrętła, tak daleko, że z tyłu pokazuje się łożysko.
Dalej nie idzie, a nie chcę czegoś złamać.
Imadło było brudne od wiórów i smaru, po używaniu, więc nie wiem czy się coś nie zapiekło. Nie chcę połamać dobrego imadła, które kosztuje nie male pieniądze nawet używka.
Klapka z zamkami daje się podważyć wkrętakiem ale tylko 5 mm. Widzę, że podnosi też śrubę więc raczej nie tak, albo się przypiekło.
Śruba dalej się nie wykręca. Przestaje się obracać lekko i raczej blokuje. Nakrętka zaczyna się opierać przez przykrywkę z zamkami o krawędź korpusu.
Oczywiście mógłbym większy klucz użyć

Według pierwotnego pomysłu, śruba powinna wyjść tyłem, po oparciu się nakrętki o korpus.
Ale nie idzie. Wykręca się tylko do momentu prawie schowania części mocujacej korbę.
Dalej ni w te ni wewte.
Rozbierał to ktoś ?
Może jakieś foty w necie ?
Ja nic nie znalazłem po 2 dniach szukania.
Chyba się poddam i tylko w benzynie przemyję.
https://www.google.com/search?sxsrf=ALe ... 20&bih=937