Budowa szlifierki
-
Autor tematu - Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 209
- Rejestracja: 27 lip 2019, 12:24
Budowa szlifierki
Posiadam stół do krajzegi wraz z wałem na pas napędowy. Wał ma średnice 35mm (dość stary), jest możliwość zastosowania jakiejś redukcji, aby dało się założyć ściernicę 200x32x32? Chciałbym zrobić z tego zwykłą szlifierkę do uniwersalnego użytku (obróbka stali, coś naostrzyć czasem itd.). Jeżeli założyłbym do tego silnik 1,5kw albo 2,2kw 2800obr to jakie zastosować koła pasowe (na silniku i wale), aby utrzymać te obroty, albo troche je zmniejszyć? Odległość silnika od wału i długość paska też ma jakies znaczenie w przypadku obrotów?
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1724
- Rejestracja: 27 gru 2012, 02:40
- Lokalizacja: kujawsko-pomorskie
Re: Budowa szlifierki
Redukcje się stosuje gdy w tarczy ściernej jest za duży otwór a nie za mały, ale zrób zdjęcie i je udostępnij, to się pomyśli co z tego zrobić.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 4689
- Rejestracja: 31 mar 2017, 19:47
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Budowa szlifierki
U mnie taka ściernica działa bodajże na silniku 250W. Trochę mało i jak się mocniej przyciśnie to zwalnia. Ale na pewno bym nie szalał z silnikiem 2,2kW, jak źle wsadzisz kawałek pręta to Ci zęby wybije. Celowałbym raczej w silnik 0,55kW, ewentualnie 0,75kW. To już zależy jaki masz dostępny. Możesz przez żarówkę podłączyć jak będzie za mocny.
No i u mnie ten silnik jest też osią szlifierki stołowej. Więc zgaduję że ma 3000obr/min, jak standardowy najtańszy silnik. Przy szlifowaniu nie potrzebujesz dużych sił. Inaczej uszkodzisz ściernicę lub zagrzejesz tak detal że poparzysz się w łapy.
No i u mnie ten silnik jest też osią szlifierki stołowej. Więc zgaduję że ma 3000obr/min, jak standardowy najtańszy silnik. Przy szlifowaniu nie potrzebujesz dużych sił. Inaczej uszkodzisz ściernicę lub zagrzejesz tak detal że poparzysz się w łapy.