Spreżarka HS17 - smarowanie
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 lut 2005, 23:41
- Lokalizacja: Warszawa
Spreżarka HS17 - smarowanie
Witam
Szanowne grono forumowiczów
Mam zagadkę
Nie wiem jak rozwiązać temat smarowania w tej sprężarce
Na wale ma ona umiesczoną panewkę smarowaną z układu olejowego samochodu.
Pytanie moje jaka zastosować pompe do tego ?
czy cos takiego sie nadaje ?
http://www.allegro.pl/item853443706_pom ... _suwy.html
najwygodniej bylo by zastosowac elektryczna , ale nie wiem czy jakas by sie nadawala
olej pewnie bedzie dosyc cieply i nie wiem jakie pompy to zniosa.
Bardzo dziekuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
Robert
Szanowne grono forumowiczów
Mam zagadkę
Nie wiem jak rozwiązać temat smarowania w tej sprężarce
Na wale ma ona umiesczoną panewkę smarowaną z układu olejowego samochodu.
Pytanie moje jaka zastosować pompe do tego ?
czy cos takiego sie nadaje ?
http://www.allegro.pl/item853443706_pom ... _suwy.html
najwygodniej bylo by zastosowac elektryczna , ale nie wiem czy jakas by sie nadawala
olej pewnie bedzie dosyc cieply i nie wiem jakie pompy to zniosa.
Bardzo dziekuję za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
Robert
Tagi:
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Jeśli w tej sprężarce tylko stopa korbowodu była smarowana ciśnieniowo i nie ma innych kanałów olejowych to można zastosować smarowanie rozbryzgowe. Należy tylko zaślepić niepotrzebne otwory i zapewnić odpowietrzanie skrzyni korbowej.
Jeśli to sprężarka ze Stara to daj spokój z pompą, wystarczy smarowanie rozbryzgowe.
Poczytaj ten post https://www.cnc.info.pl/topics80/spreza ... t15532.htm
Jeśli to sprężarka ze Stara to daj spokój z pompą, wystarczy smarowanie rozbryzgowe.
Poczytaj ten post https://www.cnc.info.pl/topics80/spreza ... t15532.htm
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 lut 2005, 23:41
- Lokalizacja: Warszawa
Dziękuję za informacje oraz linka
Jeśli chodzi o smarowanie rozbryzgowe. To troszkę się obawiam że nie będzie ono wystarczające ,zwłaszcza że chcę mieć obroty w okolicach 2000.
Trafiłem na na kilka wątków na "elektrodzie" traktujących o tych starowskich sprężarkach i opinie są różne .Są osoby którym się te panewki pozacierały bez wymuszonego smarowania.Wolał bym tego uniknąć
Pozdrawiam
Robert
Jeśli chodzi o smarowanie rozbryzgowe. To troszkę się obawiam że nie będzie ono wystarczające ,zwłaszcza że chcę mieć obroty w okolicach 2000.
Trafiłem na na kilka wątków na "elektrodzie" traktujących o tych starowskich sprężarkach i opinie są różne .Są osoby którym się te panewki pozacierały bez wymuszonego smarowania.Wolał bym tego uniknąć
Pozdrawiam
Robert
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 lut 2005, 23:41
- Lokalizacja: Warszawa
Witam
Dziekuje za odpowiedzi
W PDFie z danymi technicznymi sprężarki jest napisane max 3000 i max krótko trwałe 3300 obr/min .
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_07.pdf
Dlatego pomyślałem ze 2000 bedzie ok.
Pozdrawiam
Robert
Dziekuje za odpowiedzi
W PDFie z danymi technicznymi sprężarki jest napisane max 3000 i max krótko trwałe 3300 obr/min .
http://www.polmo-lodz.com.pl/katalog/zasoby/601_07.pdf
Dlatego pomyślałem ze 2000 bedzie ok.
Pozdrawiam
Robert
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 3433
- Rejestracja: 06 sie 2004, 01:42
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Nie wiem czy to jakaś inna konstrukcja, ale wydaje mi się że wał jest łożyskowany na łożyskach kulkowych -jeśli tak to nic nie stoi na przeszkodzie aby ją smarować rozbryzgowo. Trzeba jednak zalać to odpowiednią ilością oleju- tak aby stopa korbowodu w 1/3 się w nim zanurzała(oczywiście w dolnym położeniu). chodzi tu głównie o skuteczne smarowanie tulei cylindra. Można spojrzeć na inne konstrukcje sprężarek Polmo -smarowane ciśnieniowo od rozbryzgowego różni się tylko tym że w rozbryzgowym smarowaniu sprężarkę uzupełniono tylko o bagnecik do poziomu oleju.
-
Autor tematu - Znawca tematu (min. 80)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 84
- Rejestracja: 12 lut 2005, 23:41
- Lokalizacja: Warszawa
Dziekuje za zainteresowanie
Jesli chodzi o lozyskowanie korbowodu to z jednej strony lozysko kulkowe z drugiej panewka i tam jest gniazdo do podlaczenia smarowania olejem z zewnatrz.
znalazlem taki watek na "elektrodzie"
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1148515.html
Pada tam stwierdzenie
Pozdrawiam
Robert
Jesli chodzi o lozyskowanie korbowodu to z jednej strony lozysko kulkowe z drugiej panewka i tam jest gniazdo do podlaczenia smarowania olejem z zewnatrz.
znalazlem taki watek na "elektrodzie"
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1148515.html
Pada tam stwierdzenie
I wlasnie dlatego mam obawy co do smarowania rozbryzgowego."Rozbryzgowe smarowanie na tych panewkach, to sprawa co najmniej dyskusyjna. Do rozbryzgowego smarowania panewek, stosuje się inny skład stopu panewki. Takie smarowanie stosowane jest w kosiarkach. Panewka ma otwór dolotowy oleju, ale posiada też rowek spiralny, który służy do równomiernego rozprowadzenia oleju na czopie oraz do odprowadzania zużytego oleju z panewki. Panewka pracuje jak wiemy u góry wału korbowego, około 20 cm nad poziomem oleju. Olej od dołu wyrzucany jest łopatkami (czerpakami) do góry, z kolei łopatki napędzane są przekładnią od wału.
Wał pracuje w pionie i nie uderza w olej, więc nie doprowadza do spienienia oleju a tym samym do spadku właściwości smarujących oraz nie ma tendencji do wyrzucania oleju przez odpowietrznik.
W tej sprężarce, smarowanie rozbryzgowe nie zdaje egzaminu. Na krótką metę może i tak, ale nie polecam takiego rozwiązania, szkoda sprzętu, szczególnie gdy jest w dobrym stanie.
Moja sprężarka HS-21, chodzi na pompie hydraulicznej. Założony mam filtr oleju oraz zawór ciśnieniowy z przelewem do zbiornika. Pompa podaje bardzo wysokie ciśnienie, kilkadziesiąt atm. dlatego musi być zawór"
Pozdrawiam
Robert
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 420
- Rejestracja: 29 gru 2007, 21:01
- Lokalizacja: Warszawa
Mam taką sprężarkę Polmo i po dłuuugim postoju będę znowu jej używał. I tu właśnie mam kilka pytań -
- jaki olej do tego używać?
- na co zwrócić uwagę uruchamiając maszynę po długim przestoju - stała w czystym i suchym pomieszczeniu, jest trochę zaolejona, więc gdzieś cieknie
- jaki olej do tego używać?
- na co zwrócić uwagę uruchamiając maszynę po długim przestoju - stała w czystym i suchym pomieszczeniu, jest trochę zaolejona, więc gdzieś cieknie
pozdrawiam
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD
Maciek
miłośnik maszyn parowych i silników GAD