Wrzeciono szlifierskie 160x40 made in DDR - Femina

Planujesz zakup sprzętu do warsztatu, masz problem z maszyną tu możesz o tym porozmawiać - nie tylko maszyny CNC

Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Wrzeciono szlifierskie 160x40 made in DDR - Femina

#1

Post napisał: tomcat65 » 18 lis 2013, 19:55

Jeśli ma ktoś jakieś informacje na temat wrzeciona pokazanego poniżej, będę wdzięczny niezmiernie :).
Chodzi zwłaszcza o to, jak rozkręcać, by smarować. Jakiego smaru użyć, bo akurat to jest na smar stały. Jakiej wielkości max kamienie można tu używać?

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Może ma ktoś zbędne koła pasowe lub przedłużki - wrzecionko 160x40.
Jakiej mocy silnika trzeba dla takiego maleństwa ? oczywiście w sensie najmniejszego, a pełnej sprawności.



Tagi:


kamar
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 16275
Rejestracja: 18 wrz 2010, 06:17
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wrzeciono szlifierskie 160x40 made in DDR - Femina

#2

Post napisał: kamar » 18 lis 2013, 20:48

tomcat65 pisze:J bo akurat to jest na smar stały..
Pewny jesteś ? Przy tych obrotach ? Moje nie tej marki ale kropla oliwki do maszyn precyzyjnych.


Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#3

Post napisał: tomcat65 » 18 lis 2013, 21:02

Pewny nie jestem, ale w korpusie nie ma wlotu do mgły olejowej. Nie ma żadnego wejścia.
A obroty - porównując z analogicznej wielkości polskimi wrzecionami z Kraśnika, to mają 40tyś na oleju i 36tyś w smarze. Więc te 16k nie jest aż tak zawrotną szybkością w porównaniu z nimi. Wydaje mi się wiec, że to na smar.
Dlatego szukam dokładnych danych.

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#4

Post napisał: dudis69 » 18 lis 2013, 22:07

Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#5

Post napisał: tomcat65 » 18 lis 2013, 23:35

Dzięki wielkie. Po starej nazwie nic znaleźć nie można.
Wiele rzeczy już wiem, na resztę muszę znaleźć kogoś, kto mi na bardziej ludzki język przetłumaczy :).

Awatar użytkownika

dudis69
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1418
Rejestracja: 15 lis 2010, 20:18
Lokalizacja: okolice

#6

Post napisał: dudis69 » 18 lis 2013, 23:41

Sorki,tomcat65, mała literówka. :oops:
Oczywiście... SLF Gmbh
Pozdrawiam Sławek



Autor tematu
tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#7

Post napisał: tomcat65 » 18 lis 2013, 23:43

No problem. Znalazłem też pdf'a w englisz :)

[ Dodano: 2013-11-19, 15:02 ]
No i już wiem, i jestem pewien.
Wrzeciono nasmarowane "dożywotnio". Trochę kiepsko, bo kamyki tylko do 63mm. Niskie obroty, bo zwiększona obciążalność promieniowa do szlifowania obwodem kamienia.
Ale za dwie stówki nie ma co wybrzydzać :)
Jak przyjechało, wyglądało jak kupa nieszczęścia. Po wyczyszczenie jak na zdjęciach. Mogłoby lepiej, ale nie wiem czym je potraktować :). Mechanicznie w porządku.

Z obliczeń wychodzi, że wystarczy silnik 100W, tylko nie uwzględniłem współczynnika 'tau', bo ni cholery nie wiem cóż on jest. Help, please :).

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „WARSZTAT”