Witam,
po przeczytaniu setek postów " jaką wiertarkę wybrać" zdecydowałem się zrezygnować z kupna nowej wiertarki i rozejrzenie się za czymś używanym.
Miałem szczęście i w moje ręce, za naprawdę niewielkie pieniądze trafiła wiertarka WSD 16 A2. Wiertarka nie była używana tylko przeleżała ćwierć wieku w piwnicy.
Wszystkie smary którymi była pokrywa "stwardniały" i jest kłopot z poruszaniem się poszczególnych elementów.
Chciałem rozebrać wiertarkę na części pierwsze, dokładnie ją wyczyścić i nasmarować.
Czy jest na forum osoba, która udostępniłaby mi DTR do tej maszyny?
Jakieś porady dotyczące konserwacji tego sprzętu?
WSD 16 A2
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 2379
- Rejestracja: 06 sty 2007, 13:29
- Lokalizacja: Poznań
Niczym nie kręć, nie ruszaj, najpierw usuń stary smar i nasmaruj od nowa. Ja w takiej sytuacji rozbieram, co się da, wszystko ( poza łożyskami ZZ) do ropy ( dobry jest też WD40 i inne środki w aerosolu, ostatnia spodobał mi się środek do czyszczenia sprzęgieł i hamulców), wyczyścić, przesmarować i złożyć. Oceń stan łożysk, mogły pordzewieć, wtedy do wymiany. Dobrze jest zrobić sobie dokumentację fot. poszczególnych części, coś na kształt złożeniówki. Przy rozbieraniu pozornie nowych maszyn, często znajduje się wewnątrz b. ciekawe i zaskakujące rzeczy
DTRki niestety nie mam, "specjalizuję" się w WS15.

DTRki niestety nie mam, "specjalizuję" się w WS15.
Jeżeli pomogłem - nie zapomnij kliknąć POMÓGŁ
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2
- Rejestracja: 07 kwie 2011, 09:12
- Lokalizacja: Kraków
Dość skrupulatnie przejrzałem wiertarkę przed zakupem i gdzie by nie zajrzeć to nie widać śladów użytkowania. Mam nadzieję, że nie zaskoczą mnie jakieś kosztowne niespodziankiPrzy rozbieraniu pozornie nowych maszyn, często znajduje się wewnątrz b. ciekawe i zaskakujące rzeczy
DTRki niestety nie mam, "specjalizuję" się w WS15.

Do WS 15 mam DTR-kę. Nie wiem dokładnie jakich smarów i w których miejscach trzeba konkretnie użyć.