Czy jest na sali prawnik?
: 21 lut 2017, 14:58
Cześć,
Czy znajdzie się tu ktoś kto rozwiałby moje wątpliwości?
Otóż, mniej niż 2 lata temu był kupiony telefon. Tutaj
http://archiwum.allegro.pl/oferta/-lg-d ... 03074.html
Na aukcji widnieje "100% NOWY! " oraz "POSIADA GWARANCJĘ 24 miesiące, można ją realizować w naszym sklepie lub bezpośrednio w serwisie producenta."
Telefon niedawno zaczął się sypać (slot karty sim nie reaguje). Telefon był wysłany do sprzedawcy, on odrzucił reklamację przez uszkodzenia mechaniczne (przez winę np. dużej liczby aplikacji, WTF?) Jakby tego było mało, telefon wrócił trupem, pokazuje się tylko jakiś komunikat na czarnym ekranie (to odnośnie tego "błąd urządzenia pojawił się w trakcie czynności weryfikacyjnych).
Ciśnienie zeszło, uznałem, że trzeba udać się prosto do LG. Serwis powiedział, że paragon ma 0% vat a musi mieć 23%. Przyznam, wcześniej nie wiedziałem o co w tym chodzi. Teraz wiem, że takie coś oznacza, że telefon nie jest nowy. Ale opis na aukcji mówi wprost, że telefon posiada gwarancję producenta 24 miesiące, czyli musi być nowy?
Sprzedawca na wniosek o wystawienie paragonu 23% odparł
Moim zdaniem to naruszenie KK, celowe wprowadzenie w błąd, bo skoro vat 0% to telefon nie może być nowy. Albo naruszenie KKS, jeśli jest nowy a vat 0%.
Pomoże ktoś i upewni mnie czy dobrze myślę zanim ruszę dalej...?
Czy znajdzie się tu ktoś kto rozwiałby moje wątpliwości?
Otóż, mniej niż 2 lata temu był kupiony telefon. Tutaj
http://archiwum.allegro.pl/oferta/-lg-d ... 03074.html
Na aukcji widnieje "100% NOWY! " oraz "POSIADA GWARANCJĘ 24 miesiące, można ją realizować w naszym sklepie lub bezpośrednio w serwisie producenta."
Telefon niedawno zaczął się sypać (slot karty sim nie reaguje). Telefon był wysłany do sprzedawcy, on odrzucił reklamację przez uszkodzenia mechaniczne (przez winę np. dużej liczby aplikacji, WTF?) Jakby tego było mało, telefon wrócił trupem, pokazuje się tylko jakiś komunikat na czarnym ekranie (to odnośnie tego "błąd urządzenia pojawił się w trakcie czynności weryfikacyjnych).
Uprzejmie informujemy, iż w Państwa urządzeniu stwierdzono uszkodzenie mechaniczne płyty głównej, wynikające z niewłaściwego użytkowania, które ma wpływ na działanie innych układów urządzenia. Z uzyskanych informacji wynika, że błąd urządzenia pojawił się od razu w trakcie czynności weryfikacyjnych. Informujemy, że jeśli chodzi o uszkodzenia, żaden serwis nie określa dokładnego powodu takiego uszkodzenia, tylko rodzaj do jakiego się dane uszkodzenie kwalifikuje. Usterka w Państwa urządzeniu została zakwalifikowana jako uszkodzenie mechaniczne płyty głównej, które mogło powstać np. na skutek nadmiaru aplikacji, czy niepoprawnie skonfigurowanego oprogramowania itp.
Ciśnienie zeszło, uznałem, że trzeba udać się prosto do LG. Serwis powiedział, że paragon ma 0% vat a musi mieć 23%. Przyznam, wcześniej nie wiedziałem o co w tym chodzi. Teraz wiem, że takie coś oznacza, że telefon nie jest nowy. Ale opis na aukcji mówi wprost, że telefon posiada gwarancję producenta 24 miesiące, czyli musi być nowy?
Sprzedawca na wniosek o wystawienie paragonu 23% odparł
A na pytanie gdzie w aukcji było, że PARAGON 0%, rzekłDla podanego modelu telefonu wystawiamy wyłącznie fakturę vat marża lub paragon z vatem 0% info widniało na aukcji..
Uprzejmie informujemy, iż dowody zakupu na naszej aukcji były określone. Niestety nie możemy wydać paragonu z inną stawką, gdyż byłoby to niezgodne z polskim prawem.
Moim zdaniem to naruszenie KK, celowe wprowadzenie w błąd, bo skoro vat 0% to telefon nie może być nowy. Albo naruszenie KKS, jeśli jest nowy a vat 0%.
Pomoże ktoś i upewni mnie czy dobrze myślę zanim ruszę dalej...?