Czy jest na sali prawnik?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
Freeway
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 7
Posty: 70
Rejestracja: 27 sie 2014, 08:16
Lokalizacja: Białystok

#11

Post napisał: Freeway » 24 lut 2017, 13:46

co to policija wiem, bo w sądzie już byłem przez włam do kogoś z allegro i podmiany numery konta, z racji art 286 § 1 KK, czyli
Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

Ale tutaj ktoś mi kiedyś mówił, że niezgodność towaru z umową to tylko pozew cywilny. No cóż, póki co uzyskałem informacje od LG, że:
"jeśli jest to "ekspertyza" sklepu, to jest totalną bzdurą ponieważ żadne uszkodzenie mechaniczne nie powstanie od nadmiaru aplikacji"

"dowód zakupu marża nie jest podstawą do reklamacji"

"imei xxxxxxx - telefon był u nas w serwisie i gwarancja została odrzucona prawdopodobnie dlatego, że takiego modelu nie mamy na polskim rynku. niestety w systemie nie ma powodu odrzucenia więc może Pan napisać do serwisu. na pewno nie było to jednak uszkodzenie mechaniczne.
telefon ogólnie pochodzi z dystrybucji europejskiej więc w teorii jest objęty gwarancją grzecznościową. w praktyce wygląda to tak, że na podstawie dowodu zakupu naprawimy o ile mamy części. jeśli takiego modelu nie ma na naszym rynku to dostęp do części jest logicznie utrudniony lub niemożliwy.
druga sprawa czyli dowód zakupu. w świetle prawa i ustawy i w świetle gwarancji może być traktowany różnie. dla nas czyli gwaranta, który wymyśla i tworzy własne warunki gwarancji dowód zakupu to paragon/faktura z podatkiem vat więc niestety dokument marża/0% nie jest przez nas uznawany. "

"jeśli jakakolwiek ekspertyza byłaby przygotowana przez któryś z naszych serwisów to na tej ekspertyzie byłyby nasze dane LG, a nie jakiegoś sklepu"

"jako konsument ma Pan dwie możliwości reklamacji:
1. niezgodnośc towaru z umową/rękojmia u sprzedawcy. LG nie z tym nic wspólnego, wystawiamy jedynie ekspertyzę na prośbę sklepu
2. reklamacja u nas na gwarancję producenta

podsumowując jednak całą rozmowę posiada Pan dowód zakupu 0% vat więc dla nas Pana telefon nie posiada gwarancji producenta. pozostaje więc reklamacja u sprzedawcy lub dociekanie swoich praw u rzecznika."

Przesłałem im to z ządaniem wysłania telefonu do LG albo sam zrobię u nich darmową ekspertyzę i idę z tym prawnie dalej. Odpisali aby do nich ponownie wysłać telefon i przyjrzą się w gwoli wyjątku. Łaskawcy. Ale nie darowali sobie ściem i dalej wciskali, że LG odrzucił zgłoszenie... :shock: A LG wprost mówi, że było odrzucone, ale nie przez uszkodzenia mechaniczne tylko prawdopodobnie to dystrybucja zagraniczna. Czyli sklep po prostu nie chciał wziąć na klatę tego, że sam ma bajzel w dokumentach i telefonach i zrzucił winę na mnie.

Wyślę i zobaczę co dalej. Jak nie, to faktycznie policja, w ramach tego art który wyżej wkleiłem, w zasadzie pasuje wprowadzenie w błąd. Na drogę cywilną nie chcę bo koszta będą większe niż wartość telefonu.

adam, a ta ochrona allegro nie przysługuje już, bo "30-120 dni od dnia zakupu"



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#12

Post napisał: mc2kwacz » 24 lut 2017, 17:59

Na policję z czymś takim nie ma co iść. Na policję się idzie w przypadku ewidentnego oszustwa albo kradzieży, kiedy wina jest bezsporna. I wówczas tez trzeba się liczyć, że prokuratura odmówi ścigania. Nie zawraca się policji d.py z powodu spornych interpretacji warunków gwarancji, ludzie!
Pozostaje sąd. Do sądu można pójść albo samemu, ponosząc koszty, albo zgłosić to do Rzecznika Praw Konsumenta i wówczas jest to załatwiane przez nich z urzędu. Oczywiście trzeba mieć komplet papierów i dowodów. Musi z nich bezwzględnie wynikać, że strona skarżona złamała Kodeks Cywilny. Nie może to być sterta papierowych śmieci.
KC warto wcześniej przeczytać, znaleźć istotne artykuły i na nie się powołać.


Autor tematu
Freeway
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 7
Posty: 70
Rejestracja: 27 sie 2014, 08:16
Lokalizacja: Białystok

#13

Post napisał: Freeway » 24 lut 2017, 19:42

A widzisz, znajomy mi powiedział, że rzecznik pomógł mu napisać pismo o zwrocie towaru, a gdy zostało odrzucone zadeklarował, że pomoże napisać wniosek do sądu. I na tym by się kończyło, koszty i reszta należałaby po stronie znajomego. Jeśli jest jak mówisz, to zmienia postać rzeczy ;)


Właśnie o to mi chodziło z tą policją, ja poszedłem jak zapłaciłem 7 stów a gość wyparował, więc to zwykła i oczywista kradzież (jako ciekawostka, wyrok był, po mojej stronie, ale gość odbywa akurat wyrok no i cisza, może kasa na emeryturkę się znajdzie?). Tutaj miałbym opory z taką błahostką.


Autor tematu
Freeway
Stały bywalec (min. 70)
Stały bywalec (min. 70)
Posty w temacie: 7
Posty: 70
Rejestracja: 27 sie 2014, 08:16
Lokalizacja: Białystok

#14

Post napisał: Freeway » 07 mar 2017, 20:03

Aktualizacja. Wygrałem ;)

Uprzejmie informujemy, że Państwa reklamacja została rozpatrzona pozytywnie. W wyniku złożonego przez naszą firmę odwołania do poprzedniego zgłoszenia w Autoryzowanym Serwisie LG, decyzją Producenta urządzenie zostało wymienione na nowy model LG K350NDS- LG K8 Dual Sim. Ponieważ wymiana została dokonana przez Serwis Producenta, urządzenie posiada nową kartę gwarancyjną, podbitą bezpośrednio przez LG oraz raport LG Electronics o dokonanej wymianie, który jest podstawą do ewentualnej reklamacji bezpośrednio w serwisie LG.



Nowe urządzenie wraz z dokumentacją zostanie dziś do Państwa wysłane.

Awatar użytkownika

adam Fx
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 5562
Rejestracja: 04 lip 2004, 16:03
Lokalizacja: Gliwice

#15

Post napisał: adam Fx » 07 mar 2017, 20:35

:mrgreen: brawo
postraszyłeś ich że już się na nich banda z forum cnc szykuje:) a każdy ma Nóż (co prawda tokarski ale jednak nóż) :twisted:
sorki za wszystkie błędy ... (dyslektyk) :?
Zobacz moje filmy http://www.youtube.com/user/pokachontass/videos


quick
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 102
Rejestracja: 25 paź 2015, 20:12
Lokalizacja: Krk/Wawa/Gda

#16

Post napisał: quick » 09 mar 2017, 09:33

O ile konsumenci mają możliwości w postaci interwencji rzecznika praw konsumentów o tyle firmy pod tym względem są dyskryminowane. Wyobrażacie sobie, że firmy nie obowiązuje 14 dniowy okres zwrotu jak to ma miejsce w przypadku zakupów konsumenckich.


supremacja
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 59
Rejestracja: 29 lip 2016, 12:43
Lokalizacja: pl

#17

Post napisał: supremacja » 09 mar 2017, 13:01

Co w tym dziwnego? Aberracją jest domyślny, narzucony prawnie, okres zwrotu dla konsumentów, a nie jego brak dla firm. Nie powiem, sam go wielokrotnie stosowałem, ale trzeba być obiektywnym.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”