Witam Was koledzy.
Na forum udzielam się już od dłuższego czasu, więc być może ktoś mnie kojarzy.
Skoro tyle się udzielam, pomyślałem, ze podzielę się z Wami moimi zainteresowaniami.
Oprócz obróbki skrawaniem jest to też kolej, a dokładniej Kolej Wąskotorowa Rogów-Rawa-Biała. Miejscem tym zarządza Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych której jestem wolontariuszem. Żeby nie być gołosłownym kolejka ma swoją stronę
http://kolejrogowska.pl/ oraz profil na fb, więc nie jest to żadna ściema
Fundacja jest organizacją pożytku publicznego, utrzymuje się ze sprzedaży biletów w pociągach które prowadzi w sezonie letnim oraz z 1% podatków. Także Ty możesz przekazać 1% ze swojego podatku na cele statutowe jakim jest m.in. ratowanie zabytków kolejnictwa.
Obecnie, oprócz remontów lokomotyw pracujemy nad budową prasy do drukowania biletów Edmondsona (takich kartoników z dziurką - kto pamięta?). I po części pisze do Was w tej sprawie. Podstawę maszyny z kątowników już pospawałem, dzięki uprzejmości pewnej firmy dostaliśmy wycięte blachy potrzebne do dalszej budowy. Niestety oprócz podstawy i blach potrzebujemy też kilka elementów toczonych i własnie tu chciałbym prosić was o pomoc. Bo mimo iż na kolejce mamy tokarkę, to niestety ludzi mało a obowiązków dużo.
Chciałbym prosić Was o pomoc w wykonaniu tulejek:
tulejki z pręta o średnicy 50 do 70mm co tokarz będzie miał pod ręką
tulejki na końcach posiadają zatoczenie długości 10mm i średnicy 40mm
tulejki posiadają otwór przelotowy fi30H7
4 tuleje długości całkowitej 30mm
2 tuleje długości całkowitej 40mm
Zainteresowanym chętnie podeślę rysunki a póki co chciałem zorientować się, czy bylibyście skłonni do takiej pomocy.
Widziałem ze kolega Egojack ma na swoim google dysku film z naszej kolejki, więc może on potwierdzi, że robimy dobrą robotę.
Jeżeli temat spotka się z Waszym uznaniem mogę wklejać tu relacje z postępu budowy tej "drukarki".
A Was koledzy serdecznie zapraszam do:
-podzielenia się 1%
-wizyty w sezonie letnim jako pasażer pociągu
-wynajęcia pociągu na imprezę, wycieczkę, spotkanie.
-wizyty na kolejce by coś wspólnie "podłubać" jeśli nie przy lokomotywach, to może przy tokarce, bo mamy tam TUE40. (oraz 2 duże tokarki do zestawów kołowych - jedna z nich ma napęd pasowy!! , dłutownicę oraz nieczynną tokarkę podobną to TUE40)
Pozdrawiam
Wolontariat techniczny na kolejce wąskotorowej
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 523
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Re: Wolontariat techniczny na kolejce wąskotorowej
Czy możesz napisać o tej drukarce coś więcej? Pamiętam te bilety ?Duszczyk_K pisze: Obecnie, oprócz remontów lokomotyw pracujemy nad budową prasy do drukowania biletów Edmondsona (takich kartoników z dziurką - kto pamięta?).
Jaka technika druku
Jakie farby
Czy druk będzie z rolki czy arkuszy.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 523
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.
"Drukarka" będzie działała na podobnej zasadzie jak ta:
z tym, że nasza nie będzie obracała kartonika.
Co prawda słabo znam się na drukarstwie i jestem bardziej wykonawcą części mechanicznej projektem zajmuje się kolega, więc mogę wyrażać się nieprecyzyjnie jeśli przeczyta mnie jakiś technik drukarstwa.
Ani rolka, ani arkusz
Kartoniki są już przygotowane i przycięte do odpowiedniego wymiaru (57x30) ułożone są w podajniku jeden nad drugim. Z podajnika wysuwa je kolejno mechanizm. Bilety przesuwając się w korytku poddawane są kolejnym operacjom, najpierw wycinany jest otworek później stawiany jest stempel z tekstem a w kolejnej operacji bilet jest numerowany.
Farba na stempel będzie nanoszona gumowanym wałkiem, gdy stempel będzie w górnym położeniu, po matrycy przejedzie wałek, gdy stempel będzie w trakcie pracy, wałek chowa się do zasobnika z farbą. Jaka to będzie farba, musiał bym się dopytać.
z tym, że nasza nie będzie obracała kartonika.
Co prawda słabo znam się na drukarstwie i jestem bardziej wykonawcą części mechanicznej projektem zajmuje się kolega, więc mogę wyrażać się nieprecyzyjnie jeśli przeczyta mnie jakiś technik drukarstwa.
Ani rolka, ani arkusz
Kartoniki są już przygotowane i przycięte do odpowiedniego wymiaru (57x30) ułożone są w podajniku jeden nad drugim. Z podajnika wysuwa je kolejno mechanizm. Bilety przesuwając się w korytku poddawane są kolejnym operacjom, najpierw wycinany jest otworek później stawiany jest stempel z tekstem a w kolejnej operacji bilet jest numerowany.
Farba na stempel będzie nanoszona gumowanym wałkiem, gdy stempel będzie w górnym położeniu, po matrycy przejedzie wałek, gdy stempel będzie w trakcie pracy, wałek chowa się do zasobnika z farbą. Jaka to będzie farba, musiał bym się dopytać.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 2135
- Rejestracja: 04 sty 2013, 23:30
- Lokalizacja: 3miasto
Ok już wiem to co chciałem wiedzieć. Działa naprawdę na zasadzie maszyny typograficznej tutaj należy przyjąć, że jest to maszyna arkuszowa. Kiedyś gdzieś rzuciło mi się w oczy, że karton do druku biletów był podawany z rolki stąd było moje pytanie.Duszczyk_K pisze:"Drukarka" będzie działała na podobnej zasadzie jak ta:
z tym, że nasza nie będzie obracała kartonika.
Również jeden z handlarzy miał w swojej ofercie urządzenie do drukowania biletów ale teraz nie jestem w stanie przypomnieć sobie kto to był.
Nie wiem jaką matrycę zastosujecie, w razie czego mogę wykonać dla was diapozytywy jeśli będą potrzebne.
Mogę rozejrzeć się za wałkami gumowanymi od maszyn offsetowych ale tutaj nic nie mogę obiecać. Na pewno mam cienkie wałki gumowane ale z wywoływarki te jednak mogą nie podołać zadaniu.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 523
- Rejestracja: 21 lis 2013, 14:18
- Lokalizacja: Warszawa Remb.