Strona 1 z 2
Jaki tester do przeprowadzania diagnostyki samochodów?
: 21 sty 2017, 11:02
autor: quick
Większość auto można obecnie zdiagnozować poprzez podłączenie do komputera. Problemem są jedynie końcówki i odpowiednie oprogramowanie. Nie jest to tania usługa...
Czy jest jakiś uniwersalny sprzęt który wykorzystują mechanicy na stacjach? Czy do każdej marki używa się czegoś innego?
: 21 sty 2017, 13:04
autor: k-m-r1
Zadajesz pytanie nie na tym forum. Skoro padło pytanie to :
Każdy producent ma swoje oprogramowanie. zmiana rocznika lub modelu auta to też czesto problemy. Nie ma uniwersalnego złączą.
VAG ma swoje OBD Ford inne Citroen lubi szynę CAN nawet w starym aucie, Opel ma swój interfejs ...
oprogramowanie uniwersalne niby istnieje jest tak uniwersalne że podłączenie = odpowiedni adapter wybór programu komunikacji rocznika auta itp...
Koszt taniego profesjonalnego to od 1500zł stawki maksymalnej nie znam
mało tego każde oprogramowanie inaczej jest obsługiwane. Najpopularniejsze jest OBD 2
Nie wierz w tanie złącza na bluetooth czy magiczny kabelek USB OBD2 za 30 zł z pirackim programem. Działa i tnie sie

Aha nie każdy producent na tym złączu udostępnia wszystkie dane. Często czytać można podstawowe dane jak obroty prędkość błędy ...Reszta jest kodowana ale dowiesz się na szkoleniu.
: 21 sty 2017, 15:44
autor: mc2kwacz
Zdiagnozować podstawowo, czyli odczytać bieżące wartości, sprawdzić kody błędów, można KAŻDYM interfejsem OBD za 40zł z Allegro. Oczywiście do tego potrzebny jest jeszcze pasujący sterownik (chińszczyznę trzeba często rozebrać, żeby przeczytać jaki) i wreszcie program do OBD. Ale jest kilka, które w wersji free dają dane podstawowe. Za dodatkowe możliwości (np kasowanie błędów) trzeba zapłacić. A jeśli chodzi o grzebanie w systemie, to tak jak kolega powiedział, to wykracza poza standardowe funkcje interfejsu i każdy producent chroni te dane. Oczywiście są hakerskie urządzenia, które mają przynajmniej niektóre funkcje interfejsów fabrycznych, ale to już nie na amatorskie zastosowania.
: 24 sty 2017, 12:57
autor: quick
Dzięki za info. Doczytałem jeszcze, gdzieś na forum moto, że warsztaty korzystają z testera diagostycznego diagnoskop scandiag, który ma wszystkie końcówki jakie stosowane są w większości aut.
: 25 sty 2017, 17:09
autor: diodaelektroda
Jesli chodzi o "koncowki" to po 2000r praktycznie wszystkie auta korzystaja ze standardu obd2 zlacze obd 16 pinowe. Najlepiej kup sobie klon interfejsu fabrycznego do danej marki, wszystko na allegro to chinskie klony ale robia robote na poziomie aso (oczywiscie tam gdzie nie jest wymagane polaczenie online z serwisem). Ja osobiscie preferuje tylko serwisowki.
: 25 sty 2017, 18:36
autor: MxM
diodaelektroda pisze:wszystko na allegro to chinskie klony
E tam, mysle ze co najmniej połowa tych interfejsów produkowana jest w polsce, w małych, nie tylko garazowych firmach, byłem, widziałem
Podobnie z czujnikami grubosci lakieru...
: 02 lut 2017, 08:38
autor: quick
Może i coś w tym jest. Polacy to generalnie nieźli elektronicy na tle innych nacji.
: 05 lut 2017, 00:23
autor: diodaelektroda
Nie wydaje mi sie zeby klony interfejsow serwisowych mogly byc robione w Polsce czy w Europie ze wzgledu na prawa autorskie, pomijam tu fejsiki oparte na max232 i jedynie konwersji napiec z rs232 na linie k obd bo tu nie potrzeba programu/ wsadu chronionego prawami autorskimi ( naleza tu wszystkie vag kkl). Patrzac na to co jest na allegro to widac ze to samo jest oferowane na chinskim alliexpress.
: 05 lut 2017, 16:09
autor: mc2kwacz
To jest magistrala CAN do której używania nie trzeba żadnych patentów opłacać bo jest standardem otwartym. Z drugiej strony ustrojstwa jest jakiś port do PC, który też jest wolny od opłat. Oprogramowanie samego interfejsu i program na PC (jeśli interfejs jest przejściówką a nie kompletnym samodzielnym urządzeniem) to problem producenta tego interfejsu. O żadnych opłatach dla kogokolwiek nie ma mowy.
Rzecz w tym, ze aby dobrać się do danych na CAN trzeba znać protokoły stosowane przez producenta maszyny. Niektóre są standardowe i jawne, inne są ukryte, jeszcze inne są ściśle tajne i silnie chronione, szyfrowane. Nie do złamania.
Jakiś tam działający czujnik grubości lakieru radioamator sam sobie skleci, bo to łatwizna. Dopiero porządne urządzenie wymaga więcej. Tylko po co, skoro gotowy na Allegro kosztuje elektroniczny mniej niż stówę a magnetyczny mechaniczny 20zł???
: 17 lut 2017, 10:20
autor: quick
diodaelektroda pisze:Nie wydaje mi sie zeby klony interfejsow serwisowych mogly byc robione w Polsce czy w Europie ze wzgledu na prawa autorskie, pomijam tu fejsiki oparte na max232 i jedynie konwersji napiec z rs232 na linie k obd bo tu nie potrzeba programu/ wsadu chronionego prawami autorskimi ( naleza tu wszystkie vag kkl). Patrzac na to co jest na allegro to widac ze to samo jest oferowane na chinskim alliexpress.
A np taki jak ten tutaj
http://techsul.pl/index.php?cPath=63
To jaka to jest produkcja?