Jaki najlepszy smar wodoodporny?

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

Jaki najlepszy smar wodoodporny?

#1

Post napisał: steff.k » 28 lis 2016, 21:31

Panowie szukam możliwe najlepszego smaru do łożysk kulkowych, który będzie odporny na warunki atmosferyczne, głównie woda z błotem.

Sprawa tyczy się łożysk w rowerze :wink: . Niby banał, ale biorąc pod uwagę ze łożysk jest ponad 20 i niektóre nie są dostępne jako zamienniki - trzeba kupować cały komponent, wymiana łożysk robi się kosztowna.

Wszystkie łożyska są 2RS, produkcji przyzwoitych firm, a czasami wytrzymują tyko kilkadziesiąt km jazdy w trudnych warunkach.

Co jakiś czas rozbieram delikatnie łożyska, czyszczę i smaruje. Początkowo używałem ŁT43, później jakiś litowy od CX80, a teraz smar firmy Nigrin.
Może jednak warto kupić jakiś nowoczesny wypasiony smar odporny na wodę który wytrzyma dłużej?


Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D

Tagi:


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#2

Post napisał: rynio_di » 28 lis 2016, 21:41

Ja bym polecił ( areoshell grease konkretnego numer unie ) . Może jego parametry by kol. pasowały . Ja mam z lotniska od mechaników.


marcpol
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
Lokalizacja: Białystok

#3

Post napisał: marcpol » 28 lis 2016, 21:56

Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie.


Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#4

Post napisał: steff.k » 28 lis 2016, 22:07

rynio_di pisze:Ja bym polecił ( areoshell grease konkretnego numer unie ) . Może jego parametry by kol. pasowały . Ja mam z lotniska od mechaników.
Uuu Panie, a gdzie ja takie coś skombinuje :/
marcpol pisze:Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie.
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, jednak teoria rozmija się z rzeczywistością w moim przypadku.
Łożyska w moim zastosowaniu są baaardzo wolno obrotowe, a niektóre obracają się o raptem o kilka stopni (łączniki zawieszenia), także za duża ilość smaru na pewno im nie zaszkodzi.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D


marcpol
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
Lokalizacja: Białystok

#5

Post napisał: marcpol » 28 lis 2016, 22:18

To Ci pomoże dobrać smar

http://www.smaryspecjalne.pl/pdf/SmaryS ... Lozysk.pdf

Może da się zastosować dodatkowe uszczelnienie? Motocykle często mają pierścienie simmera w układach wielowahaczowych zawieszeń.


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#6

Post napisał: Areo84 » 28 lis 2016, 23:00

marcpol pisze:Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie
Na cały okres eksploatacji to tylko w teorii . Zajrzyj do takiego fabrycznie nasmarowanego łożyska po jakimś czasie , pewnie się zdziwisz że jest sucho. Z niewiedzy wynika pakowanie smaru do wiwatu lub w ogóle nie zaglądanie przy montażu do nowych łożysk tym bardziej do takich które mają pracować warunkach dużej wilgotności. :lol:


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7638
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#7

Post napisał: pukury » 28 lis 2016, 23:10

HEJ ! dana !
Areo84 - grubo się mylisz ! :lol:
czas eksploatacji łożyska kończy się w momencie - chrup - dup i szur .
a że czas ten krótki będzie ? no cóż - producenci łożysk muszą zarabiać.
kumpel zmieniał łożyska w jakim tam motorku suzuki - nowe były kompletnie bez smaru.
pzd.
Mane Tekel Fares


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 4
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#8

Post napisał: Areo84 » 29 lis 2016, 07:35

hehe, no tyz prowda

swoją drogą te warunki muszą być naprawdę ekstremalne, skoro:
steff.k pisze:Wszystkie łożyska są 2RS, produkcji przyzwoitych firm, a czasami wytrzymują tyko kilkadziesiąt km jazdy w trudnych warunkach
I w dotaku pisze kolega że smaruje.
:shock:


Autor tematu
steff.k
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 529
Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
Lokalizacja: Kraków/Kraśnik

#9

Post napisał: steff.k » 29 lis 2016, 09:43

marcpol pisze:To Ci pomoże dobrać smar

http://www.smaryspecjalne.pl/pdf/SmaryS ... Lozysk.pdf

Może da się zastosować dodatkowe uszczelnienie? Motocykle często mają pierścienie simmera w układach wielowahaczowych zawieszeń.
Fajny pdf'ik, wiedzę przyswoiłem i muszę poszukać czegoś podobnego bo te smary dla cywili raczej są ciężko dostępne. Co do dodatkowego uszczelnienia bo będzie raczej ciężko. Wszystkie elementy są mocno "wycieniowane", ale oringa może faktycznie postaram się dołożyć.
Areo84 pisze: swoją drogą te warunki muszą być naprawdę ekstremalne(...)
Głównie woda i błoto, niby nic nadzwyczajnego, a łożyska padają jak muchy.


Jest jakiś fajny patent na wyjmowanie uszczelnień z łożysk? Aktualnie poważam pęsetą ale łatwo uszkodzić wargę. Podciśnieniowy uchwycik by się przydał :wink:
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów :D


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7638
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#10

Post napisał: pukury » 29 lis 2016, 10:51

hej !
to może smaruj w podciśnieniu ?
łożysko do słoiczka ze smarem a całość do małej komory podciśnieniowej .
smar zastąpi powietrze.
a nóż coś się uda.
pzd.
Mane Tekel Fares

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”