Jaki najlepszy smar wodoodporny?
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
Jaki najlepszy smar wodoodporny?
Panowie szukam możliwe najlepszego smaru do łożysk kulkowych, który będzie odporny na warunki atmosferyczne, głównie woda z błotem.
Sprawa tyczy się łożysk w rowerze . Niby banał, ale biorąc pod uwagę ze łożysk jest ponad 20 i niektóre nie są dostępne jako zamienniki - trzeba kupować cały komponent, wymiana łożysk robi się kosztowna.
Wszystkie łożyska są 2RS, produkcji przyzwoitych firm, a czasami wytrzymują tyko kilkadziesiąt km jazdy w trudnych warunkach.
Co jakiś czas rozbieram delikatnie łożyska, czyszczę i smaruje. Początkowo używałem ŁT43, później jakiś litowy od CX80, a teraz smar firmy Nigrin.
Może jednak warto kupić jakiś nowoczesny wypasiony smar odporny na wodę który wytrzyma dłużej?
Sprawa tyczy się łożysk w rowerze . Niby banał, ale biorąc pod uwagę ze łożysk jest ponad 20 i niektóre nie są dostępne jako zamienniki - trzeba kupować cały komponent, wymiana łożysk robi się kosztowna.
Wszystkie łożyska są 2RS, produkcji przyzwoitych firm, a czasami wytrzymują tyko kilkadziesiąt km jazdy w trudnych warunkach.
Co jakiś czas rozbieram delikatnie łożyska, czyszczę i smaruje. Początkowo używałem ŁT43, później jakiś litowy od CX80, a teraz smar firmy Nigrin.
Może jednak warto kupić jakiś nowoczesny wypasiony smar odporny na wodę który wytrzyma dłużej?
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów
Tagi:
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 170
- Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
- Lokalizacja: Białystok
Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie.
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
Uuu Panie, a gdzie ja takie coś skombinuje :/rynio_di pisze:Ja bym polecił ( areoshell grease konkretnego numer unie ) . Może jego parametry by kol. pasowały . Ja mam z lotniska od mechaników.
Doskonale zdaję sobie z tego sprawę, jednak teoria rozmija się z rzeczywistością w moim przypadku.marcpol pisze:Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie.
Łożyska w moim zastosowaniu są baaardzo wolno obrotowe, a niektóre obracają się o raptem o kilka stopni (łączniki zawieszenia), także za duża ilość smaru na pewno im nie zaszkodzi.
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 170
- Rejestracja: 20 lut 2012, 19:50
- Lokalizacja: Białystok
To Ci pomoże dobrać smar
http://www.smaryspecjalne.pl/pdf/SmaryS ... Lozysk.pdf
Może da się zastosować dodatkowe uszczelnienie? Motocykle często mają pierścienie simmera w układach wielowahaczowych zawieszeń.
http://www.smaryspecjalne.pl/pdf/SmaryS ... Lozysk.pdf
Może da się zastosować dodatkowe uszczelnienie? Motocykle często mają pierścienie simmera w układach wielowahaczowych zawieszeń.
-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 4
- Posty: 991
- Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
- Lokalizacja: ...
Na cały okres eksploatacji to tylko w teorii . Zajrzyj do takiego fabrycznie nasmarowanego łożyska po jakimś czasie , pewnie się zdziwisz że jest sucho. Z niewiedzy wynika pakowanie smaru do wiwatu lub w ogóle nie zaglądanie przy montażu do nowych łożysk tym bardziej do takich które mają pracować warunkach dużej wilgotności.marcpol pisze:Łożyska 2RS z założenia nie są przeznaczone do smarowania. Smar w nich zawarty ma starczyć na cały okres eksploatacji. Czasami można spotkać się z opinią, że zawarta w nich ilość smaru jest niedostateczna. Wynika to z niewiedzy. Wypełnienie łożyska smarem w zbyt dużej ilości powoduje wzrost temperatury pracy i jego przedwczesne zużycie
-
Autor tematu - Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 8
- Posty: 529
- Rejestracja: 07 paź 2013, 20:12
- Lokalizacja: Kraków/Kraśnik
Fajny pdf'ik, wiedzę przyswoiłem i muszę poszukać czegoś podobnego bo te smary dla cywili raczej są ciężko dostępne. Co do dodatkowego uszczelnienia bo będzie raczej ciężko. Wszystkie elementy są mocno "wycieniowane", ale oringa może faktycznie postaram się dołożyć.marcpol pisze:To Ci pomoże dobrać smar
http://www.smaryspecjalne.pl/pdf/SmaryS ... Lozysk.pdf
Może da się zastosować dodatkowe uszczelnienie? Motocykle często mają pierścienie simmera w układach wielowahaczowych zawieszeń.
Głównie woda i błoto, niby nic nadzwyczajnego, a łożyska padają jak muchy.Areo84 pisze: swoją drogą te warunki muszą być naprawdę ekstremalne(...)
Jest jakiś fajny patent na wyjmowanie uszczelnień z łożysk? Aktualnie poważam pęsetą ale łatwo uszkodzić wargę. Podciśnieniowy uchwycik by się przydał
Serwa DC Rulez!!!
Frezowanie gwintów
Frezowanie gwintów