Dron wyścigowy składanie

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#21

Post napisał: mc2kwacz » 21 paź 2016, 16:55

maglo18 pisze:Ps co do kolegi modelarza to polecam kupić jakikolwiek mały dron bez stabilizacji i potem się wypowiadać czy to samo lata i jakie to nie jest łatwe.
A kto mówi o latawcu bez stabilizacji? Wiesz w ogóle o czym piszesz? Latanie NAWET modelem śmigłowca (w skali, nie śmigłowcopodobną zabawką) bez elektroniki stabilizującej wymaga tygodni ćwiczeń.
Poza tym ja się nie wypowiadam na temat umiejętności lotniczych, tylko umiejętności skonstruowania. Skonstruować mogę i umiem cokolwiek mi się wymyśli, z grupy urządzeń automatyki.



Tagi:


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#22

Post napisał: 251mz » 21 paź 2016, 17:25

To o o czym pisałem z przepustnicami to raczej wychodzi ,że mode 2 potrzebuję ;)

Mam jeszcze pytanie odnośnie aparatury.

Waham się między Turnigy 9XR a Taranis X9D.
Co koledzy polecają?


maglo18
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 210
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
Lokalizacja: Lesznowola

#23

Post napisał: maglo18 » 21 paź 2016, 17:28

mc2kwacz pisze:
maglo18 pisze:Ps co do kolegi modelarza to polecam kupić jakikolwiek mały dron bez stabilizacji i potem się wypowiadać czy to samo lata i jakie to nie jest łatwe.
A kto mówi o latawcu bez stabilizacji? Wiesz w ogóle o czym piszesz? Latanie NAWET modelem śmigłowca (w skali, nie śmigłowcopodobną zabawką) bez elektroniki stabilizującej wymaga tygodni ćwiczeń.
Poza tym ja się nie wypowiadam na temat umiejętności lotniczych, tylko umiejętności skonstruowania. Skonstruować mogę i umiem cokolwiek mi się wymyśli, z grupy urządzeń automatyki.
Wiem o czym pisze bo złożyłem 3 wyścigowce oraz trochę nimi latałem. Wyścigowce lataja w trybie ACRO a tam raczej nic nie pomaga operatorowi.
Do tego żeby unosił się kopter, wyposażony w automatykę stabilizacji, nie trzeba umieć i potrafić prawie NIC. Albo wręcz dosłownie nic. Tylko wydać odpowiednią ilość pieniędzy, obecnie całkiem niewielką.

Odniosłem się do twojej wypowiedzi ale chyba źle Cie zrozumiałem bo pomyślałem że chodzi ci o umiejętność latania.

[ Dodano: 2016-10-21, 17:30 ]
251mz pisze:To o o czym pisałem z przepustnicami to raczej wychodzi ,że mode 2 potrzebuję ;)

Mam jeszcze pytanie odnośnie aparatury.

Waham się między Turnigy 9XR a Taranis X9D.
Co koledzy polecają?
Jak cię stać to oczywiście Taranis.


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 9
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#24

Post napisał: 251mz » 21 paź 2016, 17:31

maglo18 pisze:Jak cię stać to oczywiście Taranis.
A jakie są zalety w stosunku do Turnigy?
Jest to jakiś mega przeskok?


maglo18
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 210
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
Lokalizacja: Lesznowola

#25

Post napisał: maglo18 » 21 paź 2016, 17:37

Ja latałem na turnigy ale Taranis ma bardziej trwałe drążki i podobno precyzyjniejsze. Po drugie można mieć dwa moduły nadawcze zamontowane na rożne częstotliwości (jak by kolega miał w przyszłości samolot albo drugiego drona to jedno radio bez przełączania obsłuży) Rozbudowana telemetria z opcja podawania komunikatów przez głośnik np. o niskim stanie baterii w dronie i parę innych. Polacy startujący w Dubaju na zawodach latali na Taranisach :)


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#26

Post napisał: mc2kwacz » 21 paź 2016, 18:19

maglo18 pisze:Wiem o czym pisze bo złożyłem 3 wyścigowce oraz trochę nimi latałem. Wyścigowce lataja w trybie ACRO a tam raczej nic nie pomaga operatorowi.
Musi pomagać. Praktycznie nie ma takiej możliwości, żeby operować wielowirnikowcem bez wsparcia automatyki. Dokładnie tak samo jak współczesny myśliwiec nie poleci bez komputera automatyki, choćby prowadził go mistrz mistrzów świata. Jeśli zmontujesz wielowirnikowca i spróbujesz go podnieść bez wsparcia automatyki, to nawet jeśli Ci się to w ogóle uda, będziesz jedynie walczył ożycie, żeby go posadzić zanim się rozwali.
Tryby akrobacyjne po prostu pozwalają na więcej niż tryby dla "gospodyń domowych". Ale to nie jest prosta droga drążek-silnik, jak w gołych modelach. Po prostu wielowirnikowiec nie jest naturalnie stabilny jak klasyczny samolot czy szybowiec. To są właśnie takie "drzwi od stodoły" unoszone zapasem ciągu silników.


rysmen
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 530
Rejestracja: 04 sty 2009, 18:32
Lokalizacja: zakopane podhale
Kontakt:

#27

Post napisał: rysmen » 21 paź 2016, 18:34

Aparatura to ci wystarczy taka http://allegro.pl/aparatura-turnigy-9x- ... 16020.html
nie ma co przepłać większości modelarzy takie ma i opinie dobre są, sam mam i polecam.


maglo18
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 6
Posty: 210
Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
Lokalizacja: Lesznowola

#28

Post napisał: maglo18 » 21 paź 2016, 18:38

mc2kwacz pisze:
maglo18 pisze:Wiem o czym pisze bo złożyłem 3 wyścigowce oraz trochę nimi latałem. Wyścigowce lataja w trybie ACRO a tam raczej nic nie pomaga operatorowi.
Musi pomagać. Praktycznie nie ma takiej możliwości, żeby operować wielowirnikowcem bez wsparcia automatyki. Dokładnie tak samo jak współczesny myśliwiec nie poleci bez komputera automatyki, choćby prowadził go mistrz mistrzów świata. Jeśli zmontujesz wielowirnikowca i spróbujesz go podnieść bez wsparcia automatyki, to nawet jeśli Ci się to w ogóle uda, będziesz jedynie walczył ożycie, żeby go posadzić zanim się rozwali.
Tryby akrobacyjne po prostu pozwalają na więcej niż tryby dla "gospodyń domowych". Ale to nie jest prosta droga drążek-silnik, jak w gołych modelach. Po prostu wielowirnikowiec nie jest naturalnie stabilny jak klasyczny samolot czy szybowiec. To są właśnie takie "drzwi od stodoły" unoszone zapasem ciągu silników.


Z tym się zgodzę bo nie ma czterech drążków którymi bezpośrednio sterujemy silnikami.

[ Dodano: 2016-10-21, 18:41 ]
rysmen pisze:Aparatura to ci wystarczy taka http://allegro.pl/aparatura-turnigy-9x- ... 16020.html
nie ma co przepłać większości modelarzy takie ma i opinie dobre są, sam mam i polecam.
Też na takiej latałem tylko zmodyfikowanej i radiolink jest do wymiany. Lepiej już wziąć 9XPRO bo mniej trzeba przerabiać.


micro
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 2
Posty: 472
Rejestracja: 20 lut 2005, 12:32
Lokalizacja: Poznań

#29

Post napisał: micro » 21 paź 2016, 19:32

No proszę, proszę, nawet mc2kwacza zacząłem w tym wątku czytać, bo chłop z sensem pisze i o zgrozo nawet się z nim zgadzam :mrgreen: .
Widać potrzebny jest nowy dział na forum :grin: .


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 12
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#30

Post napisał: mc2kwacz » 22 paź 2016, 00:02

Na tym forum jest dział "modelarstwo" i tam ten temat powinien zaistnieć. Tylko kto by go wtedy czytał :lol:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”