Rozumiem, że mówisz to z doświadczenia? Bo ja mówię - to bzduramc2kwacz pisze: A kiedy będziesz potrafił zrobić przyzwoicie latający samolot, to potem zrobienie koptero-drona, takiego że klękajcie narody, będzie dla Ciebie jak wyczyszczenie nosa.
Dron wyścigowy składanie
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 11575
- Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
- Lokalizacja: Skępe
Znasz mam nadzieję, różnicę między "mode1" a "mode2" lub mode3 czy 4?251mz pisze:Aparatura Turnigy 9XR Pro - mode1 chyba dobry wybór do dona?
Ta aparatura ma co prawda w specyfikacji "• programy Heli/Aero/Glider oraz dowolne", ale nie znam osobiście tej aparatury i nie wiem czy oznacza to stricte program dedykowany do sterowania wielowirnikowców (jaki mają inne aparatury) czy tylko możliwość dowolnej konfiguracji funkcji (dowiedz się u sprzedawcy, chyba że koledzy wiedzą)
tu o takim propblemie
http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?f=42&t=32414&start=0
tu instrukcja do 9XR (bez PRO)
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q= ... 9718,d.bGs
tu do PRO (ang.)
http://openrcforums.com/forum/viewtopic.php?t=5575
pozdrawiam,
Roman
Roman
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 12
- Posty: 2920
- Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
- Lokalizacja: gdzieś
Częściowo z doświadczenia, częściowo z wyobrażenia. Moja przygoda z RC skończyła się zanim koptery stały się popularne. Ba, zanim przestano stosować aparatury na 35MHz Ale oczywiście były już masowo stosowane systemy żyroskopowe w śmigłowcach RC.Freeway pisze:Rozumiem, że mówisz to z doświadczenia? Bo ja mówię - to bzdura
Żadnego koptera nie zbudowałem, bo to zawsze było poza zakresem moich zainteresowań. Dlatego, że nie widziałem w tym żadnego wyzwania ani frajdy w użytkowaniu. I owszem, jestem w 100% przekonany, że dla mnie akurat nie byłoby to żadnym problemem. Pomijając kwestie zorientowania się na rynku dedykowanych komponentów, których wówczas nie było a teraz nie dość że są w potężnym wyborze, to jeszcze tanie jak barszcz. Tak tanie, że nawet przez myśl by mi nie przyszło robić je samemu, jak to było kiedyś. Ceny z uwzględnieniem inflacji spadły co najmniej kilkakrotnie. Kiedyś nawet silniczki elektryczne się przerabiało, nie mówiąc o elektronice.
Za sprawą kopterów (mody na nie) namiastka RC trafiła pod strzechy, z korzyścią dla niższych cen ale ze szkodą dla otoczenia. Jak ze wszystkim...
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 210
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
- Lokalizacja: Lesznowola
Do latania dronem stosuje się MODE2. Można przerobić mode 1 na 2 ale to polega na rozebraniu aparatury i zamienieniu ze sobą drążków miejscami.
Podana rama przez ciebie jest klasy 250 teraz scigacze to klasa 210 i 180. Co do ramy to rozejrzyj sie do razu jaka jest dostępność części bo to czy ja połamiesz to jest pewne, pytanie tylko jak szybko.
Silniki montuje sie serii 2205 2206. Regle musza być co najmniej na 20A a polecane to LittleBee 20A ESC BLHeli OPTO 2-4S lub wersja 30A. Jeżeli chodzi o FC (kontroler lotu) to Naze32 lub teraz coś na procku F3 (ważne aby dało się wgrać cleanflight). Potrzebny ci jeszce link radiowy może być FrSky lub Eleres (tu nie wytaniaj). Pakiety Lipo to Tatu lub SLS. Powodzenia
Ps co do kolegi modelarza to polecam kupić jakikolwiek mały dron bez stabilizacji i potem się wypowiadać czy to samo lata i jakie to nie jest łatwe.
Podana rama przez ciebie jest klasy 250 teraz scigacze to klasa 210 i 180. Co do ramy to rozejrzyj sie do razu jaka jest dostępność części bo to czy ja połamiesz to jest pewne, pytanie tylko jak szybko.
Silniki montuje sie serii 2205 2206. Regle musza być co najmniej na 20A a polecane to LittleBee 20A ESC BLHeli OPTO 2-4S lub wersja 30A. Jeżeli chodzi o FC (kontroler lotu) to Naze32 lub teraz coś na procku F3 (ważne aby dało się wgrać cleanflight). Potrzebny ci jeszce link radiowy może być FrSky lub Eleres (tu nie wytaniaj). Pakiety Lipo to Tatu lub SLS. Powodzenia
Ps co do kolegi modelarza to polecam kupić jakikolwiek mały dron bez stabilizacji i potem się wypowiadać czy to samo lata i jakie to nie jest łatwe.
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6108
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
-
- Specjalista poziom 1 (min. 100)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 210
- Rejestracja: 03 mar 2016, 13:54
- Lokalizacja: Lesznowola
12 A to się zakładało do słabych pakietów 3S. Dobry pakiet 4S może podawać nawet spokojnie ponad 80A. A jak człowiek polata trochę to często manetka zaczyna być na 100%oprawcafotografii pisze:A moim zdaniem 12A czy nawet 8A wystarcza z TAKIM zapasem.maglo18 pisze:...Regle musza być co najmniej na 20A a polecane to LittleBee 20A ESC BLHeli OPTO 2-4S lub wersja 30A....
q
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6108
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
-
- Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 6
- Posty: 6108
- Rejestracja: 29 kwie 2009, 10:11
- Lokalizacja: Kraków / Jaworzno / Kopanka
-
Autor tematu - Moderator
-
Lider FORUM (min. 2000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 4440
- Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
- Lokalizacja: Polska
FPV podwodne , kurcze całkiem ciekawa idea.
Tylko jak z zasięgiem bo propagacja fal w wodzie zupełnie inna .
Klasy niższe niż 250 chyba są dla mnie zbyt małe...
Boję się ,że nie dam rady tego poupychać jak bym chciał
Mam kupionego tego drona za 100 pare zł i ciąg do góry ma pod lewą przepustnicą i chyba tak jest wygodnie....
Z tego co patrzyłem to mode 1.
Tylko jak z zasięgiem bo propagacja fal w wodzie zupełnie inna .
Klasy niższe niż 250 chyba są dla mnie zbyt małe...
Boję się ,że nie dam rady tego poupychać jak bym chciał
Mam kupionego tego drona za 100 pare zł i ciąg do góry ma pod lewą przepustnicą i chyba tak jest wygodnie....
Z tego co patrzyłem to mode 1.