Nowy w świecie CNC

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
driv3r
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 13 wrz 2015, 19:59
Lokalizacja: Polska

Nowy w świecie CNC

#1

Post napisał: driv3r » 13 wrz 2015, 20:12

Witam :) Mam parę pytań. Kumpel kupił niedawno maszynę CNC z sterownikiem Fanuc, polecił mi, żebym poszedł na kurs programowania maszyn CNC właśnie z tym sterownikiem. Znalazłem fajnie zrobioną stronkę w sprawie kursu i mam pytanie (oto link do stronki http://emt-systems.pl/szkolenie-cnc-frezarki-fanuc.html ) jak to jest, muszę robić wszystkie kursy stąd po kolei czyli CNC 1, CNC 2, CNC 3, CNC 4, aż do CNC 5, żeby być programistą i umieć pisać mu programy, czy wybieram sobie np. kurs CNC 5, robię go i dam radę ogarnąć pisanie programów? Sorki za takie głupie pytania, ale jestem zielony, a zrobić taki kurs to znowu dodatkowe pieniądze do mojej obecnej pracy, bo za każdy program (jak już do tego dojdzie) będę miał zapłacone oddzielnie :) Jakiś gościu napisał temu koledze jeden program i robiłem tam przez 2 dni jako operator, żeby zobaczyć czy jest ok i nie było w tym nic trudnego, ale wiadomo, operatorem to każdy może być, bo to proste :). Dodatkowo, żeby zacząć i skończyć taki kurs to trzeba mieć jakieś wykształcenie, np. skończona zawodówka lub technikum związane z maszynami? Ja mam zwykłe średnie wykształcenie. Jakby coś to komputery i te sprawy ogarniam, z tym nie ma problemu :)



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7980
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

Re: Nowy w świecie CNC

#2

Post napisał: WZÓR » 13 wrz 2015, 20:25

driv3r pisze:... Ja mam zwykłe średnie wykształcenie. Jakby coś to komputery i te sprawy ogarniam, z tym nie ma problemu :)
... , a technologię obróbki też? :grin:

Mariusz.
Pomagam w: