Falownik + silnik nie startuje

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

Falownik + silnik nie startuje

#1

Post napisał: rynio_di » 26 cze 2015, 13:25

Szanowni koledzy szukam pomocy bo.
Posiadam silnik o mocy 0,35 kW , 220/380 uzwojenie w gwiazdę/ trójkąt inne dane chyba nie istotne .
Posiadam też falownik Carlo Gavazzi o symbolu RVFA120037 czyli zasilany z 230V a wyjście trzy fazy . ( Tak to rozumiem ) . Wprowadziłem dane z klawiatury ( 10 poz. ) i nic nawet nie drgnie . Uzwojenie silnika połączyłem w gwiazdę , co zrobiłem źle ???



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#2

Post napisał: mc2kwacz » 26 cze 2015, 22:13

Zła konfiguracja sprzętowa albo parametry. Manual do ręki.


Autor tematu
rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#3

Post napisał: rynio_di » 26 cze 2015, 23:07

Wiem że coś złego zrobiłem , ale CO?
Tak po kolei to wprowadziłem z klawiatury w Levelu -1 dane jakie falownik powinien otrzymać ,to jest te 10 pozycji i start powinien nastąpić a tu ni hu... hu ... .
A teraz nowe informacje na wyświetlaczu zamiast ( rd. redy ) wyświetla się ( ih. inhbited) a nie wiem czemu .
Manual podaje że ., The drive is inhibited because there is no enable command .or a coast to stop is in progress or the drive is inhibited during a trip reset.
Co translator tłumaczy:
Napęd jest zablokowany, ponieważ nie ma to polecenie umożliwiające .lub wybrzeżu do zatrzymania jest w toku lub napęd jest hamowany podczas resetowania danych wycieczki.
A ja dalej kukam .


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 7612
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#4

Post napisał: pukury » 26 cze 2015, 23:10

witam.
a czy silnik nie powinien być łączony w trójkąt ?
pozdrawiam
Mane Tekel Fares


Autor tematu
rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#5

Post napisał: rynio_di » 26 cze 2015, 23:18

Informacje jakie uzyskałem od elektryka to takie że przy opisie z tabliczki ( 220 / 380 V ) silnik ma być łączony w gwiazdę . Wykonałem też próbę łączenia w trójkąt efekt taki sam , nawet nie buczy .
Nigdzie w manualu nie mogę znaleźć jak wyjść z ( ih ) .


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#6

Post napisał: tomcat65 » 27 cze 2015, 01:42

Pokaż fotkę tabliczki.
Odłącz silnik.
Zrób:
"Setting drive back to default values
Set Pr 10 to L2
Set Pr 29 to EUR and press the MODE key. This loads 50Hz default
parameters."
Podłącz silnik, sprawdź czy działa.


Autor tematu
rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#7

Post napisał: rynio_di » 27 cze 2015, 08:31

W związku z problemem z fotkami ( dodawanie ) może opiszę . silnik to KMR 63K2B produkt Veb elektromotorwerk . wyjęty z tokarki chyba MD -65. ( ale nie ważne . )
Pr.10 mam na L2
Jednak na Pr. 29 nie pamiętam chyba mam mam ,,no ,, .
Widzę że kol. zna ten falownik więc zapytam. Czy program pow. 10 ... level 2 ustawiamy z podłączonym silnikiem czy nie ma to znaczenia . Dzisiaj popróbuję .


tomcat65
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1236
Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

#8

Post napisał: tomcat65 » 27 cze 2015, 09:32

rynio_di pisze:W związku z problemem z fotkami ( dodawanie )
Obrazek

A to nie była maszyna jednofazowa ? :)
Z elektrykiem się kłócił nie będę, ale jak usłyszał, że falownik daje 3 fazy, miał pewnie na myśli normalne (3x380 czy też 3x400 teraz :?: ). Bo najpewniej połączenie będzie w trójkąt.

Nie znam tego falownika zupełnie, tylko zassałem z neta manuala :twisted:


Autor tematu
rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 9
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#9

Post napisał: rynio_di » 27 cze 2015, 10:34

Na temat zdjęć już pisałem i wysyłam na forum tylko ikonki nie wiem dlaczego., nieważne . Co do maszynki tak była ona na 230V z baterią kondensatorów , uzwojeń ? wyprowadzeń jest sześć i wszystkie fazy /uzwojenia mają taką samą oporność , więc nie ma tu uzwojenia rozruchowego i roboczego .
Poza tym na tabliczce widnieje 3 ~ ( ph) .
I tu przy napisie 220/380 elektryk wskazał połączenie w ,, gwiazdę ,, .
Wprowadziłem też Pr. 29 jako ustawienia fabryczne ( silnik nie musi być podłączony ) , i zobaczę czy ruszy.
No i ruszył ... :lol:
Czy to było powodem ? nie wiem ale . Kol. wymienił mi potencjometr na nowy ( nowy na nowy ) . I silnik zastartował . Stwierdził też że ( widocznie te falowniki mają wadę , za mała wydolność prądowa w miejscu wyjścia na potencjometr + 10 V . i spada ona podczas podnoszenia obrotów ) . Jakieś małe przeróbki prąd pobrany z wyjścia +24V jakiś mały układ tranzystor czy stabilizator i jest OK. Może jeszcze dopracowanie konfiguracji dla 100 % satysfakcji . Dziękuję za zainteresowanie .


freerad
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 222
Rejestracja: 21 lip 2009, 07:55
Lokalizacja: maków podhalański

#10

Post napisał: freerad » 28 cze 2015, 18:09

Silnik ma być w trójkąt a falownik pewnie nie jest nowy więc może mieć ustawione sterowanie zewnętrzne i wtedy go z panelu nie odpali. Trzeba by sprawdzić ustawienia lub zrobić reset do fabrycznych i od nowa ustawić.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”