Falownik + silnik nie startuje
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Falownik + silnik nie startuje
Szanowni koledzy szukam pomocy bo.
Posiadam silnik o mocy 0,35 kW , 220/380 uzwojenie w gwiazdę/ trójkąt inne dane chyba nie istotne .
Posiadam też falownik Carlo Gavazzi o symbolu RVFA120037 czyli zasilany z 230V a wyjście trzy fazy . ( Tak to rozumiem ) . Wprowadziłem dane z klawiatury ( 10 poz. ) i nic nawet nie drgnie . Uzwojenie silnika połączyłem w gwiazdę , co zrobiłem źle ???
Posiadam silnik o mocy 0,35 kW , 220/380 uzwojenie w gwiazdę/ trójkąt inne dane chyba nie istotne .
Posiadam też falownik Carlo Gavazzi o symbolu RVFA120037 czyli zasilany z 230V a wyjście trzy fazy . ( Tak to rozumiem ) . Wprowadziłem dane z klawiatury ( 10 poz. ) i nic nawet nie drgnie . Uzwojenie silnika połączyłem w gwiazdę , co zrobiłem źle ???
Tagi:
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Wiem że coś złego zrobiłem , ale CO?
Tak po kolei to wprowadziłem z klawiatury w Levelu -1 dane jakie falownik powinien otrzymać ,to jest te 10 pozycji i start powinien nastąpić a tu ni hu... hu ... .
A teraz nowe informacje na wyświetlaczu zamiast ( rd. redy ) wyświetla się ( ih. inhbited) a nie wiem czemu .
Manual podaje że ., The drive is inhibited because there is no enable command .or a coast to stop is in progress or the drive is inhibited during a trip reset.
Co translator tłumaczy:
Napęd jest zablokowany, ponieważ nie ma to polecenie umożliwiające .lub wybrzeżu do zatrzymania jest w toku lub napęd jest hamowany podczas resetowania danych wycieczki.
A ja dalej kukam .
Tak po kolei to wprowadziłem z klawiatury w Levelu -1 dane jakie falownik powinien otrzymać ,to jest te 10 pozycji i start powinien nastąpić a tu ni hu... hu ... .
A teraz nowe informacje na wyświetlaczu zamiast ( rd. redy ) wyświetla się ( ih. inhbited) a nie wiem czemu .
Manual podaje że ., The drive is inhibited because there is no enable command .or a coast to stop is in progress or the drive is inhibited during a trip reset.
Co translator tłumaczy:
Napęd jest zablokowany, ponieważ nie ma to polecenie umożliwiające .lub wybrzeżu do zatrzymania jest w toku lub napęd jest hamowany podczas resetowania danych wycieczki.
A ja dalej kukam .
-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
W związku z problemem z fotkami ( dodawanie ) może opiszę . silnik to KMR 63K2B produkt Veb elektromotorwerk . wyjęty z tokarki chyba MD -65. ( ale nie ważne . )
Pr.10 mam na L2
Jednak na Pr. 29 nie pamiętam chyba mam mam ,,no ,, .
Widzę że kol. zna ten falownik więc zapytam. Czy program pow. 10 ... level 2 ustawiamy z podłączonym silnikiem czy nie ma to znaczenia . Dzisiaj popróbuję .
Pr.10 mam na L2
Jednak na Pr. 29 nie pamiętam chyba mam mam ,,no ,, .
Widzę że kol. zna ten falownik więc zapytam. Czy program pow. 10 ... level 2 ustawiamy z podłączonym silnikiem czy nie ma to znaczenia . Dzisiaj popróbuję .
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 2
- Posty: 1242
- Rejestracja: 15 lis 2009, 02:46
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
rynio_di pisze:W związku z problemem z fotkami ( dodawanie )

A to nie była maszyna jednofazowa ?

Z elektrykiem się kłócił nie będę, ale jak usłyszał, że falownik daje 3 fazy, miał pewnie na myśli normalne (3x380 czy też 3x400 teraz

Nie znam tego falownika zupełnie, tylko zassałem z neta manuala

-
Autor tematu - ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 9
- Posty: 1500
- Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
- Lokalizacja: lublin
Na temat zdjęć już pisałem i wysyłam na forum tylko ikonki nie wiem dlaczego., nieważne . Co do maszynki tak była ona na 230V z baterią kondensatorów , uzwojeń ? wyprowadzeń jest sześć i wszystkie fazy /uzwojenia mają taką samą oporność , więc nie ma tu uzwojenia rozruchowego i roboczego .
Poza tym na tabliczce widnieje 3 ~ ( ph) .
I tu przy napisie 220/380 elektryk wskazał połączenie w ,, gwiazdę ,, .
Wprowadziłem też Pr. 29 jako ustawienia fabryczne ( silnik nie musi być podłączony ) , i zobaczę czy ruszy.
No i ruszył ...
Czy to było powodem ? nie wiem ale . Kol. wymienił mi potencjometr na nowy ( nowy na nowy ) . I silnik zastartował . Stwierdził też że ( widocznie te falowniki mają wadę , za mała wydolność prądowa w miejscu wyjścia na potencjometr + 10 V . i spada ona podczas podnoszenia obrotów ) . Jakieś małe przeróbki prąd pobrany z wyjścia +24V jakiś mały układ tranzystor czy stabilizator i jest OK. Może jeszcze dopracowanie konfiguracji dla 100 % satysfakcji . Dziękuję za zainteresowanie .
Poza tym na tabliczce widnieje 3 ~ ( ph) .
I tu przy napisie 220/380 elektryk wskazał połączenie w ,, gwiazdę ,, .
Wprowadziłem też Pr. 29 jako ustawienia fabryczne ( silnik nie musi być podłączony ) , i zobaczę czy ruszy.
No i ruszył ...

Czy to było powodem ? nie wiem ale . Kol. wymienił mi potencjometr na nowy ( nowy na nowy ) . I silnik zastartował . Stwierdził też że ( widocznie te falowniki mają wadę , za mała wydolność prądowa w miejscu wyjścia na potencjometr + 10 V . i spada ona podczas podnoszenia obrotów ) . Jakieś małe przeróbki prąd pobrany z wyjścia +24V jakiś mały układ tranzystor czy stabilizator i jest OK. Może jeszcze dopracowanie konfiguracji dla 100 % satysfakcji . Dziękuję za zainteresowanie .