Strona 1 z 1

pompa wtryskowa

: 08 paź 2007, 12:48
autor: jjanusz
mam takie pytanie czy ktoś miał styczność z produkcją albo regeneracją sekcji pompy wtryskowej od samochodu
chodzi mi o to jaki powinien być luz między tłoczkiem a cylinderkiem sekcji
u mnie jest około 0.004 mm czy to już złom
i jak to ewentualnie zregenerować

: 18 sty 2013, 01:35
autor: deq102
Pompa sekcyjna jest historycznie pierwszym urządzeniem zastosowanym do hydraulicznego wtrysku paliwa.

Patent na ten rodzaj wtrysku paliwa uzyskał brytyjski konstruktor James MC Kechnie w 1910 roku. Dużą rolę w praktycznym wykorzystaniu patentu odegrała firma Bosch, której opracowania i dorobek konstrukcyjny są znaczące do dnia dzisiejszego.

Pompa sekcyjna jest zespołem pomp tłoczących paliwo (tzw. sekcje wtryskowe), każda z sekcji obsługuje jeden cylinder. Wszystkie sekcje są połączone ze sobą listwą zębatą, która obracając wszystkie tłoczki wzdłuż osi podłużnej steruje dawką podawanego paliwa (mocą silnika).
Cylinder i tłoczek pompy sekcyjnej o stałym początku wtrysku

Pompa składa się z:

przewodów doprowadzających paliwo,
cylindra pompy,
tłoczka,
zaworu odcinającego,
przewodów wysokociśnieniowych zasilających wtryskiwacz (wszystkie przewody identycznej długości),
wtryskiwaczy,
listwy zębatej synchronizującej obrót osiowy wszystkich tłoczków poszczególnych sekcji,
korektora dawki paliwa.

: 18 sty 2013, 21:03
autor: zdzicho
Luz 0,001 . Stozek tłoka 0,001 w kerunku zabieraka. Regenaeracja- dotarcie cylindra i dorobienie nadwymiarowego tłoka + parowanie.Chcesz robić sam - powodzenia.Może ci naprawić http://www.ezmp.pl/informacyjna-6.html

: 21 sty 2013, 15:05
autor: jjanusz
zdzicho pisze:Luz 0,001 . Stozek tłoka 0,001 w kerunku zabieraka. Regenaeracja- dotarcie cylindra i dorobienie nadwymiarowego tłoka + parowanie.Chcesz robić sam - powodzenia.Może ci naprawić http://www.ezmp.pl/informacyjna-6.html
planowałem ale to było wieki wstecz