podłączenie termostatu do pieca gazowego, proszę o pomoc.

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
kamiennik
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 170
Rejestracja: 14 sie 2012, 22:31
Lokalizacja: gdańsk

podłączenie termostatu do pieca gazowego, proszę o pomoc.

#1

Post napisał: kamiennik » 15 gru 2014, 19:34

Panowie mam warsztat (bardziej szopę do majstrowania :lol: ) w nim też piec gazowy do ogrzewania i ciepłej wody, co roku problem z zamarzaniem rur. Zakupiłem termostat który ma opcję czuwania żeby zapobiec zamarznięciu rur, tylko problem jak to podłączyć, nie znam się na piecach czy też bojlerach zupełnie, ktoś łaskawie spojrzy i podpowie co i jak?
W razie potrzeby jakiś trunek (żeby cieplej było) w ramach podziękowania chętnie podeślę, najchętniej paypal-em.
Postaram się dołączyć rysunki, lub linki do pdf.
termostat
http://www.plumbase.co.uk/link/1/h034223_26638_t.pdf
piec
http://www.acwilgar.co.uk/Boiler-Manual ... ,SAVER.pdf
Załączniki
wire therm.jpg



Tagi:


mc2kwacz
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2920
Rejestracja: 27 maja 2013, 22:18
Lokalizacja: gdzieś

#2

Post napisał: mc2kwacz » 15 gru 2014, 21:50

Termostat "pokojowy" ma zwykle wyjście przekaźnikowe. Styki tego przekaźnika podłącz do zacisków 3,4 i 5 (podłączenie do 5 nie powinno być potrzebne) zgodnie z rysunkiem, ta część widoczna powyżej ponumerowanych styków.
Zrób próbę an kotle podłączonym do prądu. Kiedy zewrzesz 3 i 4 drutem, kocioł powinien się uruchomić i zacząć grzać, kiedy rozewrzesz powinien od razu albo po chwili stopniowo albo etapami wyłączyć się.
Zasilanie sieciowe oczywiście do 1 i 2 oraz uziemienie do pierwszego kontaktu, zgodnie z rysunkiem. Przewód zasilający KONIECZNIE z uziemieniem!!!