Oszukuje mnie falownik albo producent silnika?
: 14 sie 2014, 18:47
Witam,
Daję do na luzie bo mam kłopot z wybraniem właściwego działu. Poza tym będzie można ewentualnie pośmiać się z mojej niewiedzy.
Podłączyłem sobie silnik 1,1kW, 2800obr./min. pod falownik LG SV015iC5-1 i coś mi się nie zgadza bo na 50Hz według wskazań falownika silnik kręci się z prędkością 3040obr./min.
Parametry silnika ustawiłem w falowniku jak należy. Te które według mnie mają wpływ na to, jak falownik liczy sobie obroty wyglądają tak:
Częstotliwość bazowa (F22): 50Hz
Moc znamionowa napędzanego silnika (H30): 1,5kW. Parametr ten falownik ustalił sobie sam biorąc z typoszeregu możliwych ustawień 0,2; 0,4; 0,75; 1,5 i 2,2kW. Nie da się ustawić 1,1kW.
Liczba biegunów napędzanego silnika (H31): 2
Znamionowy poślizg silnika (H32): 3,333 Hz. Wyliczony według wzoru: f poślizgu = f – (n*P/120) gdzie n to nominalne obroty silnika a P to liczba biegunów, co daje 50 – (2800*2/120).
Znamionowy prąd silnika (H33): 4,2A (z tabliczki)
Sprawność silnika (H36): 83% (cos fi z tabliczki, czyli 0,83)
Może ktoś podpowie, co jest nie tak – nie ustawiłem jakiegoś istotnego parametru, producent silnika coś tam nakłamał na tabliczce znamionowej, uszkodzony silnik, uszkodzony falownik?
Będę wdzięczny.
Daję do na luzie bo mam kłopot z wybraniem właściwego działu. Poza tym będzie można ewentualnie pośmiać się z mojej niewiedzy.
Podłączyłem sobie silnik 1,1kW, 2800obr./min. pod falownik LG SV015iC5-1 i coś mi się nie zgadza bo na 50Hz według wskazań falownika silnik kręci się z prędkością 3040obr./min.
Parametry silnika ustawiłem w falowniku jak należy. Te które według mnie mają wpływ na to, jak falownik liczy sobie obroty wyglądają tak:
Częstotliwość bazowa (F22): 50Hz
Moc znamionowa napędzanego silnika (H30): 1,5kW. Parametr ten falownik ustalił sobie sam biorąc z typoszeregu możliwych ustawień 0,2; 0,4; 0,75; 1,5 i 2,2kW. Nie da się ustawić 1,1kW.
Liczba biegunów napędzanego silnika (H31): 2
Znamionowy poślizg silnika (H32): 3,333 Hz. Wyliczony według wzoru: f poślizgu = f – (n*P/120) gdzie n to nominalne obroty silnika a P to liczba biegunów, co daje 50 – (2800*2/120).
Znamionowy prąd silnika (H33): 4,2A (z tabliczki)
Sprawność silnika (H36): 83% (cos fi z tabliczki, czyli 0,83)
Może ktoś podpowie, co jest nie tak – nie ustawiłem jakiegoś istotnego parametru, producent silnika coś tam nakłamał na tabliczce znamionowej, uszkodzony silnik, uszkodzony falownik?
Będę wdzięczny.