Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC
Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

Renault Laguna II 1.9DCi - Czarny dym brak mocy

#1

Post napisał: Mat3ys » 04 sie 2013, 12:14

Witam.

Zapewne ktoś orientuje się w mechanice pojazdowej i co nieco już liznął ze swoimi maszynkami. Otóż w czasie jazdy nagle laguna straciła moc ... Z wydechu leci czarny dym (bardzo obficie) tak jakby sadza pył. Na niektóre górki ledwo wciągała na jedynce. Temperatura w normie olej również. Wyczyściłem zawór EGR bez zmian. Myślę o katalizatorze ale sam nie wiem ... Komputer nie wykazał błędów, kontrolki nie palą się nie wyrzuca serwisu. Na wolnych obrotach chodzi ładnie jak zwykle nie dymi. Ciężko wkręca się na obroty i przy ponad 2k zaczyna wyrzucać straszną chmurę czarnego pyłu dymu.

Może ktoś byłby w stanie pomóc bardzo bym prosił.



Tagi:

Awatar użytkownika

Zienek
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3730
Rejestracja: 13 gru 2008, 19:32
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

#2

Post napisał: Zienek » 04 sie 2013, 12:23

Czarny dym to spalanie beztlenowe - powstaje czad itp. Zobacz, czy wlot powietrza i filtr jest OK.
Otwórz puchę na filtr powietrza i zobacz, jak zadziała.

Ponoć częste są awarie turbin.
Jak Ci stanęła to nic dziwnego, że auto ma problem z dostarczeniem powietrza do cylindrów.

Jeśli to właśnie problem z zasilaniem silnika w powietrze, to im wyżej z obrotami, tym bardziej kopci na czarno.


diodas1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 2788
Rejestracja: 15 sty 2006, 18:34
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: diodas1 » 04 sie 2013, 13:17

Mnie się to zdarzyło wiele lat temu gdy przez roztargnienie zatankowałem do Zaporożca olej napędowy zamiast benzyny. Ruszył normalnie a w drodze zaczął tracić moc i dymić. Niestety była to ostatnia samodzielna jazda staruszka.

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#4

Post napisał: Mat3ys » 04 sie 2013, 15:48

Olej i filtry były wymieniane nie cały miesiąc temu. Sam nie wiem co mogło się stać. Czytałem, że turbo padnięte to biały dym a ona kopci na czarno sadzami ...

Dodam, że odłączyłem wąż od filtra za przepływościomierzem powietrza i to samo.


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 566
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#5

Post napisał: grzes_rupinski1 » 04 sie 2013, 17:25

A dźwignia na turbo porusza się ?
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway

Awatar użytkownika

sokon
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 248
Rejestracja: 01 gru 2011, 22:35
Lokalizacja: Warszawa

#6

Post napisał: sokon » 04 sie 2013, 23:40

Miałem podobnie, okazało się, że rozrząd był przestawiony, silnik miał problemy z odpaleniem jak już odpalił to nie miał mocy, za mną dym czarny i to taka konkretna chmura. Niech Ci mechanik sprawdzi pasek rozrządu. Mój mechanik powiedział, że pierwszy raz widzi coś takiego, żeby się rozrząd przestawił i nie rozwalił silnika ale mi się przyfarciło, może u Ciebie jest to samo.
Solidworks, SprutCam, HSMWorks,
Avia FNK40N, Heidenhain 310
Cincinnati Sabre 750, Acramatic 2100,
Elektrodrążarka wgłębna BP-95,
LinuxCNC, CamBam
Instagram @ndbjmachineworks
Formy wtryskowe - projektowanie i produkcja

Awatar użytkownika

Autor tematu
Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#7

Post napisał: Mat3ys » 05 sie 2013, 17:37

Silnik odpalał i ładnie chodził na wolnych. Jak był zimny ciągnął w miarę jak się rozgrzał lipa. Dzisiaj juz lepiej jechal i byłem u mechanika ... Skasował błędy po odłączeniu kostki egr i jakieś jeszcze. Sprawdził turbo i odoleił przewody. Teraz odzyskal moc i ładnie idzie chodź jeszcze puści dyma ale mało widocznego. Szczerze mechanik sam powiedział że nie wie co było a jak zamuli się
znow to wtedy podjechać i będzie sprawdzał. Możliwe ze zawiesiło się turbo bo wcale go nie było słychać a teraz gwiżdże jak dawniej.

Dziękuję za sugestie :)

Awatar użytkownika

cnccad
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 5
Posty: 3548
Rejestracja: 24 gru 2006, 11:54
Lokalizacja: już tylko Mysłowice
Kontakt:

#8

Post napisał: cnccad » 05 sie 2013, 20:41

zawór ERG ... , jakie za oliwione przewody były :?:
jak się pojawił olej to nie bez przyczyny.
Pozdrawiam.

Każda praca ma swoją wartość a zaniżanie jej wartości jest brakiem szacunku do pieniędzy i samych siebie.


grzes_rupinski1
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 4
Posty: 566
Rejestracja: 23 gru 2009, 17:11
Lokalizacja: Ostrołęka

#9

Post napisał: grzes_rupinski1 » 05 sie 2013, 21:01

U mnie była puszka rozwalona od dźwigni na turbo i taka sama sytuacja była. Turbina nie pompuje i dymek się pojawia. Na wolnych turbina nie pracuje efektywnie i wszystko ok jest.
„Denerwować się to mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych.”
- Ernest Hemingway


TORREADOR
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 14
Rejestracja: 19 gru 2012, 20:09
Lokalizacja: Gdzieś w Europie

#10

Post napisał: TORREADOR » 05 sie 2013, 22:40

Kolego napiszę tak olej w układzie dolotowym nie wróży nic dobrego przyczyny mogą być dwie pierwsza ta bardziej optymistyczna to niedrożne odpowietrzenie skrzyni korbowej silnika tzw.odma druga niestety już mniej optymistyczna to puściło uszczelnienie turbiny po stronie koła kompresji tzw strona zimna turbiny.Prawdopodobną przyczyna twojego problemu jest błędny odczyt z czujnika ciśnienia doładowania w skutek jego zaolejenia,ecu porównuje odczyt z czujnika ciśnienia atmosferycznego oraz czujnika ciśnienia doładowania i na tej podstawie reguluje pracą turbiny,moja rada zaopatrz się w preparat w spray-u taki do odtłuszczania tarcz hamulcowych i w przypadku gdy auto znów straci moc poszukaj czujnika ciśnienia doładowania będzie na rurce od intercoolera wyjmij go nie odłączając przewodów i przemyj tym preparatem do tarcz poczekaj aż preparat odparuje zamontuj czujnik i sprawdź powinno pomóc .Pozdrawiam

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”