Jednoosobowa działalność gospodarcza a BHP , PIP itp

Tu można porozmawiać na dowolny temat nie koniecznie związany z tematyką maszyn i CNC

Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

Jednoosobowa działalność gospodarcza a BHP , PIP itp

#1

Post napisał: 251mz » 12 lip 2013, 19:06

Witam

Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą.

Na początku roku wykonałem na potrzeby swojej działalności urządzenie elektryczne. (mniejsza o to jakie)
Używałem go z powodzeniem przez pół roku.
Chciałem sobie zrobić coś lepszego więc to sprzedałem 2 tygodnie temu.

Kupujący (firma) kupił ode mnie to urządzenie.
Przed kupnem obejrzał je u mnie , pokazałem jak działa i ,że działa.
Dostał rachunek przelewowy z tytułem "Używane urządzenie"
Przelał kase , przyjechał po sprzęt.
Podczas odbioru podpisał się ,że odbiera sprzęt sprawny.

Teraz do mnie wysyła maile , ze albo zwróce mu kase , albo oddam ponad połowę pieniędzy
gdyż on musi dostosować urządzenie do przepisów BHP i PIP ...

Czy ma do tego podstawy?
Wg mnie chyba nie bo urządzenie kupił jako używane po wcześniejszym przetestowaniu.
Widział , sprawdzał oglągał , wiedział ,że wykonałem je sam dla siebie.

Druga sprawa ,że ja też nie musiałem mieć zgodnego tego z niczym
bo nie zatrudniam nikogo a urządzenia używam samemu.

Co bardziej doświadczeni koledzy sądzą?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2013, 07:51 przez 251mz, łącznie zmieniany 1 raz.



Tagi:


mike217
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1167
Rejestracja: 23 kwie 2008, 20:56
Lokalizacja: bydgoszcz

#2

Post napisał: mike217 » 12 lip 2013, 19:23

Sprzedać mogłeś widział co brał i tyle w temacie. Dostosowanie JEGO urządzenia to już nie Twoja sprawa. Kretynów jest dużo..


Kazik_Wichura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 284
Rejestracja: 31 lip 2007, 20:58
Lokalizacja: dolnośląskie

#3

Post napisał: Kazik_Wichura » 12 lip 2013, 19:31

Może nie jestem doświadczony, ale interesowałem się tym tematem.
Każde urządzenie, które zrobiłeś i które sprzedajesz musi mieć CE. Nawet używane. Deklarujesz sam (lub zgłaszasz na badania firmą zewnętrznym) czy spełnia ono wszelkie wymogi bezpieczeństwa wg określonych norm.
Jeżeli ktoś kupił je od Ciebie i ma na dodatek pracowników to PIP i BHP będą na 100% sprawdzały mu dokumentacje od urządzenia.
Tak więc Twój kupiec może wymagać od Ciebie różnych rzeczy, np żebyś sam na swój koszt doprowadził urządzenie do stanu żeby było zgodne z normami. Czy tak jak piszę o zwrot pieniędzy. Tym bardziej jeśli nie wystawiłeś deklaracji zgodności z CE.
Niestety takie jest prawo, że Ty jako producent odpowiadasz za swój produkt. A jak sam napisałeś, że sam zbudowałeś to urządzenie.

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#4

Post napisał: Mat3ys » 12 lip 2013, 19:33

Takie rzeczy się sprawdza przed zakupem. Skoro już doszło do transakcji niech spada. Skoro kupił urządzenie znaczy, że mu odpowiadało więc ma problem jak nie sprawdził wszystkiego dokładnie.


Kazik_Wichura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 284
Rejestracja: 31 lip 2007, 20:58
Lokalizacja: dolnośląskie

#5

Post napisał: Kazik_Wichura » 12 lip 2013, 19:37

Tak, można podejść w ten sposób. Ale jeśli zdarzy się przy obsłudze urządzenia wypadek, a dokumentacji brak to niestety producent też zostanie pociągnięty do odpowiedzialności.

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#6

Post napisał: Mat3ys » 12 lip 2013, 19:41

Ale przecież kol może powiedzieć, że to nie on wyprodukował tylko odkupił gdzieś kiedyś to z bazaru. Nikt mu nie udowodni, że to on wyprodukował.


Autor tematu
251mz
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 4440
Rejestracja: 27 sie 2004, 21:59
Lokalizacja: Polska

#7

Post napisał: 251mz » 12 lip 2013, 19:53

No tak , tylko w tym rzecz ,że ja nie jestem producentem.
Wydaje mi się ,że byłbym nim jeśli wyprodukowałbym urządzenie typowo na sprzedaż.
A ja wykonałem je na potrzeby własnej firmy , a sprzedałem już jako używane...
Człowiek ,który kupował wiedział o takim stanie rzeczy.
Wiedział ,że nie dostarczam do niego ,żadnej dokumentacji itp...


Kazik_Wichura
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 284
Rejestracja: 31 lip 2007, 20:58
Lokalizacja: dolnośląskie

#8

Post napisał: Kazik_Wichura » 12 lip 2013, 19:55

Oczywiście, że tak można. Ale stosując jakiekolwiek urządzenie w firmie powinieneś mieć na nie CE. Niestety przechodziłem ostatnio dość dużą batalie z BHP (pracuje w korporacji i mieliśmy audyt). CE nawet na stół z półkami jest wymagany. Piszę tylko na podstawie mojej wiedzy. Może w praktyce wygląda to prościej.

Awatar użytkownika

Mat3ys
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 4
Posty: 1911
Rejestracja: 26 lis 2011, 18:44
Lokalizacja: Toruń

#9

Post napisał: Mat3ys » 12 lip 2013, 19:57

Ale kto udowodni, że urządzenie było używane w firmie. Kupił kiedyś na bazarze i stało na stanie firmy ale nigdy nie było użyte więc sprzedał. Chyba, że przepisy cię udupią i się tak nie da ;/

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 4
Posty: 7974
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#10

Post napisał: WZÓR » 12 lip 2013, 20:01

mike217 pisze:Sprzedać mogłeś widział co brał i tyle w temacie. ...
... nie pisz głupot . :cool:

Ostatnio dla klienta robiłem wykrojnik ...... , bez deklaracji zgodności z CE był on g**** wart. :razz:

Mariusz.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2013, 20:03 przez WZÓR, łącznie zmieniany 1 raz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Na luzie”