I teraz pytanie jak wyjąć stary sworzeń? Wycisnąć na prasie? Dysponuję prasą 20 ton. Może wybić młotkiem?
A dlaczego chcę wymienić? Lewy sworzeń ma duży zakres wychylania się a prawy tak o połowę mniejszy na oko.
Może zdjąć z niego gumkę i posmarować? Zobaczyć co tam jest i dlaczego tak?
Macie jakiś pomysł?
Pozdrawiam
Jacek
: 03 kwie 2013, 17:58
autor: rynio_di
Młotkiem czy nawet młotem do ..... nie będę kończył. Mercedes ma dość skomplikowaną wymianę jak nie posiadasz prasy ( małej śrubowej lub hydraulicznej ) . Bardzo ciężko jest usunąć a później wtłoczyć sworzeń. Prasa 20 T przydatna pod warunkiem że zdemontujesz wahacz. Ja używam śrubowej zamierzam zrobić sobie hydrauliczną . A tak wrzuć w google prasa do ... lub wymiana sworznia ... Podpatrzysz jak inni to robią .
: 03 kwie 2013, 18:09
autor: adam Fx
może tak ściągacz możesz sobie ze złomu pospawać
: 03 kwie 2013, 20:34
autor: TORREADOR
Kolego potrzebne ci są tylko dwie rurki i duży młotek.zadzwoń 789 25 6116 podam szczegóły.Jestem mechanikiem samochodowym chetnie pomoge kolegom z forum.
: 04 kwie 2013, 09:13
autor: Agent0700
Witam
Fajny ten ściągacz, bardzo mi się podoba, ale już sobie poradziłem
Młotkiem nie dało się uprosić, więc załozyłem na prasę własnej konstrukcji (jeszcze nie pochwaliłem się nią na forum, bo do skończenia zostało 1% i malowanie).
Prasa wytrzymała, sworzeń nie Było BUM.
Zwłoki po sworzniu wyjąłem młotkiem, sworzeń będzie nówka sztuka nie śmigana igła po dziadku co do kościoła w niedzielę Finansowo nie zrujnuje na szczęście.
Co się okazało: sworzeń miał swobodę przód-tył a nie prawo-lewo czyli był źle założony o ile dobrze mi się wydaje.
Mam jeszcze prośbę do kogoś kto ma Merca takiego i może wjechać na kanał.
Potrzebuję odległość od mocowania wahaczy, odległość śrub trzymających wahacz prawy i lewy, chodzi o rozstaw. Drugi pomiar to odległość mocowania amortyzatorów od siebie, rozstaw śrub.
Czy ktoś może mi pomóc? Buduję pojazd na bazie 124 i stąd te potrzeby.
Torreador masz tam jakiegoś Meśka na parkingu?
Pozdrawiam
Jacek
: 04 kwie 2013, 10:06
autor: adam Fx
wszystkie auta w jakich robiłem sworznie posiadały sworzeń który mógł poruszać się we wszystkie strony w Mercu to nie wiem jak to jest ale myślę że raczej podobnie powinno być
: 04 kwie 2013, 10:17
autor: Agent0700
Witam
On się poruszał we wszystkie strony, ale w jedną może więcej a drugą mniej.
o zdjęciu gumki osłonowej widać było, że trzpień porusza się w fasolce a nie w kółku.
Jakby ruszał się w kółko z jednakowym wychyłem to bym tego nie rozbierał.
Pozdrawiam
Jacek
[ Dodano: 2013-04-04, 13:32 ]
Acha, powiedzcie mi jak zamontować nowy.
Tam na sworzniu od dołu są takie wcięcia, może to jest jakiś znacznik?
Chodzi o to żeby go zamontować w dobrą stronę.
Pozdrawiam
Jacek
: 04 kwie 2013, 14:52
autor: rynio_di
Mam 124 coupe , ale przednie zawieszenie to pewnie takie samo jak w limuzynie , Jednak co do twojego pytania to zapytam wprost :
Czy amortyzatory ( mocowanie mają być mierzone od góry ) do środka amortyzatora czy to mają być pomiary do motylka? jaka dokładność pomiaru?
A wahacze to pomiar od śruby w podłużnicy do następnej śruby tej samej podłużnicy , a także pomiędzy podłużnicami.
: 04 kwie 2013, 15:07
autor: Agent0700
Chodzi mi o odległość mocowania amorków od góry środek tłoka (trzpienia) amorka od drugiego amorka i od spodu tak samo czyli odległość środka śruby mocującej prawy wahacz od śruby mocującej lewy wahacz.
O co chodzi: buduję pojazd i chcę zrobić takie same kąty ustawień kół, żeby nie wyszło tak, że koła nie będą \ / lub / \
Wiesz o co chodzi?
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam
Jacek
: 04 kwie 2013, 15:36
autor: rynio_di
Tak teraz wiem o co chodzi . Jeszcze dzisiaj będę w warsztacie i pomierzę , wiem że dolny pomiar nie będzie dokładny do 0,1 , postaram się jak najdokładniej.