Strona 1 z 1
PKM przekladnia zebata
: 28 lis 2010, 19:30
autor: wojtalo
Witam,
mam pytanko czy przekładnie zębata trzeba tak projektować żeby koła zębate miały styczne średnice podziałowe? co się stanie jak średnice podziałowe nie będą styczne?
pozdrawiam
wojtek
: 29 lis 2010, 10:22
autor: Mariuszczs
pewnie wzrośnie zużycie i chałas a nawet może dojśc do przeciążenia żebów i trach
: 29 lis 2010, 11:35
autor: snik
Mariuszczs pisze:chałas
nie ma nic gorszego niż hałas przekładni.
: 29 lis 2010, 18:11
autor: yoyer
Jezeli odsuniesz zbyt daleko osie walow/kol to zwikeszy sie luz pomiedzy zakleszczajacymi sie zebami. Doprowadzi to do szybszego zuzycie sie przekladni, oslabienia czy tez wylamania zebow (np. przy zmianie obrotow, gwaltownym rozruchu). Rozne moga byc skutki...
: 04 gru 2010, 20:12
autor: kubuuss
Jeśli różnica w odległości osi współpracujących kół nieznacznie odbiega od prawidłowej to koła zębate nie obtaczają się po zarysie ewolwentowym podczas obracania a ślizgają się po sobie co powoduje ich szybkie zużycie. Im większa ta różnica to poślizg jest coraz większy aż do momentu od którego rozpoczyna się brak poślizgu a zaczyna się praca udeżeniowa uzębienia.
: 04 gru 2010, 21:14
autor: upadły_mnich
wojtalo pisze:co się stanie jak średnice podziałowe nie będą styczne?
pewnie dostaniesz "2" z PKM i tyle. Nikomu nic się nie stanie to i nie musisz sie przejmować. Najwyżej wylecisz ze studiów. Luzik. Życie się nie kończy.
Możesz zastosować tzw korekcję - dodatkowa godzina obliczeń - lub napisać pracę na temat skutków niepokrywania się średnic podziałowych - raczej więcej niz parę godzin.
Ja bym radził to pierwsze.
Temat w dziale "na luzie"...hmm.