Ploter Kimla BPF 2030

Plotery tnące

Autor tematu
Dynek
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 13
Rejestracja: 02 lut 2013, 10:09
Lokalizacja: Tarnów

Ploter Kimla BPF 2030

#1

Post napisał: Dynek » 02 lut 2013, 14:27

Witam chcialem sie zapytac jak skasowac blad przeciazenia osi Z w ploterze Kimla BPF 2030 poniewaz nie moge zainicjowac plotera a na dole w okienku wyskakuje mi wlasnie przeciazenie i tam moge wpisac jakis GCODE o co chodzi ?? badz gdzie to inaczej zrobic ?



Tagi:


dance1
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 3099
Rejestracja: 11 mar 2007, 22:42
Lokalizacja: G-G

#2

Post napisał: dance1 » 02 lut 2013, 16:28

a producenta pytałeś?, z tego co mi wiadomo nawet po gwarancji Kimla potrafi pomóc.


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#3

Post napisał: AndrzejJS » 02 lut 2013, 23:16

Witam, producent na pewno wyjaśni to w sposób fachowy a tu, na razie,
parę praktycznych spostrzeżeń z pracy podobnej maszyny.
Bywa że zbiera się dużo wiórów za dolną harmonijkową osłoną śruby tocznej osi Z
i wtedy podczas próby inicjacji, w momencie kiedy oś Z próbuje dojść do górnej krańcówki,
te wóry nie pozwalają jej na to. Jedynym rozwiązaniem tego problemu jest zdjęcie tej
osłony (cztery śrubki imbusowe) i posprzątanie tego miejsca. Jeśli już wyskoczy błąd
przeciążenia osi to nie trzeba wpadać w panikę. U jednego z kolegów wystarczyło
wyłączyć spokojnie program sterujący a następnie maszynę, odczekać minutkę i uruchomić
maszynę na nowo i inicjować. Jeśli nie będzie żadnych mechanicznych przeszkód to wszystko
powinno działać. Jeśli to nie pomoże to przypuszczalnie coś jest nie tak z elektroniką.
W tej samej maszynie, w pewnym okresie zaczęły pojawiać się błędy przeciążenia
innych osi ale okazało się że kolega ,,bawił się intensywnie'' robieniem zmian
w plikach ini maszyny. Po powrocie do oryginalnych ustawień wszystko zaczęło znów
działać.

Pozdrawiam, AndrzejJS

Awatar użytkownika

arturoglobo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 18 kwie 2010, 08:29
Lokalizacja: łódzkie

#4

Post napisał: arturoglobo » 10 lut 2013, 20:21

prawdopodobnie ta maszyna nie ma żadnej charmonijki po prostu możesz wydmuchać powietrzem ale nie sądzę żeby wióry zablokowały wrzeciono,mógł się spalić sterownik,jeśli maszyna na gwarancji to poprostu telefon do kimli ,jeśli nie to można zdemontować sterownik i jechać do nich


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#5

Post napisał: AndrzejJS » 10 lut 2013, 20:52

Zawsze warto używać najpierw najprostszych metod a potem przechodzić
stopniowo do tych bardziej zaawansowanych. Mój kolega zabrał się do rozbierania maszyny
,,bo sterownik nie mógł nawiązać komunikacji z maszyną'', okazało się że ktoś niechcący
wcisnął grzybek stopu. :-). Jasne że jeśli gwarancja aktualna to telefon do producenta
i załatwione a jeśli nie to pożycz sterownik z innej osi i spróbuj wtedy.
W ten sposób stwierdzisz czy to sterownik czy jakaś mechaniczna przeszkoda.
Jeśli nie wiesz jak zamienić chwilowo sterowniki dwóch osi to zapytaj tu na forum.
Wielu używa maszyn Kimli i wielu robiło to z pewnością.

Pozdrawiam, AndrzejJS

Awatar użytkownika

arturoglobo
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 18 kwie 2010, 08:29
Lokalizacja: łódzkie

#6

Post napisał: arturoglobo » 10 lut 2013, 21:02

kimla połączy się z maszyną online i wykryje problem w parę sekund


AndrzejJS
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 508
Rejestracja: 24 lip 2008, 03:06
Lokalizacja: Europa

#7

Post napisał: AndrzejJS » 10 lut 2013, 23:18

Oczywiście!


kendy
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 477
Rejestracja: 02 lut 2008, 23:29
Lokalizacja: Wroclaw

#8

Post napisał: kendy » 16 mar 2013, 18:52

Co jak co, ale u Kimli pomagaja telefonicznie nawet po gwarancji. Mam ich maszyne od 5 lat i jak pojawiaja sie jakies problemy to dzwonie i nigdy mi nikt nie odmowil. 90% spraw zalatwia sie telefonicznie. A jak musza przyjechac to tez nie ma problemu - przyjada, zrobia. Ani nie kasuja specjalnie duzo (mialem gdzies cennik serwisowy ale zapodzialem) a i terminy przyzwoite.

A z grzybkiem wduszonym tez sie dalem zrobic na poczatku :) Na cale szczescie najpierw zadzwonilem :D

Co do przeciazenia, to czasem sie zdarza, ale wystarczy reset kompa i maszyny i po problemie

Awatar użytkownika

maz
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 894
Rejestracja: 20 cze 2007, 22:55
Lokalizacja: Blachownia
Kontakt:

#9

Post napisał: maz » 10 kwie 2013, 12:42

jak masz przeciwwage na siłowniku sprawdź cisnienie czy nie za duze i czy nie za małe
Kazde parametry sa idealne, czasami tylko narzedzia sa malo wytrzymale :-)
Kazdy wymiar da sie osiagnac, czasami wystaczy docisnac mocniej urzadzenie pomiarowe ;-)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Plotery tnące”