Zabezpieczenie układu napędowego przed awarią
: 18 maja 2011, 12:29
Witam.
Sprawa dotyczy zabezpieczenia układu napędowego przed awaria wynikająca z nagłego przeciążenia(np. zablokowana zębatka).
Napędem jest silnik krokowy nie dużych rozmiarów, moment trzymający to 1,2 Nm.
A posuw po przełożeniu przez przekładnie planetarna 40:1 realizowany jest poprzez RPS.
Z tego co wiem to w przypadku serwo problem rozwiązuje bezpiecznik elektryczny(mierzony poziom prądu). Nie spotkałem się z tym aby silniki krokowe miały możliwość elektrycznego zabezpieczenia układu. Mechanicznie wiadomo, że są sprzęgła przeciążeniowe, które moją dość pokaźną cenę. Również spotkałem się z sytuacją, że układ napędowy dociskany był sprężyną o określonej sztywności i koło zębate wychodziła z listwy przy za dużym obciążeniu.
Jakiego rodzaj bezpiecznik(mechaniczny bądź elektryczny) stosowany jest w układach napędowych gdzie napędem jest silnik krokowy.
Z góry dziękuje za sugestie.
Sprawa dotyczy zabezpieczenia układu napędowego przed awaria wynikająca z nagłego przeciążenia(np. zablokowana zębatka).
Napędem jest silnik krokowy nie dużych rozmiarów, moment trzymający to 1,2 Nm.
A posuw po przełożeniu przez przekładnie planetarna 40:1 realizowany jest poprzez RPS.
Z tego co wiem to w przypadku serwo problem rozwiązuje bezpiecznik elektryczny(mierzony poziom prądu). Nie spotkałem się z tym aby silniki krokowe miały możliwość elektrycznego zabezpieczenia układu. Mechanicznie wiadomo, że są sprzęgła przeciążeniowe, które moją dość pokaźną cenę. Również spotkałem się z sytuacją, że układ napędowy dociskany był sprężyną o określonej sztywności i koło zębate wychodziła z listwy przy za dużym obciążeniu.
Jakiego rodzaj bezpiecznik(mechaniczny bądź elektryczny) stosowany jest w układach napędowych gdzie napędem jest silnik krokowy.
Z góry dziękuje za sugestie.