budowa dużego plotera tnącego z nożem aktywnym

Plotery tnące

Autor tematu
elmroczko
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 sie 2010, 02:45
Lokalizacja: Warszawa

budowa dużego plotera tnącego z nożem aktywnym

#1

Post napisał: elmroczko » 24 sie 2010, 03:09

Witam wszystkich forumowiczów.

Jak nietrudno zauważyć jestem tutaj totalnie nowy a na forum trafiłem poszukując plotera tnącego. Mianowicie poszukuję plotera którym mógłbym ciąć tkaniny, wykładziny i gumę. Przeglądając wasze forum zainteresował mnie temat samodzielnej budowy takiego plotera. Jako że ploter którego szukam musi mieć pole pracy przynajmniej 3000mmX2000mm cena zakupu takiego nowego sprzętu to niebagatelny wydatek a jeżeli można zbudować coś samemu to po co przepłacać. Co prawda jestem mgr mechaniki i budowy maszyn jednak z automatyką mam tyle wspólnego co zaliczony kilka lat temu przedmiot na studiach czyli jednym słowem w budowie ploterów jestem jak na razie totalnie zielony. jednak nie brakuje mi entuzjazmu i chęci do budowy takiego cacka "home made". Drodzy koledzy jeżeli jesteście w stanie wesprzeć mnie jakimiś mądrymi poradami i własnym doświadczeniem w budowie ploterów będę wdzięczny. Widziałem że na forum dostępne są do kupienia projekty różnego rodzaju ploterów jednak nie znalazłem żadnego plotera 3D z nożem aktywnym oscylacyjnym. O ile sterowanie osiami XYZ nie powinno różnić się w dostępnych projektach od tego czego oczekuję o tyle zastanawia mnie jak sterowany jest kat obrotu noża względem osi pionowej i czy przypadkiem taki rodzaj plotera nie wymaga bardziej rozbudowanego sterownika niż np ploter do cięcia laserem.

Pozdrawiam i liczę na pomoc z waszej strony



Tagi:


miernik2
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Sympatyk forum poziom 2 (min. 50)
Posty w temacie: 1
Posty: 53
Rejestracja: 17 lis 2008, 19:57
Lokalizacja: Częstochowa

#2

Post napisał: miernik2 » 25 sie 2010, 00:03

Witam!