Strona 1 z 4

Ciecie szyb samochodowych...

: 05 maja 2009, 22:46
autor: DZIKUS
mam zamiar obnizyc dach w samochodzie o jakies 10-15cm, aby tego dokonac musze skrocic wszystkie slupki oraz poobcinac wszystkie szyby. jako, ze przednia jest klejona i do tego ma wypukly ksztalt (podobnie jak tylna) uzycie nozyka diamentowego odpada. na rynku sa dostepne rozmaite tarcze "diamentowe" do ciecia ceramiki, czy beda sie one nadawaly do ciecia szkla? mam taka szybe na probe, ale nie mam ochoty wydawac kasy na tarcze (pseudo?) "diamentowa" jesli sie okaze, ze nie spelni ona swojej funkcji. przy okazji, domyslam sie, ze przy takiej robocie szklo przemieni sie w piekny ostry szklany pyl, wiec pewnie bedzie potrzebne solidne ubranie, rekawice i przede wszystkim okulary. czy na cos jeszcze trzeba zwrocic uwage?

: 05 maja 2009, 23:08
autor: skoczek
Witam serdecznie.
Na mój gust trzeba zwrócić uwagę na to że może być dodatkowo któraś z warstw o zwiększonej wytrzymałości (czyt. hartowaniu) pomimo iż wspomina Kolega że szyba jest klejona, więc dotknięcie czymś takim prawdopodobnie spowoduje wysypanie się struktury tego szkła.

Nawet jeżeli szyba by przeżyła taką operację to zastanawiam się co się dzieje wtedy z atestem takiej szyby... :roll: . Ciekawe jak to robią osoby zajmujące się fachowo tuningiem, choć pewnie mają po prostu dostęp do produkowanych szyb o innych wymiarach.

Możesz Kolego zdradzić co to za marka samochodu?

Pozdrawiam, skoczek

: 05 maja 2009, 23:25
autor: ambrosius
na mój gust tarcze diamentowe powinny chodzić na "mokro", jak jak się tnie płytki ceramiczne. Jak się koledze nie Pali to jak znajdę kawałek szyby to z chęcią sprawdzę jak się tnie tarczą diamentową szybę samochodową.

: 06 maja 2009, 00:38
autor: podrzeźbi
Tarczami diamentowymi utniesz każde szkło, butelkę. Tylko że pojawiają się mikropęknięcia i dadzą one szybko znać o sobie. Cięcie tarczą ciągłą i na mokro jest bardziej delikatne ale nie gwarantuje niepowstawania rys.

: 06 maja 2009, 07:49
autor: KAJOS
Dremel i tarcza diamentowa :) Najpierw zarys lini ciecia a później pogłębianie aż do przecięcia.Szyba musi być usztywniona by w żadnym stopniu nie pracowała podczas cięcia chyba ze masz ich cały magazyn.No i już jak się uda przeciąć to porządnie oszlifować bo każdy uszczerbek to ścieżka do pęknięcia.Szlifierki z większymi tarczami raczej odpadają chyba że tarcza pracuje bez najmnieszego bicia i jest płynnie prowadzona w innym przypadku trachhhhh i po sprawie.....

: 06 maja 2009, 08:50
autor: margor
A ja wiem co to za auto :)

Jest w dechę!

: 06 maja 2009, 10:13
autor: Leoo
Raczej nie uda się czymkolwiek przeciąć szyb hartowanych, tym bardziej klejonych. Oczywiście można ciąć szkło witrażowe czy szlifować kryształ ale hartowane to inna bajka.
Garść informacji m. in. o hartowaniu:
http://www.samnet.com.pl/technologia.htm

: 06 maja 2009, 10:41
autor: Mariuszczs
Przetniesz napewno bo tną ludzie, a czym to niewiem. Może jedź na jakiś szrot i weź z kontenera złomowego parę szyb i próbuj. Ja byłbym też za dremelem, a jak szlifierka to najmniejsza bo ma najwyższe obroty.

: 06 maja 2009, 12:09
autor: Leoo

: 06 maja 2009, 12:47
autor: Mariuszczs
Prawie wszędzie można wyczytać że nie można ciąć, jednak chodzi chyba o cięcie tradycyjne tzn zarysowanie nożem i złamanie, co innego ciecie polegające na ścieraniu np tarczą.