Strona 1 z 2

Jaki material na oslone silnika ?

: 12 sty 2017, 19:22
autor: blasterpl
Z jakiego tworzywa wykonać osłonę pod silnik do motocykla crossowego :?: . Musi być baaardzo wytrzymała na uderzenia ale i dość elastyczna aby nie pękała , grubość ≈4-5mm . Alu odpada tylko tworzywa sztuczne. Osłona to prawie plaski kawałek z zagiętym jednym bokiem wiec dobrze aby dało się wyfrezować kształt a następnie zagiąć ( na gorąco :?: ) jeden bok.

: 12 sty 2017, 19:27
autor: qrba
kevlar z dobrym epoxydem
albo
vectran z epoxydem
albo - mój ulubiony materiła ostatnio
włokno węglowe z nicią tytanową - sztywne, ciężko sie ściera
ale najlepsze są mixy!!

: 12 sty 2017, 19:47
autor: blasterpl
Niestety w tym sporcie nic na bazie epoksydów nie zdaje egzaminu , za sztywne i przy notorycznych uderzeniach wykrusza się. To musi być jakiś "plastik" .

: 12 sty 2017, 19:59
autor: konktenbit
Poliwęglan?

: 12 sty 2017, 20:07
autor: Blady
Może abs ?

: 12 sty 2017, 22:01
autor: blasterpl
Z czego sa wykonane fabryczne osłony :?:

: 13 sty 2017, 02:39
autor: kubus838
Witam

Proponuje "PP", z którego robi się wszelkie osłony do samochodów pracujące w trudnych warunkach drogowych np. spojlery, nadkola, zderzaki i bardzo często osłony pod silnik. Bardzo proste w obróbce np: cieciu, czy wyginaniu na ciepło. Ale przede wszystkim jest to tworzywo tzw. spawalne. Po np. pęknięciu można naprawiać metodą tzw. spawaniem tworzyw sztucznych i można to robić wielokrotnie.

Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.


robert

: 13 sty 2017, 09:13
autor: FTW
Ja bym spróbował poliacetalu. Jest drogi, ale bardzo wytrzymały i odporny na uderzenia. Nie wiem jak będzie z gięciem.

Tak jak podejrzewałem, używają tego do takich rzeczy. Występuje pod nazwami Delrin, Acetal, POM, poliacetal.

http://www.moto-works.jp/k_factory/prod ... lider.html

: 13 sty 2017, 09:19
autor: konktenbit
kubus838 pisze:Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.
Z poliwęglanem mam zupełnie inne doświadczenia. Twardy i nie kruchy.

Ale zaproponowany polipropylen też będzie dobry.

Jedynie poświęcić chwilę myślenia nad miejscami na śruby. Dać tam trochę więcej materiału dookoła i nie zrobić ostrych kątów - wszystko zaokrąglone.

Dlaczego stal jest pase?

: 13 sty 2017, 19:09
autor: melonmelon
Stal dlaczego nie może być?
Może się okazać, że grubość 1,5-2,5mm w zupełności wystarczy.
Kwestia dobrania Re, czy Rm.
I udarności.
pozdro