Jaki material na oslone silnika ?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

Jaki material na oslone silnika ?

#1

Post napisał: blasterpl » 12 sty 2017, 19:22

Z jakiego tworzywa wykonać osłonę pod silnik do motocykla crossowego :?: . Musi być baaardzo wytrzymała na uderzenia ale i dość elastyczna aby nie pękała , grubość ≈4-5mm . Alu odpada tylko tworzywa sztuczne. Osłona to prawie plaski kawałek z zagiętym jednym bokiem wiec dobrze aby dało się wyfrezować kształt a następnie zagiąć ( na gorąco :?: ) jeden bok.



Tagi:


qrba
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 197
Rejestracja: 09 lut 2010, 15:11
Lokalizacja: krakow

#2

Post napisał: qrba » 12 sty 2017, 19:27

kevlar z dobrym epoxydem
albo
vectran z epoxydem
albo - mój ulubiony materiła ostatnio
włokno węglowe z nicią tytanową - sztywne, ciężko sie ściera
ale najlepsze są mixy!!


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#3

Post napisał: blasterpl » 12 sty 2017, 19:47

Niestety w tym sporcie nic na bazie epoksydów nie zdaje egzaminu , za sztywne i przy notorycznych uderzeniach wykrusza się. To musi być jakiś "plastik" .


konktenbit
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 93
Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
Lokalizacja: Poniatowa

#4

Post napisał: konktenbit » 12 sty 2017, 19:59

Poliwęglan?


Blady
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 527
Rejestracja: 16 mar 2013, 14:59
Lokalizacja: Łódź

#5

Post napisał: Blady » 12 sty 2017, 20:07

Może abs ?
Profesjonalnie zajmuję się amatorstwem...


Autor tematu
blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 5
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#6

Post napisał: blasterpl » 12 sty 2017, 22:01

Z czego sa wykonane fabryczne osłony :?:


kubus838
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 3
Posty: 2572
Rejestracja: 06 lip 2009, 14:52
Lokalizacja: Mszczonów

#7

Post napisał: kubus838 » 13 sty 2017, 02:39

Witam

Proponuje "PP", z którego robi się wszelkie osłony do samochodów pracujące w trudnych warunkach drogowych np. spojlery, nadkola, zderzaki i bardzo często osłony pod silnik. Bardzo proste w obróbce np: cieciu, czy wyginaniu na ciepło. Ale przede wszystkim jest to tworzywo tzw. spawalne. Po np. pęknięciu można naprawiać metodą tzw. spawaniem tworzyw sztucznych i można to robić wielokrotnie.

Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.


robert


FTW
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 708
Rejestracja: 16 gru 2016, 10:44
Lokalizacja: śląsk

#8

Post napisał: FTW » 13 sty 2017, 09:13

Ja bym spróbował poliacetalu. Jest drogi, ale bardzo wytrzymały i odporny na uderzenia. Nie wiem jak będzie z gięciem.

Tak jak podejrzewałem, używają tego do takich rzeczy. Występuje pod nazwami Delrin, Acetal, POM, poliacetal.

http://www.moto-works.jp/k_factory/prod ... lider.html


konktenbit
Znawca tematu (min. 80)
Znawca tematu (min. 80)
Posty w temacie: 2
Posty: 93
Rejestracja: 25 lut 2005, 10:47
Lokalizacja: Poniatowa

#9

Post napisał: konktenbit » 13 sty 2017, 09:19

kubus838 pisze:Poliwęglan i abs na osłony silnikowe niestety nie nadają się. Oba te tworzywa są bardzo twarde ale i kruche. Każde mocniejsze uderzenie spowoduje popękanie tych tworzyw na drobne kawałki.
Z poliwęglanem mam zupełnie inne doświadczenia. Twardy i nie kruchy.

Ale zaproponowany polipropylen też będzie dobry.

Jedynie poświęcić chwilę myślenia nad miejscami na śruby. Dać tam trochę więcej materiału dookoła i nie zrobić ostrych kątów - wszystko zaokrąglone.


melonmelon
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 601
Rejestracja: 16 wrz 2010, 11:58
Lokalizacja: świete miasto

Dlaczego stal jest pase?

#10

Post napisał: melonmelon » 13 sty 2017, 19:09

Stal dlaczego nie może być?
Może się okazać, że grubość 1,5-2,5mm w zupełności wystarczy.
Kwestia dobrania Re, czy Rm.
I udarności.
pozdro

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka tworzyw sztucznych”