Co wybrać do cięcia spienionego PCV 3mm i 6mm? (laik pyta)

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce tworzyw sztucznych ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
dudkooo
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 3
Posty: 3
Rejestracja: 27 paź 2015, 15:00
Lokalizacja: Warszawa

Co wybrać do cięcia spienionego PCV 3mm i 6mm? (laik pyta)

#1

Post napisał: dudkooo » 27 paź 2015, 16:03

Witam wszystkich forumowiczów. Jestem kompletnym świerzakiem jeśli chodzi o CNC, dlatego proszę o wyrozumiałość.

Chciałbym kupić maszynę, przy pomocy której wycinałbym (na wylot) różnego rodzaju kształty, litery, kontury i inne wzory graficzne - w spienionym arkuszu PCV.

...i tutaj apel i wielka prośba do wszystkich miłośników CNC - proszę o pomoc w dokonaniu wyboru.

Ja wiem, że chcę wycinać kształty spienionym PCV 3mm. Nie znam się dobrze na maszynach i nie wiem na co zwrócić uwagę.
Jeśli materiał będzie 'przecinany' na wylot, to jak powinien być zamocowany arkusz do podłoża - żeby to się nie przesuwało?
Niektóre krawędzie 'kształtów' mogą mieć <10mm (jakie minimalne odległości można uzyskać? od czego to zależy, na co zwrócić uwagę przy doborze maszyny) ?
Wymiary: na pewno chciałbym mieć możliwość wykonania elementów o długości >750mm na >450mm szerokości (wszelkie podobne i większe odpowiedniki mile widziane).
Jakie frezy? noże? najlepiej zastosować i jakie średnice, aby ich często nie zmieniać, i aby uzyskiwać gładkie powierzchnie cięcia?

Czy są firmy, które potrafią doradzić taki sprzęt i pomóc w zdobyciu dofinansowania na zakup takiej maszyny? Interesuje mnie jakaś średnia półka, nie wiem ile też można zainwestować w taki sprzęt. Powiedzmy, że środki się znajdą.

Bardzo wielka prośba, kto może proszę podać wasze propozycje, a najlepiej uwagi.
Na co zwrócić uwagę, jakie są najczęstsze problemy z obróbką PCV? szczególnie wszelkie informacje na temat spienionego PCV mnie interesują - będę wdzięczny.