Strona 1 z 2
Tworzywo na CRASH PADY do motoru.
: 07 mar 2012, 12:18
autor: gaspar
Hej.
Chcę sobie zrobić tzw. CRASH PADY do motoru, które mają wyhamowywać i "ratować" motor podczas wywrotki/ślizgu. Szukam tworzywa, które w spotkaniu z asfaltem/betonem będzie się ścierało (też nie za szybko) a nie pękało od uderzenia i ślizgu.
Jakie tworzywo nada się do takiego elementu?
: 07 mar 2012, 12:39
autor: tomolc
Myślę ze PE HMW 500 lub 1000
Przykładowe zastosowania ekstrudowanych i prasowanych płyt odmiany o dużej masie cząsteczkowej PE HMW 500 i PE UHMW 1000:
-odbojniki, listwy odbojowe, ochronne i ślizgowe dla statków i łodzi w portach, stoczniach
-koła zębate, części i elementy maszyn, przekładnie samosmarujące, prowadnice, ślizgi, -obudowy łożysk, tuleje ślizgowe
- listwy odbojowe
-sita, cedzaki, elementy pras (
: 07 mar 2012, 16:43
autor: G3d
Wiekszosc producentow uzywa ertalonu.
Pamietaj jeszcze, ze za mocny: crashpad, mocowanie, sruba moze przekosic rame w przypadku dobrej gleby.
Czym jezdzisz :> ?
: 07 mar 2012, 18:25
autor: FDSA
W przypadku dobrej gleby żaden crashpad nie pomaga
Wiem z doświadczenia
Pozdrawiam
FDSA
: 07 mar 2012, 21:18
autor: gaspar
Dzięki Panowie. Coś wybiorę i zrobię sobie komplet i dla brata bo mamy takie same motorki.
G3d pisze:Pamietaj jeszcze, ze za mocny: crashpad, mocowanie, sruba moze przekosic rame w przypadku dobrej gleby.
W przypadku dobrej gleby to mam gdzieś motor, to ja mam wyjść cały
A tak poza tym to mam zamontowane gmole i do tych gmoli chcę jeszcze dodać crash pady by w miarę bezpiecznie potrenować wheelie
G3d pisze:
Czym jezdzisz :> ?
Kawasaki ER5
Na razie to mój pierwszy moto i dopiero drugi sezon (w pierwszym jeździłem tylko 3 miesiące...)
Pierwszy ślizg mam za sobą, szkoda była na ponad 1000zł więc zamontowałem gmole i pomyślałem jeszcze o crash padach, a nie chcę płacić za coś co mogę zrobić sam w swoim warsztacie

: 07 mar 2012, 21:35
autor: banditosp
Jak kiedyś bawiłem się w stunt to robiłem z tego :
http://allegro.pl/show_item.php?item=2173567737
Dobrze amortyzuje uderzenie i nie pozwala żeby się motocykl prze-rolował
Ściera się średnio ale to zależy przy jakiej prędkości glebniesz
Aczkolwiek lepiej się wcale nie wywracać .
Jak masz puste ośki to możesz też sobie porobić takie małe crash pady przy kołach łącząc je prętem gwintowanym , ja tak robiłem ,
Można też zrobić taki sprytny uchwyt przy wydechu i przyczepić taki mały crash pad .
Tutaj masz fotkę poglądową
http://www.bikepics.com/pictures/407064/ 
A tutaj widać przy wydechu
http://www.bikepics.com/pictures/367206/
: 08 mar 2012, 00:23
autor: Mateusz-M
Witam.
Tylko ucz sie od razu z hamulcem (chociaż o ile dobrze pamiętam tam bębnowy ale musi pomóc).
Na crash pady najlepszy darlon, dokładniejszej specyfikacji nie znam, rób z ertalonu czarnego, będziesz zadowolony i na paliwko jeszcze coś zostanie
Pozdrawiam
: 08 mar 2012, 01:27
autor: podrzeźbi
Z tego co wiem to w motoryzacji stosuje się tworzywo ABS jako dosyć wytrzymałe i mało kruchliwe. Możesz też spróbować kółka plastikowe z paleciaków.
: 08 mar 2012, 07:48
autor: FDSA
ABS jest średni bo za śliski i za bardzo elastyczny...
Pozdrawiam FDSA
: 08 mar 2012, 11:44
autor: G3d
ABS owszem, ale na owiewki.
ER5 spoko sprzet, ale do wyglupow polecam raczej f4i...
...taka jak moja

))
