Topienie tworzyw
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
Topienie tworzyw
Witam. Mam pomysła na wyrób z tworzywa sztucznego bądż z żywicy.Ale w temacie tego pierwszego jestem zielony.Pomogło by mi kilka wskazówek.Tworzywo-które najłatwiejsze w topieniu tzn. zakres temp. w których jest płynne,i które jest po roztopieniu,że tak powiem, najrzadsze. I co mnie ciekawi to to jakie są warunki stygnięcia,tzn. w jakim czasie ma te właściwości płynne.Przeglądałem temat domowej wtryskarki i to mnie trochę zaciekawiło.Element który bym chciał otrzymać byłby odlany odśrodkowo w formie, i dlatego ciekawi mnie to w jakim czasie tworzywo zastygnie-czy zdąże to rozprowadzić.Z żywicą nie było by problemu,ale znowu czas żelowania jest na tyle długi,że forma musiała by być w tym czasie w ruchu,co eliminuje możliwość wykonania większej ilości wyrobów.Jak ktoś ma wiedzę w tym temacie to prosiłbym o podzielenie się spostrzeżeniami.Pozdrawiam,
Tagi:
-
Dzięki za światełko w tunelu
.W moim przypadku (mam nadzieje uleczalnym
)chodzi o bardzo prosty kształt-coś pomiędzy kulą a jajem ok.10-cio cm,pustym wewnątrz.Dlatego kombinuję coś takiego co pozwoli na ruch obrotowy w 2 osiach aby w miarę rozprowadzić materiał.Mechanicznie to pestka, bardziej sie obawiam o tworzywo-jakie mógłbym zastosować.Własności mechaniczne obojętne, byle tylko pod naciskiem palców nie pękało.I tu moje pytanie jakie tworzywo można by ew. zastosować-z tworzywami ma sie na co dzień do czynienia ale które jest które i jakie to już trochę gorzej.I np. czy forma aluminiowa by się nadawała-ponoć wydzielają się jakieś substancje przy niektórych tworzywach wchodzące w reakcję z metalem.Dla fachowca to banalne niewiadome ale dla mnie to kosmos
.Mogę liczyć na jakaś podpowiedz jeszcze 

-
- Specjalista poziom 3 (min. 600)
- Posty w temacie: 1
- Kontakt:
Hasło kluczowe to rotomoulding