Strona 1 z 1

progmaster punkt zerowy

: 21 gru 2007, 14:58
autor: hughes
kurde mam problem bo gdy ustawiam miejsce zerowe tzn jest ono ustawione na 0 to dalej mam przedmiot o jakies 30 mm za daleko? mozecie powiedziec jak to ustawic?

: 21 gru 2007, 16:45
autor: astony
Witam
Ja robię tak ze najezdżam na początek materiału XY, naciskam "zeruj" przy XY i lux
Powodzenia

: 21 gru 2007, 19:21
autor: hughes
mozesz wyjasnic kork po kroku jak to sie robi? bo mam od nie dawna ten program

: 22 gru 2007, 08:24
autor: astony
Witam
Po uruchomieniu Mach-mill wchodzisz do config >system hotkeys > ++x i na klawiaturze strzałkę prawo (cyfra 6) > enter ,--x> strzałkę lewo (4) > enter itd dla reszty osi. W ten sposób strzalki na klawiaturze pokazują w którą stronę przesuwasz wrzeciono lub stół. Wychodzisz z configa, naciskasz "jog on/off" (powinien być kolor zielony) i strzałkami sterujesz wrzecionem , aby go ustawić w rządanej pozycji, następnie zerujesz XY i gotowe.
Jezeli nie idzie w sposób ciągły to ctrl J
ja mam kolejno 4,6,8,2,PgUp,PgDn,z,x
Nie używaj "machine coord's"

: 22 gru 2007, 08:35
autor: dell
tego nie ma w programie progmaster z tego co widze mysle ze mowisz o programie winnc

: 22 gru 2007, 08:36
autor: astony
Rzeczywiście
Sorry - ja o machu

: 22 gru 2007, 12:45
autor: hughes
no wlasnie, chodzi mi o wyjasnienie punktu zerowego ale w programie progmaster

: 29 gru 2007, 21:31
autor: Kazik
Witaj!
Na poczatek przeczytaj instrukcję ProgMastera.
Następnie przygotuj sobie rysunek detalu i prefabrykatu w AutoCadzie
(koniecznie na warstwie odpowiednio: KONTUR i PREFABRYKAT),
przy czym punkt zerowy rysunku powinien pokrywać się
z punktem zerowym detalu. Następnie wyeksportuj go w formacie DXF (R12)
i umieść go w tym samym katalogu co programowany detal...
Powodzenia

Reszta jest w instrukcji.
w razie kłopotów pisz.