Mili Państwo.
Temat powraca w regularnych odstępach czasu.
Powtórzę to co już nie raz pisałem na tym forum.
Otóż ...
NIE MA ... I JESZCZE DŁUUUGO NIE BĘDZIE żadnego programu który z automatu przerobi zdjęcie na model 3D który będzie wyglądał jak trzeba.
Dlaczego ?
Po prostu, ludzie uczą się od urodzenia rozpoznawania wszystkich otaczających ich elementów i jeśli widzą zdjęcie, to bez problemu są w stanie rozpoznać (płaski przecież) obraz w taki sposób żeby właściwie zinterpretować jak wyglądają rzeczywiste przedmioty czy osoby na podstawie oglądanego (przypomnę, .. płaskiego) zdjęcia, czyli patrzymy na zdjęcie i bez problemu interpretujemy jak prawidłowo wygląda wszystko co na tym zdjęciu widać.
Natomiast algorytm .... nie uczy się niczego, więc NIE JEST W STANIE rozpoznać właściwie modelu przestrzennego, czyli po prostu (prymitywnie) interpretuje wysokość/grubość elementów na podstawie różnicy jasności poszczególnych partii obrazka, czyli ..... coś co jest ciemne jest niżej, a co jasne wyżej.
Wychodzą więc kompletne bzdury, bo nie zawsze (najczęściej w 90%) to co my ludzie widzimy jako ciemne elementy obrazu, jesteśmy w stanie zinterpretować właściwie, a algorytm już nie, czyli załóżmy, że na zdjęciu widzimy ciemne drzewo, za nim w oddali jasne zboże.
My ludzie wiemy, że drzewo jest najpierw i blisko, a zboże dalej i daleko.
Algorytm natomiast zinterpretuje to ZUPEŁNIE ODWROTNIE, bo jasne zboże zinterpretuje jako coś wysokiego, a ciemne drzewo jako coś niskiego i .... wychodzą kompletne bzdury ... i .... tak jest W KAŻDYM NIEMAL przypadku.
Dlatego jeszcze dłuuugo (moim zdaniem) nie będzie algorytmu tudzież sprzętu który właściwie zinterpretuje "widziane" płaskie zdjęcie jako model 3D z właściwym odwzorowaniem.
Tak wiec wszyscy którzy chcą tworzyć modele 3D (czy płaskorzeźby) muszą to robić po prostu ręcznie, mozolnie rysując wektory i na ich podstawie wyciągając bryły/modele albo ..... jeśli ktoś czuje się mocny w takich programach jak np. Sculptris, ... może się pokusić o bezpośrednie tworzenie modelu w takich programach poprzez ręczne kształtowanie tzw. "plasteliny".
Wspomniany tutaj Artcam ..... nie jest trudny, ale .... trzeba poznać jak to działa i wtedy jest ..... dużo łatwiej , niemniej jednak łatwiej nie oznacza szybciej, bo naklikać się i tak trzeba
