Strona 1 z 1

Otwory fi 6H7, 8H7, 10H7 pod kołki walcowe h6

: 16 sie 2017, 22:04
autor: piotrmax
Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć jak u Was są wykonywane otwory pod kołki walcowe h6?

W moje pracy koledzy po fachu wykonują obecnie otwory pod kołki walcowe poprzez wykorzystanie cyklu na rozfrezowanie jest to bardzo czasochłonne i niepowtarzalne.

Spróbowaliśmy zastosować opcję z rozwiertakami HSS np fi, 6H7, 8H7, 10H7
Parametry dla fi 8H7
n=150 obr/min
f=27mm/min
materiał: S355JR
We wszystkich 3 przypadkach kołek wręcz należało wbijać do otworu - bardzo ciasne pasowanie.
Oczywiście w dokumentacji jest pasowanie H7/h6.

Chciałbym się dowiedzieć jak sobie z tym radzicie??
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam P

: 16 sie 2017, 23:10
autor: WZÓR
Kup sobie rozwiertaki o wymiarze 0,01 mm na ,,+"

https://ecatalog.hoffmann-group.com/ind ... 1#page_243

Zerknij w katalog str.242 i w górę

Mariusz.

: 18 sie 2017, 00:27
autor: capt.d.
Aloha

Jeżeli otwory nie są głębokie można spróbować użyć wiertła H7, np. Kennametal.

Pozdrawiam

: 18 sie 2017, 11:26
autor: Rafal123456
Ja z reguły wiertło dwułysinkowe

Otwory wykonywane w tolerancji h6
0-3.0 +0/-0.006
3.01-6.0 +0/-0.008
6.01-10.0 +0/-0.009
10.01-18.00 +0/-0.11

: 18 sie 2017, 21:50
autor: tomchlop
Połączenia H7/h6 to powinno być suwliwe po nasmarowaniu. To połączenie luźne nie ciasne. Jeżeli robiłeś otwory rozwiertakiem H7 to coś ten twój kołek h6 nie bardzo trzyma wymiar, lub ten rozwiertak już dawno przestał być H7. Ewentualnie element jest bardzo rozgrzany i po ostygnięciu ucieka ci kilka setek.

: 19 sie 2017, 02:19
autor: ser1ous
Jak dla mnie to wyrobiony rozwiertak.

Re: Otwory fi 6H7, 8H7, 10H7 pod kołki walcowe h6

: 19 sie 2017, 21:50
autor: CFA
piotrmax pisze:Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć jak u Was są wykonywane otwory pod kołki walcowe h6?
Jeśli kołki jako kołki gotowe, to raczej były m6 a nie h6 i dlatego jest ciasno.
Jeśli te kołki były faktycznie h6, to rozwiertak jest wyjechany i robi zerowy otwór.
Choć trudno mi w to uwierzyć, bo zazwyczaj wszelkie błędy powodują rozbiajnie otworu

: 20 sie 2017, 09:42
autor: arasz
Pomierz te kolki bo prawdopodobnie masz kołki m6 lub n6, rzadko się zdarza żeby rozwiertak zrobił otwór mniejszy niż nominalny, najczęściej rozwiertaki rozbijają otwory