Otwory fi 6H7, 8H7, 10H7 pod kołki walcowe h6

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
piotrmax
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 49
Rejestracja: 15 maja 2012, 15:33
Lokalizacja: Mazowieckie

Otwory fi 6H7, 8H7, 10H7 pod kołki walcowe h6

#1

Post napisał: piotrmax » 16 sie 2017, 22:04

Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć jak u Was są wykonywane otwory pod kołki walcowe h6?

W moje pracy koledzy po fachu wykonują obecnie otwory pod kołki walcowe poprzez wykorzystanie cyklu na rozfrezowanie jest to bardzo czasochłonne i niepowtarzalne.

Spróbowaliśmy zastosować opcję z rozwiertakami HSS np fi, 6H7, 8H7, 10H7
Parametry dla fi 8H7
n=150 obr/min
f=27mm/min
materiał: S355JR
We wszystkich 3 przypadkach kołek wręcz należało wbijać do otworu - bardzo ciasne pasowanie.
Oczywiście w dokumentacji jest pasowanie H7/h6.

Chciałbym się dowiedzieć jak sobie z tym radzicie??
Z góry dziękuję za odpowiedź.
Pozdrawiam P



Tagi:

Awatar użytkownika

WZÓR
Moderator
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7974
Rejestracja: 01 sty 2009, 20:01
Lokalizacja: Oława

#2

Post napisał: WZÓR » 16 sie 2017, 23:10

Kup sobie rozwiertaki o wymiarze 0,01 mm na ,,+"

https://ecatalog.hoffmann-group.com/ind ... 1#page_243

Zerknij w katalog str.242 i w górę

Mariusz.
Pomagam w:
HAAS - frezarki, tokarki


capt.d.
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 387
Rejestracja: 25 lut 2016, 19:23
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

#3

Post napisał: capt.d. » 18 sie 2017, 00:27

Aloha

Jeżeli otwory nie są głębokie można spróbować użyć wiertła H7, np. Kennametal.

Pozdrawiam
Live long and prosper.


Rafal123456
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 18 sie 2017, 11:20
Lokalizacja: Lublin

#4

Post napisał: Rafal123456 » 18 sie 2017, 11:26

Ja z reguły wiertło dwułysinkowe

Otwory wykonywane w tolerancji h6
0-3.0 +0/-0.006
3.01-6.0 +0/-0.008
6.01-10.0 +0/-0.009
10.01-18.00 +0/-0.11
Ostatnio zmieniony 18 sie 2017, 12:49 przez Rafal123456, łącznie zmieniany 1 raz.


tomchlop
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 184
Rejestracja: 22 wrz 2007, 00:58
Lokalizacja: Słupsk

#5

Post napisał: tomchlop » 18 sie 2017, 21:50

Połączenia H7/h6 to powinno być suwliwe po nasmarowaniu. To połączenie luźne nie ciasne. Jeżeli robiłeś otwory rozwiertakiem H7 to coś ten twój kołek h6 nie bardzo trzyma wymiar, lub ten rozwiertak już dawno przestał być H7. Ewentualnie element jest bardzo rozgrzany i po ostygnięciu ucieka ci kilka setek.
Zapraszam na mój kanał YouTube :D : Garaż Tomka
Ciekawe projekty, remonty i modyfikacje.

Awatar użytkownika

ser1ous
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 110
Rejestracja: 01 mar 2017, 20:03
Lokalizacja: Karnak

#6

Post napisał: ser1ous » 19 sie 2017, 02:19

Jak dla mnie to wyrobiony rozwiertak.


CFA
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1676
Rejestracja: 28 wrz 2009, 11:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Otwory fi 6H7, 8H7, 10H7 pod kołki walcowe h6

#7

Post napisał: CFA » 19 sie 2017, 21:50

piotrmax pisze:Witam wszystkich, chciałbym się dowiedzieć jak u Was są wykonywane otwory pod kołki walcowe h6?
Jeśli kołki jako kołki gotowe, to raczej były m6 a nie h6 i dlatego jest ciasno.
Jeśli te kołki były faktycznie h6, to rozwiertak jest wyjechany i robi zerowy otwór.
Choć trudno mi w to uwierzyć, bo zazwyczaj wszelkie błędy powodują rozbiajnie otworu


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 255
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#8

Post napisał: arasz » 20 sie 2017, 09:42

Pomierz te kolki bo prawdopodobnie masz kołki m6 lub n6, rzadko się zdarza żeby rozwiertak zrobił otwór mniejszy niż nominalny, najczęściej rozwiertaki rozbijają otwory

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”