Wiercenie + pogłębianie Hardox 500 problem

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
trudne_sprawy
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2017, 08:59
Lokalizacja: Bytom

Wiercenie + pogłębianie Hardox 500 problem

#1

Post napisał: trudne_sprawy » 24 lut 2017, 09:09

Dzień dobry,
jak widać jestem nowicjuszem. Posiadam wiertarkę kolumnową i chciałbym robić otwory pod śruby z łbem stożkowym w elementach z blachy Hardox 500 (50-52 HRC). Próbowałem wiertłem HSS Co8 i efekty były mizerne (dwa otwory i wiertło do ostrzenia), do pogłębiania zakupiłem pogłębiacz stożkowy 90 stopni z węglika spiekanego (oznaczenie K20 HM). Pogłębiacz stępił się przy pierwszym otworze. Za komlet wiertło + pogłębiacz zapłaciłem prawie tysiąc złotych, a efektów nie ma. Proszę doradźcie, czym to najlepiej wiercić i pogłębiać. Macie jakieś sprawdzone narzędzia to takiej blachy? Chciałbym wykonać około 100 otworów fi 14 z pogłębieniem fi 26, w blasze grubości 20mm.



Tagi:


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 255
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#2

Post napisał: arasz » 24 lut 2017, 10:29

Na wiertarce stołowej to zapomnij.
Do narzędzi węglikowych potrzebujesz sztywność, czyli mocną i sztywną obrabiarkę,
pożądnie zamocowany przedmiot i powinien być posuw mechaniczny, wtedy narzędzie pożyje.

Ja często obrabiam blachy Armox 500 (podobne do Hardoxa 500.
Używam wiertła z HSSE ze wzmocnionym rdzeniem np. NWKc Strong
Prędkość skrawania 5-7 m/min plus Trebor do chłodzenia,
Fi 14 powinno wytrzymać 7-10 otworów i do ostrzenia
Fazy tez mozna z wiertła tylko odpowiednia zaszlifować.


MG82
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Czytelnik forum poziom 2 (min. 20)
Posty w temacie: 1
Posty: 25
Rejestracja: 26 lut 2014, 18:25
Lokalizacja: LESZNO WLKP

Re: Wiercenie + pogłębianie Hardox 500 problem

#3