Regeneracja wałka zdawczego

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

Regeneracja wałka zdawczego

#1

Post napisał: kudii » 03 paź 2016, 18:14

Witam ,czy zwykły tokarz mógłby zregenerować mi takie oto wcięcia frezem w wałek ? (nie wiem jak to fachowo nazwać,element tokarski na dole elementu) .Jakby to wyglądało i jaki koszt orientacyjnie za taką operację ? bo kiedy zakłądam zębatkę rusza sie na boki i ma luzy na wałku.
Obrazek



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 11546
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 03 paź 2016, 23:35

Napawać, obtoczyć, przefrezować wielowypust..
Chyba, że to bardzo odpowiedzialny element..
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

#3

Post napisał: kudii » 04 paź 2016, 18:43

Czyli to jest zwykła stal ,od której spaw nie odpadnie ?
To zębatka przednia od crossa


Areo84
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Specjalista poziom 3 (min. 600)
Posty w temacie: 1
Posty: 991
Rejestracja: 26 gru 2009, 09:33
Lokalizacja: ...

#4

Post napisał: Areo84 » 04 paź 2016, 21:21

Odpaść to tak łatwo nie odpadnie, ale stale na takie elementy nie są na ogół dobrze spawalne przez wyższą zawartość węgla lub obecność dodatków stopowych jak chrom, mangan, molibden itp. W dodatku bardziej odpowiedzialne wielowypusty dla uzyskania pożądanych cech wytrzymałościowych są często poddawane precyzyjnej obróbce cieplnej. Spawanie czy napawanie może prowadzić do istotnej zmiany struktury, powstania mikropęknięć i innych wad które mogą osłabić część. Trudno przewidzieć jak będzie się to zachowywało po napawaniu.
Dlatego przy mocno obciążonych czy odpowiedzialnych elementach raczej unika się takich napraw, lub przeprowadza się je tylko w ostateczności.

Jeżeli nie jest jakoś specjalnie obciążony i utwardzany wielowypust to nie powinno być tragedii. Metoda napawania, dobór materiału napoiny, parametrów i umiejętności mają tu niebagatelne znaczenie.
Zwykły tokarz- frezer dysponujący spawarką pewnie to jakoś tam zrobi, ale jak będzie wyglądała żywotność takiej regeneracji to trudno powiedzieć. Są też wyspecjalizowane zakłady zajmujące się regeneracją, napawaniem i obróbką części maszyn które mają dostęp do różnych technologii, materiałów spawalniczych i niejednokrotnie bogate doświadczenie.


blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#5

Post napisał: blasterpl » 04 paź 2016, 21:58

Z jakiego to silnika , jaka moc i pojemność , 2T czy 4T :?:


Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

#6

Post napisał: kudii » 05 paź 2016, 15:03

To tez właśnie w gre wchodzi doswiadczenie
To do 45konnej 2t


pukury
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7590
Rejestracja: 23 lis 2004, 22:41
Lokalizacja: kraków

#7

Post napisał: pukury » 05 paź 2016, 16:15

chyba wolałbym nadspawać w zębatce i ją obrobić.
albo oddać zębatkę do chromowania technicznego .
jak pospawasz taki wieloklin to raczej się powygina - spawanie tak ma.
pomijając kwestię odpuszczenia i tak dalej ( o czym Kol. pisali ).
pzd.
Mane Tekel Fares


blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#8

Post napisał: blasterpl » 05 paź 2016, 16:27

Kolega KUDII coś nie chce się przyznać od czego to jest , marka i model :?: . A ile kosztuje nowy taki element :?:


Autor tematu
kudii
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 5
Posty: 33
Rejestracja: 18 mar 2016, 11:20
Lokalizacja: Bełchatów

#9

Post napisał: kudii » 05 paź 2016, 17:37

Jest to husqvarna cr 125 cm3 nie mam czesci do tego silnika wgl ,ani tego elementu ,


blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 3
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#10

Post napisał: blasterpl » 05 paź 2016, 18:18

Sugeruje szukać używki , jest trochę tego na świecie :wink: . Z doświadczenia wiem ze wszelkie tego typu naprawy w takich motocyklach najczęściej kończą się powtórną awaria i to z reguły w środku lasu i bagnie po pas :???:

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”