Strona 1 z 2

Regeneracja wałka zdawczego

: 03 paź 2016, 18:14
autor: kudii
Witam ,czy zwykły tokarz mógłby zregenerować mi takie oto wcięcia frezem w wałek ? (nie wiem jak to fachowo nazwać,element tokarski na dole elementu) .Jakby to wyglądało i jaki koszt orientacyjnie za taką operację ? bo kiedy zakłądam zębatkę rusza sie na boki i ma luzy na wałku.
Obrazek

: 03 paź 2016, 23:35
autor: RomanJ4
Napawać, obtoczyć, przefrezować wielowypust..
Chyba, że to bardzo odpowiedzialny element..

: 04 paź 2016, 18:43
autor: kudii
Czyli to jest zwykła stal ,od której spaw nie odpadnie ?
To zębatka przednia od crossa

: 04 paź 2016, 21:21
autor: Areo84
Odpaść to tak łatwo nie odpadnie, ale stale na takie elementy nie są na ogół dobrze spawalne przez wyższą zawartość węgla lub obecność dodatków stopowych jak chrom, mangan, molibden itp. W dodatku bardziej odpowiedzialne wielowypusty dla uzyskania pożądanych cech wytrzymałościowych są często poddawane precyzyjnej obróbce cieplnej. Spawanie czy napawanie może prowadzić do istotnej zmiany struktury, powstania mikropęknięć i innych wad które mogą osłabić część. Trudno przewidzieć jak będzie się to zachowywało po napawaniu.
Dlatego przy mocno obciążonych czy odpowiedzialnych elementach raczej unika się takich napraw, lub przeprowadza się je tylko w ostateczności.

Jeżeli nie jest jakoś specjalnie obciążony i utwardzany wielowypust to nie powinno być tragedii. Metoda napawania, dobór materiału napoiny, parametrów i umiejętności mają tu niebagatelne znaczenie.
Zwykły tokarz- frezer dysponujący spawarką pewnie to jakoś tam zrobi, ale jak będzie wyglądała żywotność takiej regeneracji to trudno powiedzieć. Są też wyspecjalizowane zakłady zajmujące się regeneracją, napawaniem i obróbką części maszyn które mają dostęp do różnych technologii, materiałów spawalniczych i niejednokrotnie bogate doświadczenie.

: 04 paź 2016, 21:58
autor: blasterpl
Z jakiego to silnika , jaka moc i pojemność , 2T czy 4T :?:

: 05 paź 2016, 15:03
autor: kudii
To tez właśnie w gre wchodzi doswiadczenie
To do 45konnej 2t

: 05 paź 2016, 16:15
autor: pukury
chyba wolałbym nadspawać w zębatce i ją obrobić.
albo oddać zębatkę do chromowania technicznego .
jak pospawasz taki wieloklin to raczej się powygina - spawanie tak ma.
pomijając kwestię odpuszczenia i tak dalej ( o czym Kol. pisali ).
pzd.

: 05 paź 2016, 16:27
autor: blasterpl
Kolega KUDII coś nie chce się przyznać od czego to jest , marka i model :?: . A ile kosztuje nowy taki element :?:

: 05 paź 2016, 17:37
autor: kudii
Jest to husqvarna cr 125 cm3 nie mam czesci do tego silnika wgl ,ani tego elementu ,

: 05 paź 2016, 18:18
autor: blasterpl
Sugeruje szukać używki , jest trochę tego na świecie :wink: . Z doświadczenia wiem ze wszelkie tego typu naprawy w takich motocyklach najczęściej kończą się powtórną awaria i to z reguły w środku lasu i bagnie po pas :???: