Offset drutu w elektrodrążarce drutowej

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
tomaljcnc
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 1
Posty: 19
Rejestracja: 10 kwie 2016, 22:09
Lokalizacja: Dolnośląskie

Offset drutu w elektrodrążarce drutowej

#1

Post napisał: tomaljcnc » 18 sie 2016, 22:19

Witam,

Jestem początkującym operatorem elektrodrążarki drutowej CNC i prosiłbym o pomoc w kwestii offsetu drutu. Np. w przypadku wycinania kwadratowego stempla i matrycy jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na stemplu a więc wyciętym elemencie z płyty - offset drutu ustawiam ze znakiem minus. Jeśli zależy mi aby wymiar z rysunku był na matrycy, a więc "kwadratowym otworze" w płycie, offset ustawiam ze znakiem plus.
Ale co w przypadku jeśli rozdzielam materiał na dwie osobne części - np. prostokątną płytę, dzielę na dwie części. Jak wtedy ustawiam offset jeśli zależy mi na dokładnym wymiarze na jednej z odcinanych płyt. Jest to dla mnie bardzo ważne bo na takiej zasadzie wycinam matrycę do gięcia blachy stalowej 1,5mm i zależy mi na dokładnym wymiarze w obszarze późniejszego gięcia.

Jestem świadomy, że pytam o podstawowe kwestie ale wciąż jestem laikiem w temacie. Z góry dziękuję za pomoc.



Tagi:


zibi
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1279
Rejestracja: 24 lut 2007, 15:20
Lokalizacja: podkarpackie

#2

Post napisał: zibi » 19 sie 2016, 08:30

Zasada jest jedna znak + odsuwa program od materiały , znak - powoduje, że drut idzie wgłąb materiału. Ta zasada jest uniwersalna bo nie pomylisz się jak wycinasz otwór (matrycę) lub kształt zewnętrzny (stempel). Jeśli masz mieszaną sytuację to rób na "0" bez żadnych korekcji, rysuj od nowa profil nie korzystaj wprost z dxf.
NX CAD, NX CAM, FREZOWANIE 5AX, ELEKTRODRĄŻARKI WGŁĘBNE I DRUTOWE. PEPS, VERICUT. Pomagam w NX przez Team Viewer. Postprocesory NX.


STELMI
Specjalista poziom 2 (min. 300)