Cięcie profili stalowych piłą ramową.

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
supchem
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2016, 23:38
Lokalizacja: Katowice

Cięcie profili stalowych piłą ramową.

#1

Post napisał: supchem » 20 lip 2016, 00:52

Witam,
posiadam piłę ramową PM- 120, chciałbym nią ciąć profile stalowe ale piła nie docina do samego końca. Gdy podłożę coś pod profil i tnę w ten sposób to podczas przecinania dolnej ścianki profil jest już bardzo niestabilny, zaczyna się ruszać, zaklinuje brzeszczot i łamie go, jak sobie z tym radzicie?



Tagi:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#2

Post napisał: Armstec » 20 lip 2016, 01:10

zamontuj profil obrócony o 45* albo zmien brzeszczot na wyższy (który sięgnie niżej)
Obrazek


arasz
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 255
Rejestracja: 30 maja 2009, 22:26
Lokalizacja: Warszawa

#3

Post napisał: arasz » 20 lip 2016, 08:01

Ale chory pomysł,
Tak to się nie montuje profili.
1) mocując tak deformujesz profil.
2) jesli nie dasz pryzmy z dołu bądź z boku, to Ci piła wyrwie ten profil.

Piła ramowa nie za bardzo nadaję się do cięcia profili, pomyśl nad najtańszą piła taśmową.
Ja mam tanią chińską pilę taśmową za 3000 zł i pracuję już 5 lat.


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#4

Post napisał: Armstec » 20 lip 2016, 08:36

ja mam w imadle piły pryzmy na szczękach 3 rzedy na róznych wysokosciach i tak własnie tne profile kwadratowe i rury idzie o wiele szybciej , niz normalnie bo w każdym miejscu scianka profila jest cięta pod kątem a nie równolegle do brzeszczota, potrzebny tez jest minimalny nacisk brzeszczota, a trzyma bardzo solidnie i bez zgniatania mocno imadłem. tne tak od dawna i nie widze problemu

co do najlepszej opcji do ciecia profili to nie tasmowa a piła tarczowa jest najlepsza ale mniejsza o to

tasmowa przecinarka jest chyba najlepsza do grubych i litych materiałów jak walce, czy bloki

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#5

Post napisał: RomanJ4 » 20 lip 2016, 09:13

daj zdjęcie twojej piły, zwłaszcza okolic imadła przy brzeszczocie. Może masz za daleko odsuniętą krawędź szczęk od brzeszczotu i dlatego materiał jest wiotki. Im mniej - tym lepiej. U mnie jest ok 10mm prześwitu i nawet okrągły drut ø8mm da się przeciąć bez klinowania, ale przy tym odstępie cieńszy lub cienki płaskownik ustawiony na sztorc już zaczyna "chodzić" za brzeszczotem. Jesli nie można przysunąć imadła do brzeszczotu, to można zastosować pośrednie wkładki z płaskownika między materiałem a oryginalnymi szczękami, trzymające materiał bliżej brzeszczotu Czasem można ograniczyć bujanie zmieniając brzeszczot na taki z drobniejszym zębem - za duże zęby szarpią materiał. Podziałki z= 3*/"; 4/"; 6/"; 8/"; 10/"; 14/"; 18*/"; 24*/"; 32*/";... (*-ciężko dostępne) http://www.globus-wapienica.eu/userfile ... zynowe.pdf
http://sklep.tomaco.ogicom.pl/webpage/z ... golne.html
https://www.cnc.info.pl/topics66/pila-r ... t31081.htm
Do ciecia cienkościennych profili, kształtek, zwłaszcza z alu, stosuje brzeszczot z14/" i z32/", a nawet zwykły falisty od ręcznej ramki.
piła nie moja -zdjęcie poglądowe
Obrazek
Ostatnio zmieniony 20 lip 2016, 09:20 przez RomanJ4, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrawiam,
Roman


IMPULS3
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 1
Posty: 7549
Rejestracja: 25 gru 2010, 21:55
Lokalizacja: LUBELSKIE

#6

Post napisał: IMPULS3 » 20 lip 2016, 09:17

Imadła w pilach z reguły są odkręcane więc wystarczy podłożyć blaszkę pod całe imadło w miejscu jego dokręcania do korpusu piły i po problemie na wieki. :) Jeśli chodzi o stronę mechaniczną że się nie da opuścić dalej ramię piły... Chyba że krańcówka za wcześnie wyłącza...


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: Armstec » 20 lip 2016, 10:39

RomanJ4 ty chyba też masz ramówkę na brzeszczot 300, Ja mam obecnie taki założony (ten górny 24T) i polecam
Obrazek

są łatwo dostepne i kosztują one 7zł/szt bardzo ładnie tną profile i szybko do tego starczają na bardzo długo
jedne z lepszych jakie spotkałem i do tego bardzo tanie, i chyba przy nich zostane

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 8
Posty: 11575
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#8

Post napisał: RomanJ4 » 20 lip 2016, 10:55

Mam taka właśnie, dziękuję za info, przyda się na pewno..
pozdrawiam,
Roman


Autor tematu
supchem
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Czytelnik forum poziom 1 (min. 10)
Posty w temacie: 3
Posty: 18
Rejestracja: 19 lip 2016, 23:38
Lokalizacja: Katowice

#9

Post napisał: supchem » 20 lip 2016, 14:03

Armstec pisze:ja mam w imadle piły pryzmy na szczękach 3 rzedy na róznych wysokosciach i tak własnie tne profile kwadratowe i rury idzie o wiele szybciej , niz normalnie bo w każdym miejscu scianka profila jest cięta pod kątem a nie równolegle do brzeszczota
Czy mógłbyś wrzucić jakieś zdjęcia?


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 8
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#10

Post napisał: Armstec » 20 lip 2016, 14:48

Obrazek

szczeki mam bardzo podobne jak te poniżej te pryzmy mają u mnie głegokosc/szerokość ok 5x5 mm (ja mam małą piłe 300mm ale rozwiązanie wygląda w ten sposób ) do dużej maszyny na pewno tez takie szczęki są odpowiednio wieksze lub takie jak na zdjeciu u góry wkładki

Obrazek

Polecam wam wyprobujcie takie rozwiązanie do ciecia profili we wszystkich typach przecinarek sie sprawdzi. Jakosc wykonania ciecia jest o niebo lepsza , szybsza i praktycznie niweluje grzanie się materiału
( mocowanie klasyczne często konczy sie na ostatniej sciance profila równoleglej do ostrza że materiał tam aż fioletowy sie robi np. w korundowej przecinarce nie mówiąc że zawsze trzeba poprawiac pilnikiem, a taka metoda rozwiazuje te problemy znacznie)

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”