Stal na tarczę hamulcową

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Kedar-88
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 125
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
Lokalizacja: katowice

Stal na tarczę hamulcową

#1

Post napisał: Kedar-88 » 10 maja 2016, 10:12

Witam Szanownych Kolegów,

Ostatnio zastanawia mnie z jakich materiałów robione są tarcze do jednośladów. Dowiedziałem się że w przypadku rowerowych najczęściej jest to 420, natomiast nigdzie nie ma jaki materiał używany jest w przypadku tarcz motocyklowych. Może zna ktoś odpowiedź.



Tagi:


yacht
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 374
Rejestracja: 18 kwie 2012, 07:50

Re: Stal na tarczę hamulcową

#2

Post napisał: yacht » 10 maja 2016, 10:33

Kedar-88 pisze:Ostatnio zastanawia mnie ... jaki materiał używany jest w przypadku tarcz motocyklowych
Czy producenci motocykli to frajerzy i zdradzą swoje sekrety technologii know how?
Podróbki dla skner, ryzykantów i kombinatorów mogą być z materiałów różnistych :razz:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#3

Post napisał: Armstec » 10 maja 2016, 10:44

zeliwo szare 3000, staliwo sferoidalne, 420 , spieki zalezy do czego ten motocykl

Awatar użytkownika

zista
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 109
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: A12

#4

Post napisał: zista » 10 maja 2016, 10:53

Armstec pisze: zalezy do czego ten motocykl
jak do pływania.... to jaki materiał :roll:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#5

Post napisał: Armstec » 10 maja 2016, 11:02

terenowy, szosowy, wyscigowy, mały, duzy .... jak do plywania to najlepiej z balsy albo karpich łusek


dobry materiał na ostrza tnące prostopadle obcinaczki, szczypce itp, z tarczy przedniej cbr600 wykonałem sobie ostrza do sekarora do gałęzi juz ze 4 lata używam i ciągle daje rade
(sklepowe rzadko 1 sezon wytrzymaja)
Ostatnio zmieniony 10 maja 2016, 11:12 przez Armstec, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika

zista
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 109
Rejestracja: 12 kwie 2012, 20:56
Lokalizacja: A12

#6

Post napisał: zista » 10 maja 2016, 11:12

Armstec pisze:terenowy, szosowy, wyscigowy, mały, duzy .... jak do plywania to najlepiej z balsy

dobry materiał na ostrza tnące prostopadle obcinaczki, szczypce itp
Balsa na ostrza tnące :?:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#7

Post napisał: Armstec » 10 maja 2016, 11:19

metal z tarcz motocyklowych na ostrza to chyba oczywiste


Autor tematu
Kedar-88
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 125
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
Lokalizacja: katowice

#8

Post napisał: Kedar-88 » 10 maja 2016, 11:59

Materiał na tarczę to nie NASA. Pytam z ciekawości. Rozmawiałem z człowiekiem który kiedyś dorabiał taką tarczę i stwierdził że wtedy zrobił ją z 50HS, ale teraz wykonałby to z hardroxa 400 (bo obawia się że HS może pęknąć-czy to słuszna opinia to nie wiem).


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 5
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#9

Post napisał: Armstec » 10 maja 2016, 13:30

Kedar-88 pisze:Materiał na tarczę to nie NASA. .
polemizował bym, zapomniales ze materiał zachowuje parametry i kształt nawet rozgrzany że aż swieci

co innego tarcza z chinskiego moplika a co innego motocykl który rozpedza sie w 2 sec do setki i max około 300km/h

ale jak takie proste to rob takie
http://allegro.pl/porsche-991-997-996-t ... 01572.html


Autor tematu
Kedar-88
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 3
Posty: 125
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:44
Lokalizacja: katowice

#10

Post napisał: Kedar-88 » 10 maja 2016, 14:41

Złośliwość jak zawsze pozostaje. Pomijamy tu tarcze karbonowe, ceramiczne itd. Mówimy o normalnych stalowych tarczach. Co do czerwoności to nie przesadzajmy. Wpierw zagotujesz płyn i spalisz okładziny zanim ona zacznie się świecić na czerwono.

Zachowanie kształtu w wysokich temperaturach to bardziej rozwiązanie konstrukcyjne np. tarcze pływające, niż sam materiał (mówimy o stali).

Na świecie wyprodukowano wiele kwestionowanych tarcz jeśli chodzi o producentów, a nie słyszy się żeby pękały. Baa na AGH zrobiono bolida któremu dano tarcze tylko z 304 i działało to <- nie mówię że dobrze zrobili, tylko że nie ma co przesadzać i łapać się za głowę że to kosmos jest.

W motocyklach sportowych to też głównie stal, tylko pytanie jaki gatunek.

Czytałem że do motocykli niektórzy producenci też dają 420, a to też du** nie urywa. Dlatego pytam.

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”