Wytrzymałość aluminium pa6

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#11

Post napisał: robertwrr » 24 kwie 2016, 23:43

To są na razie końcówki od dżwigni hamulca i zmiany biegów zastanawiam sie na nałożeniu chromu chyba utwardzi powierzchnie a że mają być składane to wiem chociaż to są do choppera i raczej nie będę aż tak ostro sie wykładał w zakrętach jak to ma miejsce w ścigaczach



Tagi:


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#12

Post napisał: Armstec » 24 kwie 2016, 23:53

no utwardzic powieszchniowo alu to raczej anodowanie tylko daje całkiem wysoko twardosc w HRC i odpornosc na scieranie, PA6 o ile pamietam bardzo mocno się utwardza po hartowaniu

chromowanie to praktycznie sam nikiel i na wieszchu warstewka na "pare" atomów chromu nie wiem jak jest w ogóle z przyczepnoscią do alu moze bardzo latwo odpadac. Choc poprawa scieralnosci i odpornosci chemicznej w stosunku do czystego alu rzeczywiscie diametralna


TwinB
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 2
Posty: 170
Rejestracja: 02 sty 2016, 17:59
Lokalizacja: Polska

#13

Post napisał: TwinB » 25 kwie 2016, 09:02

skala twardosc HRC kolego odnosi sie tylko do stali ulepszanych i nijak sie ma do aluminium


Armstec
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 482
Rejestracja: 02 maja 2014, 04:04
Lokalizacja: Wrocław

#14

Post napisał: Armstec » 25 kwie 2016, 10:15

faktycznie błąd.. chodziło mi o HC (czyli hard coat- anoda typu III) nie skale

a jesli juz chodzi o porównanie jak ma sie do skali w HRC to wyjasnie ze HRC to jest metoda pomiaru (parametry i przebieg metody) więc "nijak" to ma sie, ale do tego co jest badane wiec można metodzie HRC poddac i aluminium jak ma sie chęć
(no ale fakt ze taką metode używa się ogolnie do badania stali hartowanych)

" Powierzchnia części anodowanych w typie III zyskuje twardość ok. 65 w skali Rockwella i jest znacznie twardsza niż w typie II. Jej twardość odpowiada hartowanej stali węglowej "


Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#15

Post napisał: robertwrr » 25 kwie 2016, 20:19

czyste aluminium najpierw trzeba zacynkować pomiedziować nikiel i na koniec chrom i w tedy trzyma na pewno mam chromowane większość elementów aluminiowych w intruderze dobrze robią we wrocławiu .


blasterpl
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1862
Rejestracja: 13 sty 2012, 18:49
Lokalizacja: jelenia gora

#16

Post napisał: blasterpl » 28 kwie 2016, 21:57

Co do wytrzymałości PA6 w zupełności wystarczy(oczywiście należy na etapie projektowania uwzględnić ze materiał to alu PA6) . Jeśli chodzi o "wycieranie" w późniejszej eksploatacji to jedynie anodowanie utwardzające się sprawdzi , sprawdza się w motocyklach off-roadowych gdzie non stop woda,błoto,kamienie... to na pewno sprawdzi się w "asfaltowcu"


Autor tematu
robertwrr
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 7
Posty: 104
Rejestracja: 07 lut 2015, 14:08
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

#17

Post napisał: robertwrr » 23 maja 2016, 22:58

robiłem na razie jedną szt ze stali zwykłej i będzie chromowaneObrazek

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”