Strona 1 z 2

Z czego zrobić cylinder?

: 09 gru 2015, 15:15
autor: NiccoMartin
Witam. Panowie mam problem. Potrzebuje zrobić tuleje cylindra ze stali lub żeliwa do modelarskiego silnika 4t. Tuleja ok3cm długości i 2cm średnicy wewnętrznej. Problemem jest wymagana twardość i odporność na ścieranie. obdzwoniłem parę galwalizerni i nikt mi tego nie pochromuje wewnątrz bo za mała średnica. Z czego mógł bym to zrobić żeby dało się w tym wywiercić i przetoczyć otwór ale jednocześnie było troche twardsze niż zwykła stal?

: 09 gru 2015, 15:50
autor: Orzel666
Kawalek zeliwa o tej srednicy gdzies napewno dostaniesz, najpredzej na zlomie w jakiejs wiekszej firmie. Mozesz uzyc stali jakiejs z lepszego gatunku.
Chormowanie przy tej srednicy jest mozliwe ale upierdliwe.
Najlepiej robic w domu albo postawic flaszke komus z politechniki, na laborkach maja sprzet w odpowiedniej skali do tego.
Inna opcja to niklowanie chemiczne, to bez problemu ci pojdzie.

: 09 gru 2015, 17:21
autor: pukury
witam.
raczej żeliwo i to nie byle jakie .
i tak po toczeniu musisz dotrzeć do równej powierzchni .
zwykły chrom to nie to - musi być ( jak już ) tzw. twarde chromowanie.
a co z tłokiem ?
przerabiałem samozapłonowe na żarowe i odwrotnie ( z ciekawości ) i da się.
pozdrawiam.

: 09 gru 2015, 17:22
autor: NiccoMartin
kiedyś zrobiłem ze zwykłej stali tuleje to po 10 minutach pracy były wyraźne rysy. Mam kawałek żeliwa w domu ale jest nie jest twarde (chyba szare) też szybko się rysuje. O tym niklowaniu chemicznym nie wiedziałem jutro zadzwonie do galwanizerni i spytam czy zrobią i czy to odporne na temperature

: 09 gru 2015, 17:29
autor: Mat3ys
Nicasil.

: 09 gru 2015, 17:35
autor: pukury
witam.
a jak z tłokiem ?
materiały na parę tłok / cylinder powinny być dobrane .
pozdrawiam.

: 09 gru 2015, 17:40
autor: NiccoMartin
tłok aluminium i pierścienie. To nie wykazało żadnego zużycia po za tuleją :twisted:

: 09 gru 2015, 20:38
autor: RomanJ4

: 09 gru 2015, 21:42
autor: zdzicho
Mat3ys pisze:Nicasil.
Rada dobra ,ale koszty ogromne. pewnie w cenie powłoki kupiłby silnik.

Może jakieś powłoki napylane TiN, Fire lub tp. Musiałbyś popytać,o odporności na temperaturę ,oraz ,czy da się to napylać w otworze. Tam ceny są przystępne.
Niklowanie raczej odpada ,bo nikiel jest metalem miękkim.

A jednak

: 10 gru 2015, 08:10
autor: melonmelon
Niklowanie dobre jest, bo twarde.
Ale NiP. jeszcze jak wygrzejesz w ponad 250 st. C, to setki HV panie uzyskasz.
Nie wiem natomiast, jak się zachowuje NiP w silniku, nie interesowałem się tym.
Tuleje żeliwne wcale czasem twarde nie są, wystarcza może szare?

pozdro