Strona 1 z 2

kolo lancuchowe - jaki stop alu

: 19 lis 2007, 21:57
autor: Sidney
Witam, jestem nowy na waszym forum, jeżeli ktoś już o to pytał to przepraszam ale nie znalazłem niestety nic co by mi pomogło.

Sprawa przedstawia sie następująco, muszę wykonać lekkie kolo łańcuchowe napędzające wałek rozrzadu w silniku samochodu. Jaki stop aluminium polecacie do wykonania takiego elementu.

Pozdrawiam Konrad

: 20 lis 2007, 00:12
autor: DZIKUS
7075 T6

: 20 lis 2007, 13:30
autor: Sidney
Wielkie dzieki, a ma ktos moze dostep do jakichs nieduzych kawalkow takiego materialu??

Interesowalby mnie wales o srednicy 140mm i wysokosci 20 mm albo 2 kawalki blachy 140x140x10

: 29 gru 2007, 01:09
autor: kostner
Zapowiada sie ciekawie moglbys sie pochwalic co zamierzasz ?? Jakis tuning czy oryginalne poprostu peklo :)

: 29 gru 2007, 14:59
autor: wladca-swiata
w przemysle motoryzacyjnym czsami stosuje sie bardzo dziwne stopy (czesc producentow opracowuje swoje) i to, ze oryginal byl z czegos przypominajacego aluminium wcale nie znaczy, ze bedzie latwo zastapic go innym stopem aluminium. Moze najpierw lepiej sie pochwal co zamierzasz, a dopiero pozniej bedziemy gdybac. Takie kolo wykonuje calkiem sporo pracy i musi byc naprawde niezawodne. Moze lepiej np. aluminiowe, albo nawet magnezowe kolo i stalowy wieniec.

: 09 sty 2008, 09:23
autor: Sidney
Ma to byc kolo rozrzadu do fiata 126p, daze do maksymalnego odchudzenia wszystkiego co jest napedzane z walu korbowego, i z obiczen wynika ze takie kolo moze byc nawet do 200 gramow lzejsze od serii a to jest bardzo duzo.

: 09 sty 2008, 22:01
autor: skoti
Może zostawisz wieniec z oryginału a tylko piaste dorobisz z alu i polaczysz śrubami ? Robilem kiedyś takie cudo bylo do jakiejś rajdowki i tam bardziej chodziło o mozliwosc regulacji konta wyprzedzenia zapłonu .

: 09 sty 2008, 23:51
autor: Sidney
Niestety nie ma to za bardzo sensu bo kolo jest mocowane 4 śrubami do kołnierza na walku a nie tak jak w większości silników z walkiem w głowicy na klinie albo na stożku i dokręcane centralna śrubą, myslalem nad takim rozwiazaniem jak piszesz ale wtedy zysk na wadze bylby niewielki i do tego na malym promieniu wiec pomyslalem ze jezeli taki material moze wytrzymac obciazenia zwiazane z napedem np motocykla to czmu nei wytrzyma rozrzadu w maluchu :) Mialem tez w silniku kartingowym zrobione z podobnego materialu kolo lancuchowe ktore odbieralo moc z walu korbowego na kosz sprzeglowy i msuze przyznac ze bylem zaskoczony jego trwaloscia.

: 10 sty 2008, 07:07
autor: wladca-swiata
jak tam chcesz, ale pamietaj, ze w maluchu silnik nie jest bezkolizyjny ( z tego co pamietam) takze ryzyko jest spore. To, ze miales gdzies indziej aluminiowe kolo i nic sie nie dzialo, to jeszcze nic nie znaczy. Tam przekladnia byla po prostu na to obliczona, a tu nie. Masz mozliwosci zastosowac np. szerszy lancuch? Moze szybko takie kolo nie straci zebow, ale mysle, ze szybko dostanie luz.

: 10 sty 2008, 07:51
autor: Sidney
wladca-swiata pisze:Tam przekladnia byla po prostu na to obliczona, a tu nie
Z tego co pamietam to w silniku z wsk seryjnie kolo tez nie jest aluminiowe wiec nic w fabryce nei bylo liczone. To ma byc motor wyczynowy a nie do jazdy po bulki do sklepu wiec na trwalosc nie ma co liczyc