kolo lancuchowe - jaki stop alu

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
Sidney
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

kolo lancuchowe - jaki stop alu

#1

Post napisał: Sidney » 19 lis 2007, 21:57

Witam, jestem nowy na waszym forum, jeżeli ktoś już o to pytał to przepraszam ale nie znalazłem niestety nic co by mi pomogło.

Sprawa przedstawia sie następująco, muszę wykonać lekkie kolo łańcuchowe napędzające wałek rozrzadu w silniku samochodu. Jaki stop aluminium polecacie do wykonania takiego elementu.

Pozdrawiam Konrad



Tagi:

Awatar użytkownika

DZIKUS
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 2
Posty: 1243
Rejestracja: 10 kwie 2005, 14:18
Lokalizacja: STALOWA WOLA W-WA
Kontakt:

#2

Post napisał: DZIKUS » 20 lis 2007, 00:12

7075 T6
-mamo, czy jestem Twoją małą księżniczką?
-nie, nie jesteś synu


Autor tematu
Sidney
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

#3

Post napisał: Sidney » 20 lis 2007, 13:30

Wielkie dzieki, a ma ktos moze dostep do jakichs nieduzych kawalkow takiego materialu??

Interesowalby mnie wales o srednicy 140mm i wysokosci 20 mm albo 2 kawalki blachy 140x140x10

Awatar użytkownika

kostner
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1290
Rejestracja: 13 gru 2005, 04:41
Lokalizacja: Haan / Niemcy

#4

Post napisał: kostner » 29 gru 2007, 01:09

Zapowiada sie ciekawie moglbys sie pochwalic co zamierzasz ?? Jakis tuning czy oryginalne poprostu peklo :)
Jeżeli prąd nas nie zabije to nas napewno nie wzmocni :(


wladca-swiata
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 349
Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
Lokalizacja: Łódź

#5

Post napisał: wladca-swiata » 29 gru 2007, 14:59

w przemysle motoryzacyjnym czsami stosuje sie bardzo dziwne stopy (czesc producentow opracowuje swoje) i to, ze oryginal byl z czegos przypominajacego aluminium wcale nie znaczy, ze bedzie latwo zastapic go innym stopem aluminium. Moze najpierw lepiej sie pochwal co zamierzasz, a dopiero pozniej bedziemy gdybac. Takie kolo wykonuje calkiem sporo pracy i musi byc naprawde niezawodne. Moze lepiej np. aluminiowe, albo nawet magnezowe kolo i stalowy wieniec.


Autor tematu
Sidney
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

#6

Post napisał: Sidney » 09 sty 2008, 09:23

Ma to byc kolo rozrzadu do fiata 126p, daze do maksymalnego odchudzenia wszystkiego co jest napedzane z walu korbowego, i z obiczen wynika ze takie kolo moze byc nawet do 200 gramow lzejsze od serii a to jest bardzo duzo.

Awatar użytkownika

skoti
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1743
Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
Lokalizacja: Rybnik

#7

Post napisał: skoti » 09 sty 2008, 22:01

Może zostawisz wieniec z oryginału a tylko piaste dorobisz z alu i polaczysz śrubami ? Robilem kiedyś takie cudo bylo do jakiejś rajdowki i tam bardziej chodziło o mozliwosc regulacji konta wyprzedzenia zapłonu .


Autor tematu
Sidney
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

#8

Post napisał: Sidney » 09 sty 2008, 23:51

Niestety nie ma to za bardzo sensu bo kolo jest mocowane 4 śrubami do kołnierza na walku a nie tak jak w większości silników z walkiem w głowicy na klinie albo na stożku i dokręcane centralna śrubą, myslalem nad takim rozwiazaniem jak piszesz ale wtedy zysk na wadze bylby niewielki i do tego na malym promieniu wiec pomyslalem ze jezeli taki material moze wytrzymac obciazenia zwiazane z napedem np motocykla to czmu nei wytrzyma rozrzadu w maluchu :) Mialem tez w silniku kartingowym zrobione z podobnego materialu kolo lancuchowe ktore odbieralo moc z walu korbowego na kosz sprzeglowy i msuze przyznac ze bylem zaskoczony jego trwaloscia.


wladca-swiata
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 3
Posty: 349
Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
Lokalizacja: Łódź

#9

Post napisał: wladca-swiata » 10 sty 2008, 07:07

jak tam chcesz, ale pamietaj, ze w maluchu silnik nie jest bezkolizyjny ( z tego co pamietam) takze ryzyko jest spore. To, ze miales gdzies indziej aluminiowe kolo i nic sie nie dzialo, to jeszcze nic nie znaczy. Tam przekladnia byla po prostu na to obliczona, a tu nie. Masz mozliwosci zastosowac np. szerszy lancuch? Moze szybko takie kolo nie straci zebow, ale mysle, ze szybko dostanie luz.


Autor tematu
Sidney
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 5
Posty: 5
Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
Lokalizacja: Przemyśl/Kraków

#10

Post napisał: Sidney » 10 sty 2008, 07:51

wladca-swiata pisze:Tam przekladnia byla po prostu na to obliczona, a tu nie
Z tego co pamietam to w silniku z wsk seryjnie kolo tez nie jest aluminiowe wiec nic w fabryce nei bylo liczone. To ma byc motor wyczynowy a nie do jazdy po bulki do sklepu wiec na trwalosc nie ma co liczyc

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”