kolo lancuchowe - jaki stop alu
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
- Lokalizacja: Przemyśl/Kraków
kolo lancuchowe - jaki stop alu
Witam, jestem nowy na waszym forum, jeżeli ktoś już o to pytał to przepraszam ale nie znalazłem niestety nic co by mi pomogło.
Sprawa przedstawia sie następująco, muszę wykonać lekkie kolo łańcuchowe napędzające wałek rozrzadu w silniku samochodu. Jaki stop aluminium polecacie do wykonania takiego elementu.
Pozdrawiam Konrad
Sprawa przedstawia sie następująco, muszę wykonać lekkie kolo łańcuchowe napędzające wałek rozrzadu w silniku samochodu. Jaki stop aluminium polecacie do wykonania takiego elementu.
Pozdrawiam Konrad
Tagi:
-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 349
- Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
- Lokalizacja: Łódź
w przemysle motoryzacyjnym czsami stosuje sie bardzo dziwne stopy (czesc producentow opracowuje swoje) i to, ze oryginal byl z czegos przypominajacego aluminium wcale nie znaczy, ze bedzie latwo zastapic go innym stopem aluminium. Moze najpierw lepiej sie pochwal co zamierzasz, a dopiero pozniej bedziemy gdybac. Takie kolo wykonuje calkiem sporo pracy i musi byc naprawde niezawodne. Moze lepiej np. aluminiowe, albo nawet magnezowe kolo i stalowy wieniec.
-
- ELITA FORUM (min. 1000)
- Posty w temacie: 1
- Posty: 1743
- Rejestracja: 28 gru 2004, 23:56
- Lokalizacja: Rybnik
Może zostawisz wieniec z oryginału a tylko piaste dorobisz z alu i polaczysz śrubami ? Robilem kiedyś takie cudo bylo do jakiejś rajdowki i tam bardziej chodziło o mozliwosc regulacji konta wyprzedzenia zapłonu .
Moj chomik
http://chomikuj.pl/skotisobek
http://chomikuj.pl/skotisobek
-
Autor tematu - Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
- Posty w temacie: 5
- Posty: 5
- Rejestracja: 19 lis 2007, 21:43
- Lokalizacja: Przemyśl/Kraków
Niestety nie ma to za bardzo sensu bo kolo jest mocowane 4 śrubami do kołnierza na walku a nie tak jak w większości silników z walkiem w głowicy na klinie albo na stożku i dokręcane centralna śrubą, myslalem nad takim rozwiazaniem jak piszesz ale wtedy zysk na wadze bylby niewielki i do tego na malym promieniu wiec pomyslalem ze jezeli taki material moze wytrzymac obciazenia zwiazane z napedem np motocykla to czmu nei wytrzyma rozrzadu w maluchu
Mialem tez w silniku kartingowym zrobione z podobnego materialu kolo lancuchowe ktore odbieralo moc z walu korbowego na kosz sprzeglowy i msuze przyznac ze bylem zaskoczony jego trwaloscia.

-
- Specjalista poziom 2 (min. 300)
- Posty w temacie: 3
- Posty: 349
- Rejestracja: 08 lut 2007, 15:07
- Lokalizacja: Łódź
jak tam chcesz, ale pamietaj, ze w maluchu silnik nie jest bezkolizyjny ( z tego co pamietam) takze ryzyko jest spore. To, ze miales gdzies indziej aluminiowe kolo i nic sie nie dzialo, to jeszcze nic nie znaczy. Tam przekladnia byla po prostu na to obliczona, a tu nie. Masz mozliwosci zastosowac np. szerszy lancuch? Moze szybko takie kolo nie straci zebow, ale mysle, ze szybko dostanie luz.