Zerwany gwint

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
jan-stan
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Czytelnik forum poziom 3 (min. 30)
Posty w temacie: 1
Posty: 37
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:37
Lokalizacja: Żagań

Zerwany gwint

#1

Post napisał: jan-stan » 10 lip 2015, 10:42

Witam
Problem jest związany z silnikiem kosiarki. Jest zerwany gwint w otworze, przy mocowaniu tłumika, w aluminium. Gwint powinien być na długości 15 mm a jest na 5 mm. Ścianka jest zbyt cienka aby śrubę zmienić na M8 ( jest M6 ). Czy są jakieś 'kleje' które by ten problem rozwiązały ? A może inne jakieś metody ?
Z góry dziękuję i pozdrawiam.



Tagi:

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11570
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#2

Post napisał: RomanJ4 » 10 lip 2015, 12:44

pozdrawiam,
Roman


Arias2
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Specjalista poziom 2 (min. 300)
Posty w temacie: 1
Posty: 566
Rejestracja: 29 lip 2007, 10:49
Lokalizacja: wieluń-eslov

#3

Post napisał: Arias2 » 10 lip 2015, 16:13

Lub możesz o takim czymś pomysleć
http://allegro.pl/zestaw-do-naprawy-gwi ... 32461.html

Awatar użytkownika

ASOR
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 232
Rejestracja: 18 sty 2011, 18:13
Lokalizacja: Warszawa

#4

Post napisał: ASOR » 10 lip 2015, 18:11

Polecam tulejki Kerb-Konus. Tańsze niż helicoil i nie trzeba pod nie gwintować. Ale oczywiście trochę ścianki potrzeba.


http://www.4metal.pl/firmy/kerb-konus-v ... ul_id=5466


rynio_di
ELITA FORUM (min. 1000)
ELITA FORUM (min. 1000)
Posty w temacie: 1
Posty: 1494
Rejestracja: 03 gru 2005, 23:44
Lokalizacja: lublin

#5

Post napisał: rynio_di » 10 lip 2015, 19:29

A może gwintować na M7 dorobić szpilkę dalej pozostawić na M6 . Lub toczenia śruby z gwintem M7.

Awatar użytkownika

RomanJ4
Lider FORUM (min. 2000)
Lider FORUM (min. 2000)
Posty w temacie: 2
Posty: 11570
Rejestracja: 17 mar 2009, 08:55
Lokalizacja: Skępe

#6

Post napisał: RomanJ4 » 10 lip 2015, 21:40

rynio_di pisze:gwintować na M7 dorobić szpilkę dalej pozostawić na M6
Wtedy M7 i w dalszej części M6 musiałyby mieć ten sam skok, by się dało taką stopniowaną M7/M6 szpilkę wkręcić.. Oczywiście trzeba by też dorobić gwintownik M7 ze skokiem jak w M6, by nagwintować przednią, zerwaną część otworu (do aluminium to nie takie trudne)
pozdrawiam,
Roman


dawca87
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Specjalista poziom 1 (min. 100)
Posty w temacie: 1
Posty: 260
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:38
Lokalizacja: Osw wlkp

#7

Post napisał: dawca87 » 13 lip 2015, 18:20

Koledzy. To jest kosiarka. Rozwiercic nagwintować na M7. Jak tłumik nie pasuje to też rozwiercić. Są kleje do robienia gwintów ale niespecjalnie temperaturę wytrzymują. Zresztą ich wytrzymałość tez jest srednia (kiedyś M7 albo M6 pusciło mi przy 10Nm).


mateusz661
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Sympatyk forum poziom 1 (min. 40)
Posty w temacie: 1
Posty: 45
Rejestracja: 20 sty 2014, 16:26
Lokalizacja: Ostrzeszów

#8

Post napisał: mateusz661 » 13 lip 2015, 22:15

wkładki naprawcze heli coli

ODPOWIEDZ Poprzedni tematNastępny temat

Wróć do „Obróbka metali”