Jaki stop aluminium na konstrukcję lawety wybrać? 6005A-T6?

Problemy i ich rozwiązania przy obróbce metalu ręcznej jak i za pomocą CNC

Autor tematu
corad92`
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Nowy użytkownik, używaj wyszukiwarki
Posty w temacie: 1
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2015, 17:21
Lokalizacja: Częstochowa

Jaki stop aluminium na konstrukcję lawety wybrać? 6005A-T6?

#1

Post napisał: corad92` » 17 maja 2015, 17:46

Jako nowy użytkownik forum chciałem przywitać wszystkich forumowiczów :).
Robię najazd aluminiowy na VW Lt 35, 2.5 Tdi z 2002r. w celu przerobienia samochodu na pomoc drogową. Odciąłem już tylną część *był to blaszak, następnie wzmocniłem ramę od spodu kątownikiem stalowym 4mm i przymocowałem już na górę 2szt stalowych profili 100x50x3. [mm].

Mam problem z doborem stopu aluminium do poprzeczek (po szerokości samochodu) - bo mają być lekkie. Planuję położyć na ramę długie na 2,1m, o wymiarze 60x30x4 (oczywiście położone na tzw. "sztorc"). Poprzeczki będą leżeć na ramie oddalone od siebie co 35cm. Po bokach przyjdzie ceownik aluminiowy - wymiaru jeszcze nie znam, bo jak przyjdzie blacha na górę to się wymiar zmieni. Jaki stop aluminium wybrać, biorąc pod uwagę, że będę woził samochody do 1800kg? Z tego co wyczytałem stosują niektórzy 6005A-T6, czy to wystarczy? Środek Koła wjeżdżającego samochodu będzie zazwyczaj 25cm, od punktu podparcia ramy, na zewnątrz.

Aha i na te poprzeczki pójdą blachy ryflowane 4mm. Też może poradzicie, jaki stop wybrać, by dawał radę, a nie był za drogi - chciałem robić na początku wszystko ze stali, ale ładowność by mi się bardzo obniżyła, co do aluminium to mam raczej słabe rozeznanie wiec liczę, na waszą pomoc :)



Tagi:

Wróć do „Obróbka metali”